F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

28.03.2024

Steiner: Haas popełnił błąd obniżając oczekiwania na sezon 2024

Vettel: Powrót do Formuły 1 nie jest w tej chwili moim zmartwieniem

Vasseur: Tytuł wśród konstruktorów celem Ferrari w 2024

Vowles pewien startu Sargeanta w Grand Prix Japonii

27.03.2024

Marko: Ricciardo nie otrzymał żadnego ultimatum

Wolff: Relacje Verstappena z Mercedesem będą musiały nastąpić

26.03.2024

F1-Insider: Horner prowadzi zaawansowane rozmowy z Alonso

New Zeland Herald: Ricciardo otrzymał ultimatum od RB do GP Chin

25.03.2024

Iwasa zastąpi Ricciardo w pierwszym treningu do GP Japonii

Bottas: Mogliśmy zdobyć punkty w Melbourne

Marko chwali Tsunodę po Grand Prix Australii

Vowles: Sargeantowi ciężko będzie odzyskać pewność siebie

24.03.2024

Perez: Sainz na pewno wygrałby dziś z Maksem w równej walce

Alonso rozczarowany karą za incydent z Russellem

Norris: Przegraliśmy walkę o drugie miejsce przez brak podcięcia

Alonso ukarany doliczeniem 20 sekund za niebezpieczną jazdę [Akt.]

Hamilton: To mój najgorszy początek sezonu w całej karierze

Piastri: Polecenie zespołu było całkowicie zasadne

Alonso: Miałem problemy z układem magazynowania energii

Russell nie chce oskarżać Alonso o celowe zwolnienie w T6

Więcej wiadomości

  Archiwum 2022
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Audi tłumaczy decyzję o odrębnym programie silnikowym

Niedługo zaangażowanie w Formułę 1 ma potwierdzić druga marka VW - Porsche.
Nataniel Piórkowski, 26 sierpnia 2022, wyświetlenia: 1167<< | lista | T- | T+ | >>

Audi tłumaczy decyzję o prowadzeniu odrębnego programu silnikowego względem Porsche wysuwając argument maksymalnie kompleksowej integracji jednostki z nadwoziem.

W piątek rano Audi oficjalnie ogłosiło zaangażowanie się w Formułę 1 jako dostawca silników od sezonu 2026. Chociaż podczas okolicznościowej konferencji prasowej na torze Spa władze firmy nie poinformowały o przejęciu żadnego z zespołów, nie jest tajemnicą, iż w sprawie toczą się zaawansowane negocjacje z Sauberem.

W oczekiwaniu na komunikat o współpracy Red Bulla z Porsche, można być już pewnym, iż dwie marki z portfolio Volkswagena będą prowadzić osobne programy rozwoju jednostek napędowych. Prezes zarządu Audi – Markus Deusmann przyznał, że wewnątrz koncernu prowadzone były długie rozmowy na temat strategii silnikowej.

„Możecie sobie tylko wyobrazić skalę tych rozmów. Uznaliśmy jednak, że obie nasze marki mają swoje wielkie grona oddanych fanów i swój wyjątkowy charakter. Bacząc na to postawiliśmy na dwa zupełnie oddzielne programy”.

„Stoi też za tym kilka praktycznych powodów. Będziemy mieć swoje zespoły a jednostka napędowa będzie musiała być zaprojektowana w taki sposób, aby idealnie komponowała się z nadwoziem. Dlatego uznaliśmy, że trzeba podzielić naszą pracę. W dwóch różnych bolidach będą znajdować się dwie zupełnie różne zespoły napędowe”.

Dyrektor pionu odpowiadającego za rozwój techniczny Audi – Oliver Hoffmann, dodał: „Integracja elektrycznych komponentów jednostki z nadwoziem jest bardzo czasochłonna a terminy są terminami. Jeśli chodzi o ten obszar, wszystko będzie zależeć od nas”.

Audi będzie musiało zmierzyć się z olbrzymim wyzwaniem zebrania wiedzy na temat rozwoju i wykorzystania hybrydowych jednostek napędowych F1, aby od pierwszego sezonu startów w F1 dorównać producentom takim jak Mercedes czy Ferrari.

Hofmann uważa, że wejście w życie nowych przepisów ułatwi to zadanie. „Po pierwsze realizacja tego projektu na sezon 2026 stanowi wielkie wyzwanie. Udało nam się jednak wynegocjować pewne kompromisy regulaminowe, które powinny zapewnić nam równe warunki względem innych producentów”.

„Uwielbiamy takie wyzwania. Byliśmy w stanie wystartować w Dakarze, przygotować auto na Dakar, które jest bardzo złożoną maszyną, w mniej niż rok. Myślę więc, że uda nam się rozwinąć jednostkę napędową F1 z myślą o sezonie 2026”.

Deusmann dodał: „Cóż, póki co wszyscy wiedzą, na jakim etapie się znajdujemy. Nasi rywale mają silniki, które już teraz napędzają bolidy na torze. Skala zmian w regulaminie jest jednak wystarczająco duża, abyśmy mogli uznać, że jest to dla nas dobra szansa, aby wejść do sportu na konkurencyjnym poziomie”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
08.03.2024  Audi nabyło 100 procent udziałów w Sauberze
02.03.2024  Bloomberg: Audi zamierza nabyć 100% udziałów w Sauberze
27.02.2024  Bravi: Zaangażowanie Audi w projekt F1 pozostaje niezmienne
23.02.2024  Motorsport-Total: Seidl potencjalnym następcą Hornera w Red Bullu
19.02.2024  Sainz: Nie czuję, abym musiał cokolwiek udowadniać
Tagi:
Audi
Duesmann M.
Volkswagen
Porsche

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca