F1 20221  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

28.09.2022

Albon gotowy do startu w Grand Prix Singapuru

27.09.2022

Lista startowa na sezon 2023

FIA i F1 porozumiały się ws. sześciu sprintów w sezonie 2023

Domenicali: Jestem jedynym, któremu zależy na powrocie GP Niemiec

Zhou pozostanie kierowcą Alfy Romeo w 2023 roku

26.09.2022

Alfa Romeo nie wyklucza podjęcia współpracy z Haasem

Seidl: Nasz bolid na 2023 musi być dużym krokiem naprzód

Południowa Afryka liczy na organizację Grand Prix w 2024 roku

Brawn: Mick Schumacher zasługuje na kolejną szansę w F1

Jean Todt dementuje plotki łączące go z powrotem do Ferrari

Ocon: Z partnerów Alonso tylko Hamilton wykonał lepszą pracę niż ja

24.09.2022

Vettel: Nigdy nie byłem bliski powrotu do Red Bulla

FIA oficjalnie odrzuciła wniosek Herty o superlicencję

23.09.2022

Ricciardo otwarty na rok przerwy w startach w Formule 1

Nicholas Latifi odejdzie z Williamsa po sezonie 2022

Steiner: Kibice pokochaliby Hulkenberga w Haasie

22.09.2022

Z silników Red Bulla będą mogły korzystać maksymalnie cztery teamy

Zhou wciąż niepewny pozostania w Alfie Romeo

Sainz: Verstappen w pełni zasługuje na mistrzostwo

Krack: Nie traktujemy ostatnich wyścigów jak pożegnalnej trasy Vettela

Więcej wiadomości

  Archiwum 2022
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2022  |  2021  |  2020  |  2019
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Formuła 1 wzmocni strukturę pałąku po wypadku Zhou

FIA zakaże stosowania spiczastych konfiguracji i wprowadzi bardziej rygorystyczne testy.
Nataniel Piórkowski, 16 sierpnia 2022, wyświetlenia: 1626<< | lista | T- | T+ | >>

Formuła 1 wzmocni pałąki montowane w bolidach, wyciągając wnioski z wypadku Guanyu Zhou ze startu wyścigu o GP Wielkiej Brytanii.

Po kontakcie z Mercedesem George'a Russella, bolid kierowcy Alfy Romeo wzbił się w powietrze a następnie z dużą siłą uderzył górną częścią o asfaltową nawierzchnię. W wyniku kontaktu struktura pałąka uległa całkowitemu zniszczeniu.

Dochodzenie przeprowadzone przez ekspertów FIA wykazało, że uderzenie szpiczastego wierzchołka pałąka w asfalt doprowadziło do powstania znaczącej siły poziomej, mającej wpływ na deformację i oderwanie się struktury od konstrukcji bolidu.

FIA ustaliła, iż obecne brzmienie przepisów pozwala zespołom na homologowanie pałąków z siłami działającymi na niższy punkt, niż zakładano w przepisach.

Od 2023 roku zespoły będą musiały używać pałąka w zaokrąglonej konfiguracji, co zmniejszy ryzyko wbicia się struktury w nawierzchnię podczas wypadku.

FIA wprowadziła także zmiany w zasadach testów i homologacji pałąków, włączając w to test, w trakcie którego obręcz zostanie popchnięta w przód.

Zaznaczono jednak, że działania te mają charakter średnioterminowy. Przed sezonem 2024 nastąpić ma gruntowny przegląd testów pałąków, aby zagwarantować, że te stosowane w bolidach będą w stanie wytrzymać znacznie większe obciążenia, niż ma to miejsce obecnie.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
27.09.2022  Lista startowa na sezon 2023
19.09.2022  Brown: System punktów uniemożliwiłby debiuty Kimiego i Maksa
11.09.2022  Hamilton: Być może powinniśmy dopuścić opcję wydłużenia wyścigów
11.09.2022  Horner niezadowolony z organizacji finiszu GP Włoch
11.09.2022  FIA: Neutralizacja przebiegała zgodnie z procedurami
Tagi:
F1 ogólnie
Przepisy
FIA

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca