F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

19.04.2024

Stella: Byliśmy gotowi walczyć o uwzględnienie czasu Norrisa

Hamilton: Bolid ożył w deszczowych warunkach

GP Chin: wyniki kwalifikacji do sprintu

Lando Norris wygrywa kwalifikacje do sprintu

Stroll najszybszy w jedynym treningu w Chinach

18.04.2024

AMuS: Mercedes oferował Alonso roczną umowę z opcją

Antonelli ukończył pierwszy prywatny test z Mercedesem

Ricciardo: Nowe podwozie na GP Chin zapewni mi spokojną głowę

Sainz: Moje najlepsze opcje na sezon 2025 pozostają otwarte

Alonso: Stroll jest bardziej wrażliwy na niedoskonałości AMR24

Norris: McLarena stać na zwycięstwa w sezonie 2024

Marko: Audi oferuje Sainzowi pieniądze poza zasięgiem Red Bulla

17.04.2024

F1 Racing Confidential - książka o kulisach Formuły 1

AMuS: Newey w ostatnim czasie złożył wizytę we Włoszech

Verstappen: Sprint w Chinach nie jest dobrym pomysłem

16.04.2024

The Race: Audi traktuje Ocona jako alternatywę dla Sainza

Watanabe: Celem Hondy i Astona są tytuły w sezonie 2026

Porsche oczekuje na decyzję Vettela w sprawie startów w WEC

Schumacher łączony z przejściem do IndyCar od sezonu 2025

15.04.2024

Gunther Steiner łączony z przejęciem zespołu RB

Więcej wiadomości

  Archiwum 2022
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Binotto: Usterka czujnika doprowadziła do przekroczenia prędkości

Szef Ferrari uważa że ściągnięcie Leclerca na dodatkowy postój było właściwym posunięciem.
Maciej Wróbel, 29 sierpnia 2022, wyświetlenia: 1704<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Mattia Binotto ujawnił że awaria czujnika wywołana zrywką, która utknęła w kanale hamulcowym, doprowadziła do „pechowego” przekroczenia prędkości w pit lane przez Charlesa Leclerca pod koniec niedzielnego wyścigu o Grand Prix Belgii.

Charles Leclerc otrzymał karę doliczenia pięciu sekund do końcowego rezultatu tuż po zakończeniu wczorajszego wyścigu na torze Spa-Francorchamps, która była następstwem przekroczenia przez niego prędkości w alei serwisowej. Kara zepchnęła Monakijczyka z piątego miejsca na szóste, za Fernando Alonso.

Monakijczyk zjechał po używany komplet miękkich opon by zawalczyć o bonusowy punkt za najszybsze okrążenie, jednak po wyjeździe z alei serwisowej utknął na całe okrążenie za Alonso, by odzyskać pozycję na prostej Kemmel na ostatnim kółku. Uzyskany przez Leclerca czas był jednak aż o 0,6 sekundy gorszy od najlepszego rezultatu Verstappena, który zgarnął tym samym komplet punktów.

Po wyścigu 24-latek wziął na siebie odpowiedzialność za przekroczenie prędkości, jednak szef Scuderii, Mattia Binotto, ujawnił w rozmowie z Autosportem, iż za problemy Leclerca odpowiada uszkodzony czujnik. Do uszkodzenia miało z kolei dojść w momencie, gdy w początkowej fazie rywalizacji do kanału hamulcowego wpadła zrywka z kasku Maksa Verstappena. Z tego powodu pomiary mogły być niedokładne.

„To wszystko było naprawdę na granicy” – powiedział Binotto zapytany o decyzję odnośnie dodatkowego postoju Leclerca. „Nie korzystaliśmy z naszych standardowych czujników prędkości, ponieważ zostały one uszkodzone w wyniku przegrzania się prawego przedniego kanału przez zrywkę z kasku Maksa, a nasz system zapasowy mógł nie być aż tak dokładny”.

„Generalnie jest to dość pechowa sytuacja. Nie przestaniemy jednak podejmować odważnych decyzji o walce o najszybsze okrążenie, gdy warunki na to pozwalają”.

Kara została nałożona za przekroczenie przez Leclerca prędkości o zaledwie 1 km/h i dodatkowo komplikuje i tak już trudną sytuację Monakijczyka w mistrzostwach. Kierowca Ferrari spadł na trzecie miejsce w tabeli, za Sergio Pereza, a jego strata do prowadzącego Verstappena wynosi już 98 punktów.

Binotto ocenia decyzję o próbie walki o najszybsze okrążenie jako właściwą. „Była okazja na zdobycie najszybszego okrążenia, a przewaga nad Fernando była wystarczająca, by spróbować o nie zawalczyć” – kontynuuje Włoch. „Uważam że była to właściwa decyzja, a my wiedzieliśmy, że znajdziemy się bardzo blisko Fernando. Na tyle blisko, że było ryzyko utraty pozycji”.

„Wiedzieliśmy jednak również że on [Leclerc] będzie mógł go wyprzedzić dzięki świeższemu ogumieniu. Pomóc mu też mógł DRS i wysoka prędkość na prostej. Raz jeszcze podkreślam – uważam, że była to właściwa decyzja”.

Szef Ferrari nie sądzi również, by w Ferrari zachodziła potrzeba zmiany podejścia do dyskusji nt. strategii. „Oczywiście zawsze istnieje potrzeba, aby próbować i szukać lepszych rozwiązań, a my dostaliśmy kilka lekcji, z których wyciągamy wnioski”.

„Jeśli jednak spojrzę wstecz na ten sezon, to sądzę, że jest wiele spostrzeżeń z zewnątrz, które, jeśli zestawi się z prawdą i rzeczywistością, to coś, co było postrzegane jako błąd, to według mnie niekoniecznie musiało nim być. Co więcej, jeśli spojrzę na dzień dzisiejszy i skupię się na nim, to myślę że decyzja o wezwaniu Charlesa na dodatkowy postój była tą właściwą. W F1 trzeba być odważnym” – zakończył Binotto.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
24.01.2024  R. Schumacher: Szafnauer mógłby zostać szefem Haasa
09.08.2023  Turrini: Mattia Binotto porozumiał się z Alpine
13.06.2023  Corriere dello Sport: Binotto odrzucił ofertę dołączenia do Audi
15.03.2023  Vasseur: Ludzie lojalni Binotto postanowili odejść z Ferrari
01.03.2023  Steiner: Spodziewam się, że Binotto jeszcze wróci do F1
Tagi:
Binotto M.
Ferrari
Leclerc C.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca