F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

25.04.2024

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Hamilton: Nigdy przedtem nie odczuwałem takiej podsterowności

Mercedes pokłada nadzieję w poprawkach na GP Miami

Leclerc zawiedziony tempem Ferrari na twardych oponach

Verstappen: Bolid jechał jak po szynach

Więcej wiadomości

  Archiwum 2022
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Tost: FIA dobrze poradziła sobie z kontrowersjami regulaminowymi

Szef AT chwali pracę organu w zakresie problemów z morświnowaniem i limitami budżetowymi.
Nataniel Piórkowski, 16 sierpnia 2022, wyświetlenia: 501<< | lista | T- | T+ | >>

Szef AlphaTauri – Franz Tost, chwali FIA za działania mające na celu studzenie kontrowersji, które pojawiły się w pierwszej połowie sezonu 2022.

Już od zimowych testów było wiadomo, iż jedną z największych bolączek konstrukcji nowej generacji, jest zjawisko podskakiwania na prostych. Ma ono związek ze zmianą filozofii projektowej, która od tego roku opiera się w dużej mierze na efekcie przypowierzchniowym.

Po GP Azerbejdżanu, w trakcie którego kierowcy ostrzegali, iż w przypadku silnego podbijania mogą nabawić się poważnych kontuzji, organ zarządzający podjął działania zmierzające do zwiększenia kontroli nad negatywnym zjawiskiem.

FIA opracowała model miernika intensywności drgań pionowych a zespoły zostały zobligowane do utrzymywania ich w tolerowalnym poziomie. Dalsze zmiany zawarte w specjalnej dyrektywie technicznej zaczną obowiązywać od GP Belgii.

„Myślę, że FIA wykonuje dobrą robotę w zakresie przepisów. Gdy zespoły powołują się na argument bezpieczeństwa, aby wymóc zmiany w przepisach, sytuacja nigdy nie jest prosta. Pod tym względem FIA zareagowała całkiem nieźle” – powiedział Tost.

„Został wprowadzony odpowiedni miernik, opublikowano dyrektywę techniczną. Zespoły wiedzą już teraz dokładnie, jakie są limity. Muszą się ich trzymać. Teraz to od teamów zależy, czy bolidy podskakują na prostych w stopniu, który uniemożliwia kierowcom ich kontrolowanie”.

W związku z szalejącą inflacją FIA opuściła także zwiększenie limitu budżetowego wynoszącego w tym sezonie 145 milionów dolarów, stosując indeksację na poziomie 3,1%.

„Wszystkie zespoły zmagały się z rosnącymi kosztami, na co największy wpływ miała inflacja, przez którą straciliśmy sporo pieniędzy. Doszło także do olbrzymiego wzrostu opłat logistycznych. Płacimy także więcej za nośniki energii. Według naszych wstępnych wyliczeń wydamy na ten obszar trzy razy tyle, ile zaplanowaliśmy w budżecie” – kontynuował Austriak.

„Dlatego uważam, że spotkanie, które odbyło się w Austrii, było bardzo owocne. Udało nam się znaleźć odpowiedni kompromis, dzięki któremu żadna ze stajni nie jest w stu procentach zadowolona, ale każda może nadal funkcjonować w oparciu o zaproponowane rozwiązania. Myślę, że dział finansowy FIA popisał się dużą sprawnością. Sytuacja wcale nie była taka prosta”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2024  Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji
21.04.2024  Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym
10.04.2024  Autosport: Plan aktywnej aerodynamiki będzie wymagał zmian
24.03.2024  Alonso ukarany doliczeniem 20 sekund za niebezpieczną jazdę [Akt.]
24.03.2024  Alonso: Miałem problemy z układem magazynowania energii
Tagi:
FIA
Tost F.
Przepisy
F1 ogólnie

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca