F1 20221  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

28.09.2022

Albon gotowy do startu w Grand Prix Singapuru

27.09.2022

Lista startowa na sezon 2023

FIA i F1 porozumiały się ws. sześciu sprintów w sezonie 2023

Domenicali: Jestem jedynym, któremu zależy na powrocie GP Niemiec

Zhou pozostanie kierowcą Alfy Romeo w 2023 roku

26.09.2022

Alfa Romeo nie wyklucza podjęcia współpracy z Haasem

Seidl: Nasz bolid na 2023 musi być dużym krokiem naprzód

Południowa Afryka liczy na organizację Grand Prix w 2024 roku

Brawn: Mick Schumacher zasługuje na kolejną szansę w F1

Jean Todt dementuje plotki łączące go z powrotem do Ferrari

Ocon: Z partnerów Alonso tylko Hamilton wykonał lepszą pracę niż ja

24.09.2022

Vettel: Nigdy nie byłem bliski powrotu do Red Bulla

FIA oficjalnie odrzuciła wniosek Herty o superlicencję

23.09.2022

Ricciardo otwarty na rok przerwy w startach w Formule 1

Nicholas Latifi odejdzie z Williamsa po sezonie 2022

Steiner: Kibice pokochaliby Hulkenberga w Haasie

22.09.2022

Z silników Red Bulla będą mogły korzystać maksymalnie cztery teamy

Zhou wciąż niepewny pozostania w Alfie Romeo

Sainz: Verstappen w pełni zasługuje na mistrzostwo

Krack: Nie traktujemy ostatnich wyścigów jak pożegnalnej trasy Vettela

Więcej wiadomości

  Archiwum 2022
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2022  |  2021  |  2020  |  2019
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Tost: FIA dobrze poradziła sobie z kontrowersjami regulaminowymi

Szef AT chwali pracę organu w zakresie problemów z morświnowaniem i limitami budżetowymi.
Nataniel Piórkowski, 16 sierpnia 2022, wyświetlenia: 456<< | lista | T- | T+ | >>

Szef AlphaTauri – Franz Tost, chwali FIA za działania mające na celu studzenie kontrowersji, które pojawiły się w pierwszej połowie sezonu 2022.

Już od zimowych testów było wiadomo, iż jedną z największych bolączek konstrukcji nowej generacji, jest zjawisko podskakiwania na prostych. Ma ono związek ze zmianą filozofii projektowej, która od tego roku opiera się w dużej mierze na efekcie przypowierzchniowym.

Po GP Azerbejdżanu, w trakcie którego kierowcy ostrzegali, iż w przypadku silnego podbijania mogą nabawić się poważnych kontuzji, organ zarządzający podjął działania zmierzające do zwiększenia kontroli nad negatywnym zjawiskiem.

FIA opracowała model miernika intensywności drgań pionowych a zespoły zostały zobligowane do utrzymywania ich w tolerowalnym poziomie. Dalsze zmiany zawarte w specjalnej dyrektywie technicznej zaczną obowiązywać od GP Belgii.

„Myślę, że FIA wykonuje dobrą robotę w zakresie przepisów. Gdy zespoły powołują się na argument bezpieczeństwa, aby wymóc zmiany w przepisach, sytuacja nigdy nie jest prosta. Pod tym względem FIA zareagowała całkiem nieźle” – powiedział Tost.

„Został wprowadzony odpowiedni miernik, opublikowano dyrektywę techniczną. Zespoły wiedzą już teraz dokładnie, jakie są limity. Muszą się ich trzymać. Teraz to od teamów zależy, czy bolidy podskakują na prostych w stopniu, który uniemożliwia kierowcom ich kontrolowanie”.

W związku z szalejącą inflacją FIA opuściła także zwiększenie limitu budżetowego wynoszącego w tym sezonie 145 milionów dolarów, stosując indeksację na poziomie 3,1%.

„Wszystkie zespoły zmagały się z rosnącymi kosztami, na co największy wpływ miała inflacja, przez którą straciliśmy sporo pieniędzy. Doszło także do olbrzymiego wzrostu opłat logistycznych. Płacimy także więcej za nośniki energii. Według naszych wstępnych wyliczeń wydamy na ten obszar trzy razy tyle, ile zaplanowaliśmy w budżecie” – kontynuował Austriak.

„Dlatego uważam, że spotkanie, które odbyło się w Austrii, było bardzo owocne. Udało nam się znaleźć odpowiedni kompromis, dzięki któremu żadna ze stajni nie jest w stu procentach zadowolona, ale każda może nadal funkcjonować w oparciu o zaproponowane rozwiązania. Myślę, że dział finansowy FIA popisał się dużą sprawnością. Sytuacja wcale nie była taka prosta”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
27.09.2022  FIA i F1 porozumiały się ws. sześciu sprintów w sezonie 2023
24.09.2022  FIA oficjalnie odrzuciła wniosek Herty o superlicencję
20.09.2022  F1 opublikowała kalendarz na sezon 2023
19.09.2022  Brown: System punktów uniemożliwiłby debiuty Kimiego i Maksa
11.09.2022  Hamilton: Być może powinniśmy dopuścić opcję wydłużenia wyścigów
Tagi:
FIA
Tost F.
Przepisy
F1 ogólnie

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca