F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

28.03.2024

Steiner: Haas popełnił błąd obniżając oczekiwania na sezon 2024

Vettel: Powrót do Formuły 1 nie jest w tej chwili moim zmartwieniem

Vasseur: Tytuł wśród konstruktorów celem Ferrari w 2024

Vowles pewien startu Sargeanta w Grand Prix Japonii

27.03.2024

Marko: Ricciardo nie otrzymał żadnego ultimatum

Wolff: Relacje Verstappena z Mercedesem będą musiały nastąpić

26.03.2024

F1-Insider: Horner prowadzi zaawansowane rozmowy z Alonso

New Zeland Herald: Ricciardo otrzymał ultimatum od RB do GP Chin

25.03.2024

Iwasa zastąpi Ricciardo w pierwszym treningu do GP Japonii

Bottas: Mogliśmy zdobyć punkty w Melbourne

Marko chwali Tsunodę po Grand Prix Australii

Vowles: Sargeantowi ciężko będzie odzyskać pewność siebie

24.03.2024

Perez: Sainz na pewno wygrałby dziś z Maksem w równej walce

Alonso rozczarowany karą za incydent z Russellem

Norris: Przegraliśmy walkę o drugie miejsce przez brak podcięcia

Alonso ukarany doliczeniem 20 sekund za niebezpieczną jazdę [Akt.]

Hamilton: To mój najgorszy początek sezonu w całej karierze

Piastri: Polecenie zespołu było całkowicie zasadne

Alonso: Miałem problemy z układem magazynowania energii

Russell nie chce oskarżać Alonso o celowe zwolnienie w T6

Więcej wiadomości

  Archiwum 2022
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Hamilton przyznał się do błędu, który doprowadził do kraksy z Alonso

Brytyjczyk dodał, że odczuł w swoich plecach silne uderzenie o asfaltowe pobocze.
Nataniel Piórkowski, 28 sierpnia 2022, wyświetlenia: 2893<< | lista | T- | T+ | >>

Lewis Hamilton wziął na siebie winę za doprowadzenie do kolizji z Fernando Alonso, w wyniku której został zmuszony do wycofania się z wyścigu o GP Belgii.

Tuż po starcie Hamilton próbował zaatakować Alonso u końca prostej Kemmel. Zahaczył jednak prawą tylną oponą o lewe przednie koło bolidu Alpine, przez co jego Mercedes katapultował się w powietrze a następnie z dużą siłą uderzył o asfalt.

Brytyjczyk próbował kontynuować jazdę uszkodzoną konstrukcją, ale po pokonaniu kilku zakrętów usłyszał od inżyniera polecenie zatrzymania się na poboczu.

„Patrząc na nagrania z kamer widać, że Fernando znajdował się w moim martwym punkcie i nie zostawiłem mu wystarczająco dużo przestrzeni. Dzisiaj to moja wina. Przepraszam zespół” – powiedział Hamilton.

Zdenerwowany Alonso zrugał dawnego rywala z McLarena w przekazie radiowym, kwitując, iż Brytyjczyk potrafi ścigać się i wygrywać tylko wtedy, gdy jedzie na czele. Dopytywany o to, czy słyszał komentarz dwukrotnego mistrza świata, Hamilton stwierdził: „To bez znaczenia. Tak jak już powiedziałem, to była moja wina. Nie byłem nawet w stanie dostrzec go w lusterkach”.

Podczas spotkania z dziennikarzami siedmiokrotny czempion F1 dodał: „Cóż, takie są wyścigi. Próbowałem wyprzedzić go po wewnętrznej piątego zakrętu, ale nie zostawiłem mu wystarczająco dużo miejsca. To nie było celowe. Stało się, jak się stało”.

Brytyjczyk przyznał, że mocno odczuł uderzenie bolidu o twardą nawierzchnię. „Mało brakowało, a złamałbym kręgosłup. To było naprawdę silne uderzenie. Pamiętam, jak patrzyłem w dół. Byłem całkiem wysoko. Cieszę się, że żyję i jestem w jednym kawałku”.

Pytany o to, czy sądził, że będzie w stanie kontynuować jazdę, kierowca ze Stevenage odparł: „Dźwięki płynące ze skrzyni biegów sugerowały, że coś się zepsuło. Uderzenie pokiereszowało tylne partie, więc powiedziano mi, abym się zatrzymał. Byłem naprawdę zdziwiony tym, na jaką wysokość został wybity mój bolid”.

Należy zaznaczyć, iż Hamilton otrzymał ostrzeżenie od sędziów za niestawienie się na kontrolę w centrum medycznym. Jest to regulaminowy obowiązek każdego kierowcy, który wziął udział w poważniejszym incydencie na torze.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
24.03.2024  Hamilton: To mój najgorszy początek sezonu w całej karierze
23.03.2024  Hamilton: Russell wykonał lepszą pracę ode mnie
09.03.2024  Hamilton: Debiut w F1 w wieku 18 lat zaszkodziłby mojej karierze
08.03.2024  Hamilton narzeka na stabilność tylnej osi
07.03.2024  Hamilton otrzymał ostrzeżenie za incydent z Sargeantem
Tagi:
Hamilton L.
Alonso F.
FIA

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca