F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

28.03.2024

Steiner: Haas popełnił błąd obniżając oczekiwania na sezon 2024

Vettel: Powrót do Formuły 1 nie jest w tej chwili moim zmartwieniem

Vasseur: Tytuł wśród konstruktorów celem Ferrari w 2024

Vowles pewien startu Sargeanta w Grand Prix Japonii

27.03.2024

Marko: Ricciardo nie otrzymał żadnego ultimatum

Wolff: Relacje Verstappena z Mercedesem będą musiały nastąpić

26.03.2024

F1-Insider: Horner prowadzi zaawansowane rozmowy z Alonso

New Zeland Herald: Ricciardo otrzymał ultimatum od RB do GP Chin

25.03.2024

Iwasa zastąpi Ricciardo w pierwszym treningu do GP Japonii

Bottas: Mogliśmy zdobyć punkty w Melbourne

Marko chwali Tsunodę po Grand Prix Australii

Vowles: Sargeantowi ciężko będzie odzyskać pewność siebie

24.03.2024

Perez: Sainz na pewno wygrałby dziś z Maksem w równej walce

Alonso rozczarowany karą za incydent z Russellem

Norris: Przegraliśmy walkę o drugie miejsce przez brak podcięcia

Alonso ukarany doliczeniem 20 sekund za niebezpieczną jazdę [Akt.]

Hamilton: To mój najgorszy początek sezonu w całej karierze

Piastri: Polecenie zespołu było całkowicie zasadne

Alonso: Miałem problemy z układem magazynowania energii

Russell nie chce oskarżać Alonso o celowe zwolnienie w T6

Więcej wiadomości

  Archiwum 2022
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Z silników Red Bulla będą mogły korzystać maksymalnie cztery teamy

Horner nie wyklucza także współpracy z Hondą nad układami hybrydowymi.
Nataniel Piórkowski, 22 wrze?nia 2022, wyświetlenia: 1780<< | lista | T- | T+ | >>

Red Bull zdradził, że finalny potencjał jego nowej fabryki będzie pozwalał na produkcję jednostek napędowych dla maksymalnie czterech zespołów Formuły 1.

Prace nad stworzeniem dywizji Red Bull Powertrains ruszyły w ubiegłym roku. Ekipie udało się już dokonać pierwszych testów prototypowego silnika spalinowego, budowanego w oparciu o przepisy, które wejdą w życie od 2026 roku.

Szef RBR – Christian Horner przyznaje, że realizacja programu silnikowego pociąga za sobą znaczące wydatki. Brytyjczyk uważa jednak, że będą one mogły zostać zrekompensowane oszczędnościami wynikającymi z limitu budżetowego, jakim objęte jest funkcjonowanie zespołu.

„Oczywiście musimy radzić sobie z ciężarem kosztów związanych z obecnymi jednostkami napędowymi oraz rozwojem nowych” – wyjaśnia Brytyjczyk.

„Przed 2026 rokiem powinno dojść jednak do pełnego wprowadzenia ograniczeń finansowych, co sprawi, że koszty spadną do znacznie bardziej akceptowalnego poziomu niż jeszcze dwa czy trzy lata temu. To właśnie limity budżetowe ponownie odegrały fundamentalną rolę w tym, że zdecydowaliśmy się zostać nowym producentem”.

Wstępne plany Red Bulla zakładają dostarczanie silników głównej ekipie oraz siostrzanej stajni AlphaTauri. Fabryka ma jednak dysponować potencjałem, aby pozyskać dwóch kolejnych klientów.

„Jesteśmy zorganizowani w taki sposób, aby mieć możliwość produkcji silników dla maksymalnie czterech teamów. Z pewnością jednak nie jest to nasz początkowy cel. Będzie nim oczywiście zaopatrywanie w silniki dwóch stajni należących do Red Bulla”.


Niedawno szef działu sportów motorowych Mercedesa – Toto Wolff, dał do zrozumienia, że jego koncern chciałby zredukować liczbę klientów, którymi obecnie są McLaren, Aston Martin i Williams. To otwiera przed Red Bullem realną szansę pozyskania do współpracy kolejnych teamów.

Plany prowadzenia wspólnego programu z Porsche zakończyły się niepowodzeniem. Szybko jednak w przestrzeni medialnej pojawiły się doniesienia o rosnącym zainteresowaniu Hondy powrotem do Formuły 1. Horner przyznaje, że jest otwarty na taką współpracę.

„Nasz pociąg w kierunku sezonu 2026 wyruszył już ze stacji. Uruchomiliśmy prototypowy silnik. Prowadzimy testy na wszystkich dostępnych hamowniach”.

„Honda to wspaniała firma. Ogłosili wycofanie się z F1, aby skupić swą uwagę na elektryfikacji samochodów, odchodząc od silników spalinowych. Należałoby więc zakładać, że jeśli myśleliby o powrocie do F1, musieliby mieć na uwadze tę strategiczną decyzję”.

„Niezależnie od tego, czy mówilibyśmy o potencjalnym zainteresowaniu obszarem baterii czy innych możliwych synergiach, wydaje mi się, że moglibyśmy odbyć całkiem interesujące rozmowy. Jednakże spalinowa i mechaniczna strona silnika, to obszary, nad którymi prowadzimy już prace ukierunkowane na 2026 rok. Jesteśmy bardzo zadowoleni z ich dotychczasowego przebiegu”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
27.03.2024  Marko: Ricciardo nie otrzymał żadnego ultimatum
26.03.2024  F1-Insider: Horner prowadzi zaawansowane rozmowy z Alonso
25.03.2024  Marko chwali Tsunodę po Grand Prix Australii
24.03.2024  Perez: Sainz na pewno wygrałby dziś z Maksem w równej walce
24.03.2024  Verstappen: To było jak jazda z zaciągniętym hamulcem ręcznym
Tagi:
Red Bull
Horner C.
Honda

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca