F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

20.04.2024

Alonso: Myślałem już o porzuceniu ostatniego kółka

Hamilton: Wiatr przyczyną odpadnięcia w Q1

Gasly: idziemy we właściwym kierunku

Alonso ukarany za kolizję z Sainzem podczas sprintu

GP Chin: wyniki kwalifikacji

Verstappen znów najszybszy w kwalifikacjach

Leclerc: Sainz przekroczył granicę broniąc pozycji

GP Chin: wyniki sprintu

Verstappen zwycięzcą pierwszego sprintu sezonu

19.04.2024

Ricciardo: czternaste pole nie jest złe

Verstappen: W SQ3 czułem się tak, jakbym jechał po lodzie

Norris: dałem z siebie wszystko na ostatnim okrążeniu

Stella: Byliśmy gotowi walczyć o uwzględnienie czasu Norrisa

Hamilton: Bolid ożył w deszczowych warunkach

GP Chin: wyniki kwalifikacji do sprintu

Lando Norris wygrywa kwalifikacje do sprintu

Stroll najszybszy w jedynym treningu w Chinach

18.04.2024

AMuS: Mercedes oferował Alonso roczną umowę z opcją

Antonelli ukończył pierwszy prywatny test z Mercedesem

Ricciardo: Nowe podwozie na GP Chin zapewni mi spokojną głowę

Więcej wiadomości

  Archiwum 2022
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Marko: Mam nadzieję, że F1 nie zamieni się w mistrzostwa księgowych

Konsultant RBR mówi także o problemach wynikających z zaburzenia łańcuchów dostaw.
Nataniel Piórkowski, 25 sierpnia 2022, wyświetlenia: 363<< | lista | T- | T+ | >>

Konsultant Red Bull Racing – Helmut Marko ostrzega, że w przypadku wprowadzania dalszych restrykcji finansowych, Formuła 1 może stać się zakładnikiem księgowych.

W obecnym sezonie każdy z teamów może wydać maksymalnie 140 milionów dolarów na główne obszary działalności wyścigowej. W związku z szalejącą inflacją dopuszczono możliwość indeksacji budżetu na poziomie nieco ponad trzech procent.

Wiadomo, iż w przyszłym roku limit zostanie obniżony do 135 milionów dolarów. O ile mniejsze teamy nie mają problemów z dostosowaniem się do przepisów finansowych, większe ekipy muszą poszukiwać cięć wydatków.

W wywiadzie udzielonym Motorsport-Total, Marko tłumaczy: „Nasz dział finansowy uległ znacznemu powiększeniu. W przeszłości technicy musieli tylko zgłosić, jakie mają zapotrzebowanie. Jeśli ich wniosek wykraczał poza przyjęty plan, musieliśmy skoordynować kwestię finansów z centralą Red Bulla w Salzburgu”.

„Teraz losy różnych projektów rozstrzygają się po kontakcie z księgowymi. To samo tyczy się skali poprawek. Oczywiście nie mają oni decydującego zdania. Kierownictwo zespołu bada daną propozycję i może uznać, że dane rozwiązanie musi zostać wdrożone. Trzeba je jednak zrównoważyć oszczędnościami w innym obszarze”.

„To proces, którego uczy się każdy z zespołów. Podobnie jest w przypadku FIA. Mam jednak nadzieję, że Formuła 1 nie zamieni się w mistrzostwa księgowych”.

Poważnym wyzwaniem największych zespołów jest utrzymywanie zatrudnienia na niezmiennym poziomie. „Musieliśmy zredukować kadry w Red Bull Racing, ale na szczęście mamy dział Red Bull Technology”.

„Przenosimy pracowników i wyznaczamy im inne obowiązki. Pracujemy nad hipersamochodem, mamy projekt w Pucharze Ameryki. Są także inne obszary, gdzie kierujemy pracowników, których nie chcemy stracić”.

Marko zdradził także, że niestabilność wywołana trudną sytuacją gospodarczą oraz niepokojami wynikającymi z trwającej agresji Rosji na Ukrainę, ma negatywny wpływ na realizację planów zespołów F1. „Nie możemy zrealizować projektu, jeśli nie mamy wystarczającego zapasu materiałów. Na globalnym rynku obserwujemy niedobory surowców”.

„AVL [podwykonawca specjalizujący się w układach napędowych] nie może dostarczyć nam pewnych części w trybie ad hoc, bo nie ma do dyspozycji odpowiedniego zapasu stali. Trudno zakontraktować firmy budowlane. Realizując tak szeroki program jak nasz, trzeba mieć to wszystko cały czas na uwadze”.

„Mamy to szczęście, że większość prac budowlanych została zakończona przed wybuchem wojny. Odpowiednio wcześnie złożyliśmy także zamówienia w AVL. Opóźnienia w dostawach stali nie dotknęły nas w aż tak dużym stopniu”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
18.04.2024  Marko: Audi oferuje Sainzowi pieniądze poza zasięgiem Red Bulla
06.04.2024  Marko: Postępy Pereza konsekwencją zbliżających się rozmów
28.03.2024  Vasseur: Tytuł wśród konstruktorów celem Ferrari w 2024
28.03.2024  Vowles pewien startu Sargeanta w Grand Prix Japonii
27.03.2024  Marko: Ricciardo nie otrzymał żadnego ultimatum
Tagi:
Marko H.
Red Bull
F1 ogólnie

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca