F1 20221  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

28.09.2022

Albon gotowy do startu w Grand Prix Singapuru

27.09.2022

Lista startowa na sezon 2023

FIA i F1 porozumiały się ws. sześciu sprintów w sezonie 2023

Domenicali: Jestem jedynym, któremu zależy na powrocie GP Niemiec

Zhou pozostanie kierowcą Alfy Romeo w 2023 roku

26.09.2022

Alfa Romeo nie wyklucza podjęcia współpracy z Haasem

Seidl: Nasz bolid na 2023 musi być dużym krokiem naprzód

Południowa Afryka liczy na organizację Grand Prix w 2024 roku

Brawn: Mick Schumacher zasługuje na kolejną szansę w F1

Jean Todt dementuje plotki łączące go z powrotem do Ferrari

Ocon: Z partnerów Alonso tylko Hamilton wykonał lepszą pracę niż ja

24.09.2022

Vettel: Nigdy nie byłem bliski powrotu do Red Bulla

FIA oficjalnie odrzuciła wniosek Herty o superlicencję

23.09.2022

Ricciardo otwarty na rok przerwy w startach w Formule 1

Nicholas Latifi odejdzie z Williamsa po sezonie 2022

Steiner: Kibice pokochaliby Hulkenberga w Haasie

22.09.2022

Z silników Red Bulla będą mogły korzystać maksymalnie cztery teamy

Zhou wciąż niepewny pozostania w Alfie Romeo

Sainz: Verstappen w pełni zasługuje na mistrzostwo

Krack: Nie traktujemy ostatnich wyścigów jak pożegnalnej trasy Vettela

Więcej wiadomości

  Archiwum 2022
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930
2022  |  2021  |  2020  |  2019
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Maloney wygrywa w finale na Monzy, Martins mistrzem

Wyścig został przedwcześnie zakończony po uszkodzeniu bariery.
Jakub Ziółkowski, 11 wrze?nia 2022, wyświetlenia: 390<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Zane Maloney wygrał trzeci wyścig główny z rzędu, ale mistrzem Formuły 3 w sezonie 2022 został Victor Martins. Zawody zakończono przedwcześnie na skutek uszkodzonej bariery po kolizji Mainiego i Benavidesa.

Sytuacja w mistrzostwach przed ostatnim wyścigiem była wyjątkowa — matematyczną szansę na tytuł miało aż sześciu kierowców. Startujący z czwartej pozycji Victor Martins prowadził z sześciopunktową przewagą nad Isackiem Hadjarem. Rodak Martinsa startował jednak dopiero z szesnastej pozycji. Trzeci w klasyfikacji Oliver Bearman był szósty na starcie. Brytyjczyk tracił do lidera Martinsa 13 punktów. Drugie i trzecie miejsce należało do kierowców Tridenta. Zarówno Maloney, jak i Stanek mieli 18 punktów straty do lidera. Szósty w mistrzostwach Leclerc startował piąty, mając tylko matematyczną szansę na tytuł — brat Charlesa tracił 23 punkty do pierwszego Martinsa.

Na czele stawki ustawił się jednak Aleksander Smoljar, który zdobył pole position w piątkowych kwalifikacjach. Kierowca MP Motorsport natychmiast stracił prowadzenie na rzecz Maloneya. Na trzecie miejsce wskoczył Martins, który wyprzedził Stanka. Bearman i Leclerc zamienili się pozycjami — między kierowcami Premy doszło do drobnego kontaktu w drugiej szykanie. Za nimi doszło do kolizji między Benavidesem i Trullim. Włoch musiał zjechać do garażu na wymianę przedniego skrzydła. Większa kolizja nastąpiła między Vidalesem i Villagomezem, którzy wypadli w pierwszym Lesmo, a na tor wyjechał samochód bezpieczeństwa.

W najlepszej sytuacji mistrzowskiej był Martins, któremu wystarczyło spokojnie dojechać do mety na trzecim miejscu. Powtórki pokazały, że Francuz sprytnie wcisnął się po wewnętrznej Romana Stanka na dojeździe do pierwszej szykany. Hadjar nie zyskał ani jednej pozycji na starcie i w dalszym ciągu jechał na szesnastej pozycji.

Samochód bezpieczeństwa zjechał na czwartym okrążeniu. Zane Maloney szybko rozpoczął restart. To okazało się błędem. Kierowca z Barbadosu został wyprzedzony przez Smoljara. Kierowca MP Motorsport agresywnie zablokował opony i przestrzelił szykanę. Zamieszanie wykorzystał Martins, który wyprzedził obu i wskoczył na pozycję lidera! Francuz był na najlepszej ścieżce do zdobycia tytułu. Smoljar był drugi, jednak spłaszczone opony sprawiły, że na następnym okrążeniu Maloney zaatakował ponownie. Atak okazał się bezskuteczny. Za nimi jechał Stanek, a za Czechem doszło do walki kierowców Premy: Leclerc wyprzedził Bearmana. Siódmy był trzeci kierowca włoskiej ekipy, Jak Crawford.

Poranek Martinsa przebiegał idealnie... dopóki sędziowie nie ostrzegli Francuza biało-czarną flagą za zygzakowanie na prostej startowej. Martins musiał jednak patrzeć w lusterka — na ósmym okrążeniu Maloney w końcu wyprzedził Smoljara. Kierowca z Barbadosu natychmiast zaatakował Martinsa, jednak obaj kierowcy wypadli w drugiej szykanie. Maloney rozsądnie przepuścił Martinsa. Na dojeździe do pierwszej szykany doszło również do kolejnej drobnej stłuczki Bearmana z Leclerciem — kierowcy Premy byli nierozłączni!

Na następnym okrążeniu Martins stracił prowadzenie na rzecz Maloneya. Za nimi doszło do chaosu, gdy Leclerc doprowadził do kolizji ze Smoljarem i Stankiem. Zarówno Monakijczyk, jak i Czech musieli skorzystać z drogi ewakuacyjnej w pierwszej szykanie, spadając na odpowiednio siódme i ósme miejsce. Maloney jechał przed Martinsem i Bearmanem. Za nim Crawford wyprzedził Smoljara — kierowca MP Motorsport zgłosił przez radio kłopoty z zawieszeniem, spadając w międzyczasie na koniec pierwszej dziesiątki. Na piąte miejsce tymczasem wskoczył William Alatalo. Victor Martins został wyprzedzony przez Bearmana, który rzucił się w pogoń za Maloneyem. Francuz w dalszym ciągu spokojnie jechał po tytuł na trzeciej lokacie.

Charakterystyka toru sprawiała, że kierowcy co chwilę wymieniali się pozycjami, a jeszcze chętniej korzystali z pobocza w pierwszej szykanie. Wszystkie oczy były jednak skierowane na czołówkę. Bearman zaatakował Maloneya, jednak on również musiał ratować się ścięciem szykany. Na szesnastym okrążeniu wyścig został jednak zneutralizowany. Kush Maini i Brad Benavides zderzyli się na wyjściu z drugiego Lesmo. Hindus obrócił się, a kierowca Carlina nie zdołał uratować się przed kolizją. Po groźnym uderzeniu w barierę wyścig został wstrzymany na pięć okrążeń przed końcem.

Kierowcy zjechali do alei serwisowej, gdzie rozpoczęło się ogromne zamieszanie. Początkowo sędziowie ogłosili, że Martins został ukarany karą pięciu sekund za naruszanie limitów toru. Następnie sędziowie ogłosili... że wyścig nie zostanie wznowiony. Przez następnych kilkanaście minut sędziowie rozpoczęli analizę sytuacji, gdyż kilku innych kierowców również miało kary czasowe.

Po ok. 20 minutach zamieszania Victor Maritns został ogłoszony mistrzem Formuły 3! Francuz został sklasyfikowany na czwartej pozycji. Zwycięzcą wyścigu został Zane Maloney, który wygrał swój trzeci wyścig główny z rzędu. Kierowca z Barbadosu zakończył mistrzostwa na drugiej pozycji. Drugi na mecie Bearman mógł się cieszyć z trzeciego miejsca w mistrzostwach.

Klasyfikacja ostatniego wyścigu w szalonym sezonie Formuły 3 wyglądało następująco: Maloney, Bearman, Crawford, Martins, Leclerc, Stanek, Alatalo, Edgar, Hadjar i Ushijima.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
10.09.2022  Colapinto zwcięzcą sprintu F3 na Monzy
04.09.2022  Maloney wygrywa wyścig główny na Zandvoort
03.09.2022  Caio Collet zwycięzcą sprintu F3 na Zandvoort
28.08.2022  Maloney wygrywa główny wyścig F3 na Spa-Francorchamps [Akt.]
27.08.2022  F3: Bearman zwycięża na otwarcie weekendu w Belgii
Tagi:
F3
Monza

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca