F1 20221  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

28.09.2022

Albon gotowy do startu w Grand Prix Singapuru

27.09.2022

Lista startowa na sezon 2023

FIA i F1 porozumiały się ws. sześciu sprintów w sezonie 2023

Domenicali: Jestem jedynym, któremu zależy na powrocie GP Niemiec

Zhou pozostanie kierowcą Alfy Romeo w 2023 roku

26.09.2022

Alfa Romeo nie wyklucza podjęcia współpracy z Haasem

Seidl: Nasz bolid na 2023 musi być dużym krokiem naprzód

Południowa Afryka liczy na organizację Grand Prix w 2024 roku

Brawn: Mick Schumacher zasługuje na kolejną szansę w F1

Jean Todt dementuje plotki łączące go z powrotem do Ferrari

Ocon: Z partnerów Alonso tylko Hamilton wykonał lepszą pracę niż ja

24.09.2022

Vettel: Nigdy nie byłem bliski powrotu do Red Bulla

FIA oficjalnie odrzuciła wniosek Herty o superlicencję

23.09.2022

Ricciardo otwarty na rok przerwy w startach w Formule 1

Nicholas Latifi odejdzie z Williamsa po sezonie 2022

Steiner: Kibice pokochaliby Hulkenberga w Haasie

22.09.2022

Z silników Red Bulla będą mogły korzystać maksymalnie cztery teamy

Zhou wciąż niepewny pozostania w Alfie Romeo

Sainz: Verstappen w pełni zasługuje na mistrzostwo

Krack: Nie traktujemy ostatnich wyścigów jak pożegnalnej trasy Vettela

Więcej wiadomości

  Archiwum 2022
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2022  |  2021  |  2020  |  2019
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

FIA zapowiada ograniczenia w związku z podbijaniem bolidów

Od Spa wprowadzone będą specjalne pomiary, od 2023 podniesiony zostanie poziom podłogi.
Nataniel Piórkowski, 16 sierpnia 2022, wyświetlenia: 2380<< | lista | T- | T+ | >>

Światowa Rada Sportu Motorowego FIA zatwierdziła zmiany w przepisach technicznych na sezon 2022 i 2023, odpowiadając na zjawisko podbijania bolidów na prostych.

Tak zwane morświnowanie powróciło do sportu w tym sezonie, wraz z zastosowaniem efektu przypowierzchniowego. Ze względu na skalę podskakiwania bolidów, zespoły i kierowcy zaczęli otwarcie dzielić się swoimi obawami w zakresie bezpieczeństwa oraz zdrowia.

Z najbardziej poważnymi przypadkami dobijania bolidów do nawierzchni F1 miała do czynienia na torach z długimi prostymi, takimi jak Baku czy Montreal.

Wiadomo już, że od GP Belgii FIA będzie dokonywać pomiarów w zakresie podbijania na prostych, wymagając od zespołów pozostawania poniżej wyznaczonego progu. Tylko to zapewni, iż bolid będzie uznawany za bezpieczny.

Na nowo zostaną zdefiniowane wymagania dotyczące sztywności desek wokół otworów pomiarowych w centralnym fragmencie podłogi.

Od sezonu 2023 krawędzie podłogi zostaną podniesione o 15 milimetrów. To samo tyczy się obszaru dyfuzora. W przypadku tego elementu zwiększone zostaną także normy sztywności materiałów.

FIA wprowadzi także do użytku dodatkowy czujnik kontrolujący morświnowanie.

Prezes FIA – Mohammed bin Sulayem, podkreślił: „Bezpieczeństwo jest absolutnie najwyższym priorytetem dla FIA. Poświęciliśmy dużo czasu i zasobów na analizę i przygotowanie rozwiązań problemu, jakim jest morświnowanie”.

„Osobiście uczestniczyłem w rozmowach ze wszystkimi zespołami i kierowcami. Pomimo oczywistych różnic w stanowiskach wynikających z poziomu konkurencyjności, jasnym jest, że FIA ma obowiązek podejmować działania i zapewniać, że zawodnicy nie są narażeni na nadmierne ryzyko obrażeń”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
11.09.2022  Hamilton: Być może powinniśmy dopuścić opcję wydłużenia wyścigów
11.09.2022  Horner niezadowolony z organizacji finiszu GP Włoch
11.09.2022  FIA: Neutralizacja przebiegała zgodnie z procedurami
11.09.2022  Wolff: Tym razem dyrekcja wyścigu postępowała zgodnie z przepisami
11.09.2022  Horner: F1 powinna pomyśleć o zwiększeniu puli silników
Tagi:
Przepisy
FIA
Bin Sulayem M.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca