F1 20221  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

28.09.2022

Albon gotowy do startu w Grand Prix Singapuru

27.09.2022

Lista startowa na sezon 2023

FIA i F1 porozumiały się ws. sześciu sprintów w sezonie 2023

Domenicali: Jestem jedynym, któremu zależy na powrocie GP Niemiec

Zhou pozostanie kierowcą Alfy Romeo w 2023 roku

26.09.2022

Alfa Romeo nie wyklucza podjęcia współpracy z Haasem

Seidl: Nasz bolid na 2023 musi być dużym krokiem naprzód

Południowa Afryka liczy na organizację Grand Prix w 2024 roku

Brawn: Mick Schumacher zasługuje na kolejną szansę w F1

Jean Todt dementuje plotki łączące go z powrotem do Ferrari

Ocon: Z partnerów Alonso tylko Hamilton wykonał lepszą pracę niż ja

24.09.2022

Vettel: Nigdy nie byłem bliski powrotu do Red Bulla

FIA oficjalnie odrzuciła wniosek Herty o superlicencję

23.09.2022

Ricciardo otwarty na rok przerwy w startach w Formule 1

Nicholas Latifi odejdzie z Williamsa po sezonie 2022

Steiner: Kibice pokochaliby Hulkenberga w Haasie

22.09.2022

Z silników Red Bulla będą mogły korzystać maksymalnie cztery teamy

Zhou wciąż niepewny pozostania w Alfie Romeo

Sainz: Verstappen w pełni zasługuje na mistrzostwo

Krack: Nie traktujemy ostatnich wyścigów jak pożegnalnej trasy Vettela

Więcej wiadomości

  Archiwum 2022
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2022  |  2021  |  2020  |  2019
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Światowa Rada zatwierdziła przepisy silnikowe na sezon 2026

Komunikat ten powinien dać zielone światło do potwierdzenia zaangażowania VAG w F1.
Nataniel Piórkowski, 16 sierpnia 2022, wyświetlenia: 1846<< | lista | T- | T+ | >>

Światowa Rada Sportu Motorowego FIA zatwierdziła przepisy dotyczące jednostek napędowych Formuły 1, które zaczną obowiązywać od sezonu 2026.

Dyskusje na temat nowych regulacji trwały od kilku lat. Zaangażowane były w nie władze FIA, F1 a także obecni i potencjalni przyszli producenci.

We wtorek wieczorem organ zarządzający opublikował komunikat, w którym ogłosił zatwierdzenie przez radę pakietu przepisów sportowych, technicznych i finansowych dotyczących nowej generacji silników.

Formuła 1 będzie nadal korzystała z silnika spalinowego V6 o pojemności 1,6l. Zachowany zostanie dotychczasowy poziom obrotów przy zmniejszonym przepływie paliwa.

Konstrukcja ICE zostanie podzielona na dwie części. Górna będzie odpowiadać głównie za obszar spalania a producenci otrzymają większą swobodę w opracowywaniu autorskich systemów dla nowego paliwa.

Dolna część, w której znajdą się blok silnika, wał korbowy, korbowody, pompy oraz pozostały osprzęt, będzie w większym stopniu ustandaryzowana, co ma pomóc w kontrolowaniu wydatków.

Wszystkie składniki mieszanki paliwowej będą musiały pochodzić z w pełni zrównoważonych źródeł, aby zagwarantować, iż w paliwach nie zostaną wykorzystane składniki kopalne.

Z zespołu napędowego zniknie MGU-H, ale moc ERS zostanie zwiększona do 350kw. Komponent ten ma zostać kluczowym obszarem konkurencji pomiędzy producentami. Większymi restrykcjami zostanie jednak objęte samo rozmieszczenie kluczowych elementów jednostki napędowej.

W sezonie 2026 każdy z kierowców będzie miał w regulaminowej puli cztery silniki spalinowe, turbosprężarki oraz układy wydechowe a także trzy układy energii i MGU-K. Od 2027 roku liczby te zmniejszą się odpowiednio do trzech i dwóch na kampanię.

Dodatkowo od 2023 roku wprowadzone zostaną regulacje finansowe dotyczące kosztów związanych z obsługą i rozwojem jednostek napędowych. Do 2025 roku limit będzie wynosił 95 milionów dolarów. Od 2026 zwiększony zostanie on do 130 milionów USD.

„FIA cały czas naciska na innowacje i zrównoważony rozwój w całym portfolio sportów motorowych. Przepisy silnikowe F1 na sezon 2026 są najbardziej dobitnym przykładem tej misji” – skomentował prezes Federacji, Mohammed Bin Sulayem.

„Wprowadzenie zaawansowanej technologii jednostek napędowych w połączeniu z syntetycznymi, zrównoważonymi paliwami, wpisuje się w nasz cel, jakim jest osiągnięcie zerowej emisyjności węglowej do 2030 roku”.

„Formuła 1 cieszy się obecnie olbrzymim wzrostem i jesteśmy pewni, że nowe przepisy będą przedłużeniem ekscytacji, zbudowanej na zmianach wprowadzonych w 2022 roku”.

„Chcę podziękować pionowi zarządzającemu FIA oraz departamentowi technicznemu, zaangażowanemu w ten proces. Podziękowania kieruję także ku wszystkim stronom reprezentującym środowisko F1. Chciałbym także wyrazić wdzięczność członkom Światowej Rady, za rozważenie i zatwierdzenie tego pakietu regulacji”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
27.09.2022  FIA i F1 porozumiały się ws. sześciu sprintów w sezonie 2023
24.09.2022  FIA oficjalnie odrzuciła wniosek Herty o superlicencję
20.09.2022  F1 opublikowała kalendarz na sezon 2023
19.09.2022  Brown: System punktów uniemożliwiłby debiuty Kimiego i Maksa
11.09.2022  Hamilton: Być może powinniśmy dopuścić opcję wydłużenia wyścigów
Tagi:
FIA
Przepisy
F1 ogólnie
Bin Sulayem M.
Volkswagen
Porsche
Audi

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca