F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

28.03.2024

Steiner: Haas popełnił błąd obniżając oczekiwania na sezon 2024

Vettel: Powrót do Formuły 1 nie jest w tej chwili moim zmartwieniem

Vasseur: Tytuł wśród konstruktorów celem Ferrari w 2024

Vowles pewien startu Sargeanta w Grand Prix Japonii

27.03.2024

Marko: Ricciardo nie otrzymał żadnego ultimatum

Wolff: Relacje Verstappena z Mercedesem będą musiały nastąpić

26.03.2024

F1-Insider: Horner prowadzi zaawansowane rozmowy z Alonso

New Zeland Herald: Ricciardo otrzymał ultimatum od RB do GP Chin

25.03.2024

Iwasa zastąpi Ricciardo w pierwszym treningu do GP Japonii

Bottas: Mogliśmy zdobyć punkty w Melbourne

Marko chwali Tsunodę po Grand Prix Australii

Vowles: Sargeantowi ciężko będzie odzyskać pewność siebie

24.03.2024

Perez: Sainz na pewno wygrałby dziś z Maksem w równej walce

Alonso rozczarowany karą za incydent z Russellem

Norris: Przegraliśmy walkę o drugie miejsce przez brak podcięcia

Alonso ukarany doliczeniem 20 sekund za niebezpieczną jazdę [Akt.]

Hamilton: To mój najgorszy początek sezonu w całej karierze

Piastri: Polecenie zespołu było całkowicie zasadne

Alonso: Miałem problemy z układem magazynowania energii

Russell nie chce oskarżać Alonso o celowe zwolnienie w T6

Więcej wiadomości

  Archiwum 2022
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Vasseur i Steiner przeciwni warunkowej superlicencji dla Herty

Amerykanin łączony jest z posadą w AlphaTauri mimo braku punktów do uprawnień.
Mateusz Szymkiewicz, 3 wrze?nia 2022, wyświetlenia: 972<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Frederic Vasseur oraz Gunther Steiner są przeciwni przyznaniu warunkowej superlicencji dla Coltona Herty.

Amerykanin jest uważany za faworyta do przyszłorocznej posady w AlphaTauri mimo braku wystarczającej liczby punktów do otrzymania uprawnień. Każdy kierowca aspirujący do startów w Formule 1 musi przekroczyć próg 40 oczek za wyniki w innych seriach, podczas gdy Herta ma ich w tej chwili 32.

Według informacji z padoku, AlphaTauri już prowadzi rozmowy z FIA na temat warunkowej superlicencji dla 22-latka. Jedną z możliwości jest powołanie się na specjalne okoliczności lub uwzględnienie w punktacji sezonu 2018, w którym Herta został wicemistrzem serii IndyLights.

„Z mojego punktu widzenia jego sytuacja nie ma nic wspólnego z wyjątkowymi okolicznościami” – uważa Frederic Vasseur, szef Alfy Romeo. „Mistrzostwa są organizowane na całym świecie, więc masz wiele możliwości do zdobywania punktów. Zupełnie inną kwestią będzie chęć pominięcia przez FIA zasad. Mogą to zrobić, wszystko leży w ich gestii. My także przeżyjemy bez punktacji. Mimo to jego sytuacja [Herty] nie ma nic wspólnego z siłą wyższą. Mamy system i jeżeli pojawi się propozycja zmian, możemy to omówić”.

„Musimy pamiętać, że decyzja o punktach do superlicencji zapadła, by chronić Formułę 1 oraz kierowców przed zawodnikami o ogromnych budżetach, którzy mogliby zająć połowę miejsc. To był celowy ruch i w mojej opinii słuszny. Teraz musimy się zastanowić czy należy robić wyjątki w punktacji dla kierowców z IndyCar, F3 lub F2. Nie chcę nikogo porównywać, ponieważ z roku na rok sytuacja wygląda inaczej”.

Francuz dodał, że jest zaznajomiony z sytuacją Coltona Herty po ubiegłorocznych negocjacjach z Michaelem Andrettim. „Mieliśmy pewne dyskusje, nie będę robił z tego tajemnicy. Propozycja związana z Hertą była na stole, ale na tym etapie nie kwalifikował się do superlicencji”.

Szef Haasa – Gunther Steiner, uważa, że zasady dotyczące przyznawania superlicencji powinny być respektowane jak każde inne. „Jeżeli nie będziemy przestrzegali własnych przepisów, tylko zaczniemy je obchodzić naokoło, to popełnimy błąd. Jasne, możemy dostosować pewne kwestie, nie mówię konkretnie o Coltonie, ale zasady muszą być jasne. Sami braliśmy udział w ich tworzeniu, zgodziliśmy się na nie i ktoś odpowiada za ich nadzór”.

„Jest opcja siły wyższej, ale to dyskusyjna kwestia. Mimo to tak jak już powiedział Fred, COVID-19 był na całym świecie i ostatecznie nie zatrzymał żadnej serii. Kilka lat temu mieliśmy podobny problem [z Nikitą Mazepinem] i nie próbowaliśmy obchodzić przepisów. Pracowaliśmy zgodnie z wytycznymi i dopilnowaliśmy, by skompletował wymaganą liczbę punktów. Po prostu tak trzeba robić” – dodał Włoch.

Zwolennikiem obecności Coltona Herty w Formule 1 jest za to szef McLarena – Andreas Seidl. Niemiec współpracował już z 22-latkiem przy okazji prywatnych testów w zeszłorocznym bolidzie. „Generalnie wierzymy w ten system [superlicencji], uważamy go za dobry. Mimo to jednocześnie powinna być zachowana pewna elastyczność. Należy wziąć pod uwagę ostatnie dwa lata i starty podczas pandemii. To miało wpływ na wyniki kierowców. Poza tym mówimy o kimś pokroju Coltona. Bazując na tym co dotychczas pokazywał, nie mam wątpliwości, że posiada kwalifikacje do startów w F1”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.10.2023  Andretti przeprowadzi test w tunelu aerodynamicznym
02.08.2023  Andretti z optymizmem oczekuje na decyzję FIA
11.07.2023  Michael Andretti: Nikt nie chciał mi sprzedać zespołu
24.09.2022  FIA oficjalnie odrzuciła wniosek Herty o superlicencję
19.09.2022  Brown: System punktów uniemożliwiłby debiuty Kimiego i Maksa
Tagi:
F1 ogólnie
AlphaTauri
Vasseur F.
Steiner G.
Herta C.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca