|
|
|
|
|
|
Hamilton: Chciałbym zabrać ze sobą na wyścig iPada |
Brytyjczyk obawia się utknięcia w pociągu DRS i nie pokłada byt wielkich nadziei w strategii. |
|
•Nataniel Piórkowski, 11 wrze?nia 2022, wyświetlenia: 1595 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Lewis Hamilton ma nadzieję, że w trakcie wyścigu o GP Włoch nie utknie w pociągu DRS. Brytyjczyk zażartował, że na wszelki wypadek zabierze ze sobą do kokpitu tablet, aby móc oglądać najnowszy serial HBO.
Hamilton był piątym najszybszym kierowcą w sesji kwalifikacyjnej, ale ze względu na karę nałożoną w związku z wymianą jednostki napędowej, rozpocznie ściganie z odległego, dziewiętnastego pola startowego.
Brytyjczyk spodziewa się, że w trakcie niedzielnych zawodów wyprzedzanie będzie niezwykle utrudnione przez powstanie grup kierowców mogących korzystać z DRS.
„W piątek miałem okazję jechać przez chwilę za Valtterim [Bottasem] i nie mogłem go doścignąć ani wyprzedzić. Mam tylko wielką nadzieję, że w wyścigu tak nie będzie”.
„Mogę sobie jednak wyobrazić, że wszyscy będą jechać w pociągu DRS. Będę mógł tylko siedzieć i liczyć na strategię oraz szanse, które mogą powstać ze względu na degradację opon. Myślałem nawet, żeby zabrać ze sobą do kokpitu iPada i w strefach DRS oglądać nowy prequel "Gry o Tron"”.
Obawy Hamiltona podziela szef Mercedesa – Toto Wolff. „Nie tylko Lewis będzie potrzebował iPada. My także. Mam wielką nadzieję, że na torze nie powstaną grupki kierowców, którzy stale mogą korzystać z DRS. Obawiamy się tego”.
„Z drugiej strony mamy dobre tempo wyścigowe i bolid, który w zakrętach radzi sobie lepiej od konkurencji. Możemy przechytrzyć rywali zagrywkami strategicznymi i dowieźć do mety solidne punkty, niezależnie od tego, co wydarzy się w wyścigu. To może być nasz atut. Lewis ma szansę przebić się do czołówki, ale przed nim bardzo długa droga”.
Hamilton dodał, że zbyt zachowawcze podejście Pirelli w dostarczaniu kierowcom przesadnie twardych mieszanek, sprawia, że GP Włoch będzie typowym wyścigiem na jeden pit stop. Siedmiokrotny mistrz świata ma nadzieję, że w rywalizację wmiesza się samochód bezpieczeństwa.
„Prawdę mówiąc Pirelli powinno było przywieźć tu najmiększe opony, aby było więcej pit stopów i tak dalej. Oni jednak cały czas biorą ze sobą te twarde opony, na których jedyną logiczną strategią jest jeden pit stop”.
„W niedzielę będzie podobnie. Martwię się, że strategia na niewiele się zda. Liczę tylko, że w ściganie wmiesza się samochód bezpieczeństwa. Wiem, że miałem z nim trochę pecha w tym sezonie. Byłoby miło, gdybym tym razem dostał fajną ofertę z SC”.
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|