F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

18.03.2024

Vowles: Musimy ujrzeć stałe postępy ze strony Sargeanta

Jordan: Ricciardo jak nikt inny potrzebuje mocnych wyników

Wolff nie spodziewa się załamania formy Red Bulla

Sprawa Hornera wraca na czołówki

F1 pozostanie na 18-calowych felgach

15.03.2024

Czy Honda to gwarancja przyszłości dla Tsunody?

14.03.2024

Mieszanki ogumienia na wyścigi sezonu 2024

Hulkenberg: Odwdzięczę się Magnussenowi przy następnej okazji

Bearman: Vettel życzył mi powodzenia przed debiutem w F1

Ocon zdradził kiedy Alpine odkryło problemy z bolidem A524

Corriere dello Sport: Sainz rozmawia z Mercedesem

12.03.2024

Stare i nowe problemy Mercedesa

Ferrari pracuje nad dużymi poprawkami do bolidu SF-24

Ebel: Liberty Media za dużo eksperymentuje

Marko: Ricciardo musi się poprawić

Massa pozywa F1, FIA i Berniego Ecclestone'a ws. sezonu 2008

La Gazzetta dello Sport: Specjaliści Red Bulla na celowniku Ferrari

11.03.2024

Haas: Bearman zasługuje na fotel w F1

Vasseur: Wierzę, że Sainz powróci do akcji w Melbourne

10.03.2024

Punkty karne w sezonie 2024: stan po GP Arabii Saudyjskiej

Więcej wiadomości

  Archiwum 2022
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

FIA zapowiada ograniczenia w związku z podbijaniem bolidów

Od Spa wprowadzone będą specjalne pomiary, od 2023 podniesiony zostanie poziom podłogi.
Nataniel Piórkowski, 16 sierpnia 2022, wyświetlenia: 2416<< | lista | T- | T+ | >>

Światowa Rada Sportu Motorowego FIA zatwierdziła zmiany w przepisach technicznych na sezon 2022 i 2023, odpowiadając na zjawisko podbijania bolidów na prostych.

Tak zwane morświnowanie powróciło do sportu w tym sezonie, wraz z zastosowaniem efektu przypowierzchniowego. Ze względu na skalę podskakiwania bolidów, zespoły i kierowcy zaczęli otwarcie dzielić się swoimi obawami w zakresie bezpieczeństwa oraz zdrowia.

Z najbardziej poważnymi przypadkami dobijania bolidów do nawierzchni F1 miała do czynienia na torach z długimi prostymi, takimi jak Baku czy Montreal.

Wiadomo już, że od GP Belgii FIA będzie dokonywać pomiarów w zakresie podbijania na prostych, wymagając od zespołów pozostawania poniżej wyznaczonego progu. Tylko to zapewni, iż bolid będzie uznawany za bezpieczny.

Na nowo zostaną zdefiniowane wymagania dotyczące sztywności desek wokół otworów pomiarowych w centralnym fragmencie podłogi.

Od sezonu 2023 krawędzie podłogi zostaną podniesione o 15 milimetrów. To samo tyczy się obszaru dyfuzora. W przypadku tego elementu zwiększone zostaną także normy sztywności materiałów.

FIA wprowadzi także do użytku dodatkowy czujnik kontrolujący morświnowanie.

Prezes FIA – Mohammed bin Sulayem, podkreślił: „Bezpieczeństwo jest absolutnie najwyższym priorytetem dla FIA. Poświęciliśmy dużo czasu i zasobów na analizę i przygotowanie rozwiązań problemu, jakim jest morświnowanie”.

„Osobiście uczestniczyłem w rozmowach ze wszystkimi zespołami i kierowcami. Pomimo oczywistych różnic w stanowiskach wynikających z poziomu konkurencyjności, jasnym jest, że FIA ma obowiązek podejmować działania i zapewniać, że zawodnicy nie są narażeni na nadmierne ryzyko obrażeń”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
18.03.2024  F1 pozostanie na 18-calowych felgach
19.02.2024  Alonso: Zimowe testy powinny być dłuższe
16.02.2024  Brown: Relacje Red Bulla z RB są niepokojące
05.02.2024  Komisja F1 przyjęła nowy harmonogram Grand Prix ze sprintem
11.01.2024  Szafnauer: Zespoły złamały dżentelmeńską umowę
Tagi:
Przepisy
FIA
Bin Sulayem M.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca