F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

28.03.2024

Steiner: Haas popełnił błąd obniżając oczekiwania na sezon 2024

Vettel: Powrót do Formuły 1 nie jest w tej chwili moim zmartwieniem

Vasseur: Tytuł wśród konstruktorów celem Ferrari w 2024

Vowles pewien startu Sargeanta w Grand Prix Japonii

27.03.2024

Marko: Ricciardo nie otrzymał żadnego ultimatum

Wolff: Relacje Verstappena z Mercedesem będą musiały nastąpić

26.03.2024

F1-Insider: Horner prowadzi zaawansowane rozmowy z Alonso

New Zeland Herald: Ricciardo otrzymał ultimatum od RB do GP Chin

25.03.2024

Iwasa zastąpi Ricciardo w pierwszym treningu do GP Japonii

Bottas: Mogliśmy zdobyć punkty w Melbourne

Marko chwali Tsunodę po Grand Prix Australii

Vowles: Sargeantowi ciężko będzie odzyskać pewność siebie

24.03.2024

Perez: Sainz na pewno wygrałby dziś z Maksem w równej walce

Alonso rozczarowany karą za incydent z Russellem

Norris: Przegraliśmy walkę o drugie miejsce przez brak podcięcia

Alonso ukarany doliczeniem 20 sekund za niebezpieczną jazdę [Akt.]

Hamilton: To mój najgorszy początek sezonu w całej karierze

Piastri: Polecenie zespołu było całkowicie zasadne

Alonso: Miałem problemy z układem magazynowania energii

Russell nie chce oskarżać Alonso o celowe zwolnienie w T6

Więcej wiadomości

  Archiwum 2022
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Alonso: Przepraszam Hamiltona za komunikat radiowy z Belgii

Na torze Zandvoort Hiszpan zamierza osobiście zwrócić się do kierowcy Mercedesa.
Mateusz Szymkiewicz, 1 wrze?nia 2022, wyświetlenia: 1972<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Fernando Alonso postanowił przeprosić Lewisa Hamiltona za treść komunikatu radiowego z wyścigu o Grand Prix Belgii.

Hiszpan oraz Brytyjczyk zderzyli się na pierwszym okrążeniu na wejściu w Les Combes. Siedmiokrotny czempion nie pozostawił miejsca rywalowi i zawadził o jego lewe przednie koło, katapultując swój bolid w powietrze. Po twardym lądowaniu Hamilton wkrótce wycofał się z wyścigu z powodu uszkodzeń jednostki napędowej.

Alonso z kolei był w stanie kontynuować jazdę i został sklasyfikowany na piątym miejscu. Mimo to spore kontrowersje wywołał komunikat radiowy 41-latka, w którym nazwał Hamiltona „idiotą” i stwierdził, że „potrafi rywalizować tylko startując jako pierwszy”. Kierowca Mercedesa przyznał, że po usłyszeniu tego zrezygnował z prywatnej rozmowy z Hiszpanem.

„Przede wszystkim Lewis jest mistrzem, to legenda naszych czasów” – powiedział Fernando Alonso na konferencji przed Grand Prix Holandii. „Przepraszam, że znowu to poruszam, ale kiedy mówisz coś przeciwko brytyjskiemu kierowcy, wówczas media robią duże zamieszanie. Sporo już padło słów o Checo Perezie, Carlosie Sainzu czy o mnie. Mówiąc coś w stronę Latynosa, da się to obrócić w żart. Kiedy wypowiedź dotyczy reszty, sprawy stają się poważne”.

„Tak czy inaczej przepraszam go. Nie myślałem o tym co mówię. Nie wydaje mi się, aby w tym konkretnym momencie musiała na niego spaść aż taka krytyka. Po obejrzeniu powtórek i całej reszty, dochodzę do wniosku, że to był incydent z pierwszego okrążenia, po prostu jechaliśmy bardzo blisko siebie. Padły pewne słowa w ogniu walki. Nie uważam tak [że Hamilton potrafi wygrywać tylko z pole position]. Fakty potwierdzają, że jest zupełnie inaczej. To co powiedziałem mija się z prawdą, rzeczywistość wygląda inaczej. Mam wielki szacunek do jego dokonań”.

Hiszpan ma nadzieję, że podczas weekendu na Zandvoort uda mu się spotkać z Hamiltonem i przeprosić go osobiście. „Liczę na to, że spotkamy się podczas wywiadów dla telewizji i będę mógł go przeprosić, jeżeli wyrazi taką wolę. Nie mam z nim żadnego problemu. Jak już mówiłem, darzę go wielkim szacunkiem. To był gorący moment i doszła do tego adrenalina. Walcząc o drugie lub trzecie miejsce powiedziałem coś, czego normalnie bym nie powiedział. Już po wyścigu podkreślałem, że to był incydent wyścigowy. Powinienem mieć świadomość, że realizator wyemituje mój komunikat. W piłce nożnej po ostrym ataku dyskusja między zawodnikami nie staje się publiczna”.

Alonso dodał, że w przyszłości będzie unikał równie kontrowersyjnych wypowiedzi radiowych. „Z pewnością, zamierzam być nieco cichszy. To sport, w którym publiczne stają się rzeczy normalnie będące prywatną komunikacją. Nie chcę być już częścią show, na które nie ma mojej zgody. Rzeczy w oficjalnym przekazie są nieco ostrzejsze, ponieważ sport tego chce. Nigdy nie usłyszycie w transmisji o przejściu na piąte ustawienie dyferencjału, ponieważ nikogo to nie zainteresuje. Rozmawiamy o tym właściwie na każdym okrążeniu. Rozumiem to. Jedynym sposobem, by uniknąć publicznej transmisji jest siedzenie cicho”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
26.03.2024  F1-Insider: Horner prowadzi zaawansowane rozmowy z Alonso
24.03.2024  Alonso rozczarowany karą za incydent z Russellem
24.03.2024  Alonso ukarany doliczeniem 20 sekund za niebezpieczną jazdę [Akt.]
24.03.2024  Alonso: Miałem problemy z układem magazynowania energii
24.03.2024  Russell nie chce oskarżać Alonso o celowe zwolnienie w T6
Tagi:
Alonso F.
Hamilton L.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca