F1 20221  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

28.09.2022

Albon gotowy do startu w Grand Prix Singapuru

27.09.2022

Lista startowa na sezon 2023

FIA i F1 porozumiały się ws. sześciu sprintów w sezonie 2023

Domenicali: Jestem jedynym, któremu zależy na powrocie GP Niemiec

Zhou pozostanie kierowcą Alfy Romeo w 2023 roku

26.09.2022

Alfa Romeo nie wyklucza podjęcia współpracy z Haasem

Seidl: Nasz bolid na 2023 musi być dużym krokiem naprzód

Południowa Afryka liczy na organizację Grand Prix w 2024 roku

Brawn: Mick Schumacher zasługuje na kolejną szansę w F1

Jean Todt dementuje plotki łączące go z powrotem do Ferrari

Ocon: Z partnerów Alonso tylko Hamilton wykonał lepszą pracę niż ja

24.09.2022

Vettel: Nigdy nie byłem bliski powrotu do Red Bulla

FIA oficjalnie odrzuciła wniosek Herty o superlicencję

23.09.2022

Ricciardo otwarty na rok przerwy w startach w Formule 1

Nicholas Latifi odejdzie z Williamsa po sezonie 2022

Steiner: Kibice pokochaliby Hulkenberga w Haasie

22.09.2022

Z silników Red Bulla będą mogły korzystać maksymalnie cztery teamy

Zhou wciąż niepewny pozostania w Alfie Romeo

Sainz: Verstappen w pełni zasługuje na mistrzostwo

Krack: Nie traktujemy ostatnich wyścigów jak pożegnalnej trasy Vettela

Więcej wiadomości

  Archiwum 2022
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930
2022  |  2021  |  2020  |  2019
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Daruvala zwycięzcą głównego wyścigu na Monzy [Akt.]

Hindus powrócił na podium, które uzupełnili Vesti i Fittipaldi.
Jakub Ziółkowski, 11 wrze?nia 2022, wyświetlenia: 414<< | lista | T- | T+
Embed from Getty Images

Jehan Daruvala wygrał niedzielny wyścig Formuły 2 na Monzy. Hindus dojechał do mety przed Frederikiem Vestim i Ayumu Iwasą.

Przed startem ogłoszono, że z powodów zdrowotnych w wyścigu nie weźmie udziału Tatiana Calderon. Na polach zabrakło również Beckmanna, który został ściągnięty na wymianę przebitej opony na okrążeniu rozgrzewkowym.

Fatalny start zaliczył Doohan, który spadł z pole position na ósmą pozycję. Na prowadzenie wyszedł Lawson. W pierwszej szykanie doszło do poważnej kolizji między Pourchairem, Boschungiem i Ghiotto. Powtórki pokazały, że powracający na tor Boschung został zahaczony przez Pourchaire'a, który stracił panowanie nad bolidem. W niego z kolei z impetem uderzył Ghiotto. Cała trójka wycofała się z wyścigu.

Następnie na dojeździe do drugiej szykany Doohan zderzył się z Sargeantem. Amerykanin wycofał się z wyścigu a Australijczyk powrócił na naprawy do swoich mechaników. Powtórki pokazały, że w kolizję zamieszany był również Daruvala. Doohan wycofał się z wyścigu w alei serwisowej.

Na tor natychmiast wyjechał samochód bezpieczeństwa, a w wyścigu pozostało zaledwie piętnastu kierowców. Lawson prowadził przed Drugovichem, Armstrongiem, Verschoorem, Iwasą, Vipsem, Daruvalą, Vestim, Beckmannem i Sato. Jedenasty był Fittipaldi, Cordeel, Williams i Hauger — Norweg został jednak ukarany, gdyż w jego bolidzie nie były zamontowane wszystkie opony na trzy minuty przed startem. Za Haugerem był tylko Novalak. Na ostatnie miejsce spadł jednak po chwili Beckmann, który ponownie zmienił opony.

Bernd Maylander zjechał z toru pod koniec piątego okrążenia. Lawson spokojnie odjechał Drugovichowi, który został zaatakowany przez Armstronga. Nowozelandczyk wskoczył na drugie miejsce za swojego rodaka, Lawsona. Iwasa zaatakował piątego Vipsa, jednak atak nie wyszedł i Japończyk spadł na siódme miejsce za Daruvalę. Na następnym kółku Vips wyprzedził Verschoora i był już czwarty. Po chwili na tor ponownie musiał wyjechać samochód bezpieczeństwa. Calan Williams zaatakował Beckmanna, jednak po drobnym kontakcie mocno uderzył w barierę w szykanie Ascari. Australijczyk natychmiast wycofał się z wyścigu.

Armstrong, Daruvala, Iwasa, Vesti, Cordeel, Fittipaldi i Hauger natychmiast zjechali na obowiązkowy postój i pozbyli się miękkich opon. Na następnym kółku po opony skierowali się Lawson, Drugovich, Vips i Beckmann. Czołówka miała pecha, gdyż nie mogła zjechać od razu do mechaników. Co ciekawe, nowy mistrz jechał na twardych oponach. Zjazd na dziewiątym okrążeniu oznaczał, że Brazylijczyk musiał utrzymać się na miękkich oponach do końca wyścigu.

Tymczasem powtórki pokazały jak późno do swoich mechaników skierował swój bolid Armstrong. Nowozelandczyk zrobił to za pachołkiem wyznaczającym początek zjazdu, przez co naraził się na potencjalną karę. Kierowcy mogli jednak chwilę odetchnąć — wyścig został zatrzymany na naprawę bariery.

Klasyfikacja podczas czerwonej flagi wyglądała następująco: Verschoor, Sato, Daruvala, Iwasa, Armstrong, Vesti, Novalak, Cordeel, Fittipaldi, Lawson, Vips, Beckmann, Drugovich i Hauger. Co więcej, pierwsza dwójka musiała jeszcze zjechać na obowiązkowy pit stop.

Wyścig został wznowiony o 10:55. Verschoor dobrze rozpoczął lotny restart. Armstrong wyprzedził Iwasę na dojeździe do drugiej szykany. Nowozelandczyk nie miał jednak powodów do radości. Jego późny zjazd do boksu nie spodobał się sędziom. Co więcej, agresywny zjazd sprawił, że Armstrong przekroczył prędkość. Sędziowie ukarali go dziesięciosekundową karą stop & go. Armstrong niemal natychmiast zjechał na karę i spadł na ostatnie miejsce.

Verschoor i Sato starali się odjechać Daruvali, który był pierwszym kierowcą po obowiązkowym pit stopie. Czwarty był Vesti przed Iwasą, Novalakiem, Fittipaldim. W walce o ósmą pozycję Lawson bronił się przed Vipsem. Kierowcy zderzyli się w drugiej szykanie. Lawson obrócił się i spadł na przedostatnią pozycję. Vips pojechał dalej, jednak mógł spodziewać się kary od sędziów. Na kolejnym okrążeniu szósty Novalak zaatakował Iwasę, jednak był zmuszony ściąć szykanę i spadł za Fittipaldiego.

Na siedemnastym kółku Vips otrzymał karę stop & go za kontakt z Lawsonem. Po swoim zjeździe na wymianę opon Sato wyjechał na dwunastej pozycji. Verschoor starał się jak najbardziej opóźnić swój pit stop i zjechał do mechaników dopiero na 25. okrążeniu. Holender powrócił na tor na dziesiątej pozycji.

Daruvala objął prowadzenie przed Vestim i Iwasą. Vesti rzucił się w pogoń za liderem, jednak Duńczykowi zabrakło czasu. Mimo problemów z radiem w końcówce wyścigu Daruvala wygrał przed Vestim i Iwasą. Za nimi do mety dojechali: Fittipaldi, Hauger, Beckmann, Drugovich, Cordeel, Novalak i Verschoor. Poza punktami znaleźli się Vips, Sato, Armstrong i Lawson.

Aktualizacja:
Ayumu Iwasa został zdyskwalifikowany po wyścigu: ze względu na zbyt startą deskę na podłodze, bolid Japończyka nie przeszedł badania technicznego. Na trzecie miejsce wskoczył Enzo Fittipaldi, a do punktowanej dziesiątki awansował Juri Vips.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
16.09.2022  Drugovich: Mistrz powinien mieć możliwość dalszych startów w F2
10.09.2022  Vips dominuje w sprincie, Drugovich mistrzem [Akt.]
04.09.2022  Drugovich coraz bliżej mistrzowskiego tytułu w Formule 2
03.09.2022  Marcus Armstrong zwycięża w sprincie w Zandvoort
28.08.2022  Jack Doohan zwycięzcą głównego wyścigu F2 w Spa [Akt.]
Tagi:
F2

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca