F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

18.03.2024

Vowles: Musimy ujrzeć stałe postępy ze strony Sargeanta

Jordan: Ricciardo jak nikt inny potrzebuje mocnych wyników

Wolff nie spodziewa się załamania formy Red Bulla

Sprawa Hornera wraca na czołówki

F1 pozostanie na 18-calowych felgach

15.03.2024

Czy Honda to gwarancja przyszłości dla Tsunody?

14.03.2024

Mieszanki ogumienia na wyścigi sezonu 2024

Hulkenberg: Odwdzięczę się Magnussenowi przy następnej okazji

Bearman: Vettel życzył mi powodzenia przed debiutem w F1

Ocon zdradził kiedy Alpine odkryło problemy z bolidem A524

Corriere dello Sport: Sainz rozmawia z Mercedesem

12.03.2024

Stare i nowe problemy Mercedesa

Ferrari pracuje nad dużymi poprawkami do bolidu SF-24

Ebel: Liberty Media za dużo eksperymentuje

Marko: Ricciardo musi się poprawić

Massa pozywa F1, FIA i Berniego Ecclestone'a ws. sezonu 2008

La Gazzetta dello Sport: Specjaliści Red Bulla na celowniku Ferrari

11.03.2024

Haas: Bearman zasługuje na fotel w F1

Vasseur: Wierzę, że Sainz powróci do akcji w Melbourne

10.03.2024

Punkty karne w sezonie 2024: stan po GP Arabii Saudyjskiej

Więcej wiadomości

  Archiwum 2022
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Światowa Rada zatwierdziła przepisy silnikowe na sezon 2026

Komunikat ten powinien dać zielone światło do potwierdzenia zaangażowania VAG w F1.
Nataniel Piórkowski, 16 sierpnia 2022, wyświetlenia: 1912<< | lista | T- | T+ | >>

Światowa Rada Sportu Motorowego FIA zatwierdziła przepisy dotyczące jednostek napędowych Formuły 1, które zaczną obowiązywać od sezonu 2026.

Dyskusje na temat nowych regulacji trwały od kilku lat. Zaangażowane były w nie władze FIA, F1 a także obecni i potencjalni przyszli producenci.

We wtorek wieczorem organ zarządzający opublikował komunikat, w którym ogłosił zatwierdzenie przez radę pakietu przepisów sportowych, technicznych i finansowych dotyczących nowej generacji silników.

Formuła 1 będzie nadal korzystała z silnika spalinowego V6 o pojemności 1,6l. Zachowany zostanie dotychczasowy poziom obrotów przy zmniejszonym przepływie paliwa.

Konstrukcja ICE zostanie podzielona na dwie części. Górna będzie odpowiadać głównie za obszar spalania a producenci otrzymają większą swobodę w opracowywaniu autorskich systemów dla nowego paliwa.

Dolna część, w której znajdą się blok silnika, wał korbowy, korbowody, pompy oraz pozostały osprzęt, będzie w większym stopniu ustandaryzowana, co ma pomóc w kontrolowaniu wydatków.

Wszystkie składniki mieszanki paliwowej będą musiały pochodzić z w pełni zrównoważonych źródeł, aby zagwarantować, iż w paliwach nie zostaną wykorzystane składniki kopalne.

Z zespołu napędowego zniknie MGU-H, ale moc ERS zostanie zwiększona do 350kw. Komponent ten ma zostać kluczowym obszarem konkurencji pomiędzy producentami. Większymi restrykcjami zostanie jednak objęte samo rozmieszczenie kluczowych elementów jednostki napędowej.

W sezonie 2026 każdy z kierowców będzie miał w regulaminowej puli cztery silniki spalinowe, turbosprężarki oraz układy wydechowe a także trzy układy energii i MGU-K. Od 2027 roku liczby te zmniejszą się odpowiednio do trzech i dwóch na kampanię.

Dodatkowo od 2023 roku wprowadzone zostaną regulacje finansowe dotyczące kosztów związanych z obsługą i rozwojem jednostek napędowych. Do 2025 roku limit będzie wynosił 95 milionów dolarów. Od 2026 zwiększony zostanie on do 130 milionów USD.

„FIA cały czas naciska na innowacje i zrównoważony rozwój w całym portfolio sportów motorowych. Przepisy silnikowe F1 na sezon 2026 są najbardziej dobitnym przykładem tej misji” – skomentował prezes Federacji, Mohammed Bin Sulayem.

„Wprowadzenie zaawansowanej technologii jednostek napędowych w połączeniu z syntetycznymi, zrównoważonymi paliwami, wpisuje się w nasz cel, jakim jest osiągnięcie zerowej emisyjności węglowej do 2030 roku”.

„Formuła 1 cieszy się obecnie olbrzymim wzrostem i jesteśmy pewni, że nowe przepisy będą przedłużeniem ekscytacji, zbudowanej na zmianach wprowadzonych w 2022 roku”.

„Chcę podziękować pionowi zarządzającemu FIA oraz departamentowi technicznemu, zaangażowanemu w ten proces. Podziękowania kieruję także ku wszystkim stronom reprezentującym środowisko F1. Chciałbym także wyrazić wdzięczność członkom Światowej Rady, za rozważenie i zatwierdzenie tego pakietu regulacji”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
12.03.2024  Massa pozywa F1, FIA i Berniego Ecclestone'a ws. sezonu 2008
10.03.2024  Punkty karne w sezonie 2024: stan po GP Arabii Saudyjskiej
07.03.2024  Hamilton otrzymał ostrzeżenie za incydent z Sargeantem
07.03.2024  Szefowie wzywają do ostrożności w ferowaniu winy bin Sulayema
05.03.2024  FIA wydała komunikat w sprawie oskarżeń stawianych Bin Sulayemowi
Tagi:
FIA
Przepisy
F1 ogólnie
Bin Sulayem M.
Volkswagen
Porsche
Audi

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca