F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

18.03.2024

Vowles: Musimy ujrzeć stałe postępy ze strony Sargeanta

Jordan: Ricciardo jak nikt inny potrzebuje mocnych wyników

Wolff nie spodziewa się załamania formy Red Bulla

Sprawa Hornera wraca na czołówki

F1 pozostanie na 18-calowych felgach

15.03.2024

Czy Honda to gwarancja przyszłości dla Tsunody?

14.03.2024

Mieszanki ogumienia na wyścigi sezonu 2024

Hulkenberg: Odwdzięczę się Magnussenowi przy następnej okazji

Bearman: Vettel życzył mi powodzenia przed debiutem w F1

Ocon zdradził kiedy Alpine odkryło problemy z bolidem A524

Corriere dello Sport: Sainz rozmawia z Mercedesem

12.03.2024

Stare i nowe problemy Mercedesa

Ferrari pracuje nad dużymi poprawkami do bolidu SF-24

Ebel: Liberty Media za dużo eksperymentuje

Marko: Ricciardo musi się poprawić

Massa pozywa F1, FIA i Berniego Ecclestone'a ws. sezonu 2008

La Gazzetta dello Sport: Specjaliści Red Bulla na celowniku Ferrari

11.03.2024

Haas: Bearman zasługuje na fotel w F1

Vasseur: Wierzę, że Sainz powróci do akcji w Melbourne

10.03.2024

Punkty karne w sezonie 2024: stan po GP Arabii Saudyjskiej

Więcej wiadomości

  Archiwum 2022
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Tost: FIA dobrze poradziła sobie z kontrowersjami regulaminowymi

Szef AT chwali pracę organu w zakresie problemów z morświnowaniem i limitami budżetowymi.
Nataniel Piórkowski, 16 sierpnia 2022, wyświetlenia: 498<< | lista | T- | T+ | >>

Szef AlphaTauri – Franz Tost, chwali FIA za działania mające na celu studzenie kontrowersji, które pojawiły się w pierwszej połowie sezonu 2022.

Już od zimowych testów było wiadomo, iż jedną z największych bolączek konstrukcji nowej generacji, jest zjawisko podskakiwania na prostych. Ma ono związek ze zmianą filozofii projektowej, która od tego roku opiera się w dużej mierze na efekcie przypowierzchniowym.

Po GP Azerbejdżanu, w trakcie którego kierowcy ostrzegali, iż w przypadku silnego podbijania mogą nabawić się poważnych kontuzji, organ zarządzający podjął działania zmierzające do zwiększenia kontroli nad negatywnym zjawiskiem.

FIA opracowała model miernika intensywności drgań pionowych a zespoły zostały zobligowane do utrzymywania ich w tolerowalnym poziomie. Dalsze zmiany zawarte w specjalnej dyrektywie technicznej zaczną obowiązywać od GP Belgii.

„Myślę, że FIA wykonuje dobrą robotę w zakresie przepisów. Gdy zespoły powołują się na argument bezpieczeństwa, aby wymóc zmiany w przepisach, sytuacja nigdy nie jest prosta. Pod tym względem FIA zareagowała całkiem nieźle” – powiedział Tost.

„Został wprowadzony odpowiedni miernik, opublikowano dyrektywę techniczną. Zespoły wiedzą już teraz dokładnie, jakie są limity. Muszą się ich trzymać. Teraz to od teamów zależy, czy bolidy podskakują na prostych w stopniu, który uniemożliwia kierowcom ich kontrolowanie”.

W związku z szalejącą inflacją FIA opuściła także zwiększenie limitu budżetowego wynoszącego w tym sezonie 145 milionów dolarów, stosując indeksację na poziomie 3,1%.

„Wszystkie zespoły zmagały się z rosnącymi kosztami, na co największy wpływ miała inflacja, przez którą straciliśmy sporo pieniędzy. Doszło także do olbrzymiego wzrostu opłat logistycznych. Płacimy także więcej za nośniki energii. Według naszych wstępnych wyliczeń wydamy na ten obszar trzy razy tyle, ile zaplanowaliśmy w budżecie” – kontynuował Austriak.

„Dlatego uważam, że spotkanie, które odbyło się w Austrii, było bardzo owocne. Udało nam się znaleźć odpowiedni kompromis, dzięki któremu żadna ze stajni nie jest w stu procentach zadowolona, ale każda może nadal funkcjonować w oparciu o zaproponowane rozwiązania. Myślę, że dział finansowy FIA popisał się dużą sprawnością. Sytuacja wcale nie była taka prosta”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
12.03.2024  Massa pozywa F1, FIA i Berniego Ecclestone'a ws. sezonu 2008
10.03.2024  Punkty karne w sezonie 2024: stan po GP Arabii Saudyjskiej
07.03.2024  Hamilton otrzymał ostrzeżenie za incydent z Sargeantem
07.03.2024  Szefowie wzywają do ostrożności w ferowaniu winy bin Sulayema
05.03.2024  FIA wydała komunikat w sprawie oskarżeń stawianych Bin Sulayemowi
Tagi:
FIA
Tost F.
Przepisy
F1 ogólnie

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca