F1 20221  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

28.09.2022

Albon gotowy do startu w Grand Prix Singapuru

27.09.2022

Lista startowa na sezon 2023

FIA i F1 porozumiały się ws. sześciu sprintów w sezonie 2023

Domenicali: Jestem jedynym, któremu zależy na powrocie GP Niemiec

Zhou pozostanie kierowcą Alfy Romeo w 2023 roku

26.09.2022

Alfa Romeo nie wyklucza podjęcia współpracy z Haasem

Seidl: Nasz bolid na 2023 musi być dużym krokiem naprzód

Południowa Afryka liczy na organizację Grand Prix w 2024 roku

Brawn: Mick Schumacher zasługuje na kolejną szansę w F1

Jean Todt dementuje plotki łączące go z powrotem do Ferrari

Ocon: Z partnerów Alonso tylko Hamilton wykonał lepszą pracę niż ja

24.09.2022

Vettel: Nigdy nie byłem bliski powrotu do Red Bulla

FIA oficjalnie odrzuciła wniosek Herty o superlicencję

23.09.2022

Ricciardo otwarty na rok przerwy w startach w Formule 1

Nicholas Latifi odejdzie z Williamsa po sezonie 2022

Steiner: Kibice pokochaliby Hulkenberga w Haasie

22.09.2022

Z silników Red Bulla będą mogły korzystać maksymalnie cztery teamy

Zhou wciąż niepewny pozostania w Alfie Romeo

Sainz: Verstappen w pełni zasługuje na mistrzostwo

Krack: Nie traktujemy ostatnich wyścigów jak pożegnalnej trasy Vettela

Więcej wiadomości

  Archiwum 2022
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930
2022  |  2021  |  2020  |  2019
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Z silników Red Bulla będą mogły korzystać maksymalnie cztery teamy

Horner nie wyklucza także współpracy z Hondą nad układami hybrydowymi.
Nataniel Piórkowski, 22 wrze?nia 2022, wyświetlenia: 1676<< | lista | T- | T+ | >>

Red Bull zdradził, że finalny potencjał jego nowej fabryki będzie pozwalał na produkcję jednostek napędowych dla maksymalnie czterech zespołów Formuły 1.

Prace nad stworzeniem dywizji Red Bull Powertrains ruszyły w ubiegłym roku. Ekipie udało się już dokonać pierwszych testów prototypowego silnika spalinowego, budowanego w oparciu o przepisy, które wejdą w życie od 2026 roku.

Szef RBR – Christian Horner przyznaje, że realizacja programu silnikowego pociąga za sobą znaczące wydatki. Brytyjczyk uważa jednak, że będą one mogły zostać zrekompensowane oszczędnościami wynikającymi z limitu budżetowego, jakim objęte jest funkcjonowanie zespołu.

„Oczywiście musimy radzić sobie z ciężarem kosztów związanych z obecnymi jednostkami napędowymi oraz rozwojem nowych” – wyjaśnia Brytyjczyk.

„Przed 2026 rokiem powinno dojść jednak do pełnego wprowadzenia ograniczeń finansowych, co sprawi, że koszty spadną do znacznie bardziej akceptowalnego poziomu niż jeszcze dwa czy trzy lata temu. To właśnie limity budżetowe ponownie odegrały fundamentalną rolę w tym, że zdecydowaliśmy się zostać nowym producentem”.

Wstępne plany Red Bulla zakładają dostarczanie silników głównej ekipie oraz siostrzanej stajni AlphaTauri. Fabryka ma jednak dysponować potencjałem, aby pozyskać dwóch kolejnych klientów.

„Jesteśmy zorganizowani w taki sposób, aby mieć możliwość produkcji silników dla maksymalnie czterech teamów. Z pewnością jednak nie jest to nasz początkowy cel. Będzie nim oczywiście zaopatrywanie w silniki dwóch stajni należących do Red Bulla”.


Niedawno szef działu sportów motorowych Mercedesa – Toto Wolff, dał do zrozumienia, że jego koncern chciałby zredukować liczbę klientów, którymi obecnie są McLaren, Aston Martin i Williams. To otwiera przed Red Bullem realną szansę pozyskania do współpracy kolejnych teamów.

Plany prowadzenia wspólnego programu z Porsche zakończyły się niepowodzeniem. Szybko jednak w przestrzeni medialnej pojawiły się doniesienia o rosnącym zainteresowaniu Hondy powrotem do Formuły 1. Horner przyznaje, że jest otwarty na taką współpracę.

„Nasz pociąg w kierunku sezonu 2026 wyruszył już ze stacji. Uruchomiliśmy prototypowy silnik. Prowadzimy testy na wszystkich dostępnych hamowniach”.

„Honda to wspaniała firma. Ogłosili wycofanie się z F1, aby skupić swą uwagę na elektryfikacji samochodów, odchodząc od silników spalinowych. Należałoby więc zakładać, że jeśli myśleliby o powrocie do F1, musieliby mieć na uwadze tę strategiczną decyzję”.

„Niezależnie od tego, czy mówilibyśmy o potencjalnym zainteresowaniu obszarem baterii czy innych możliwych synergiach, wydaje mi się, że moglibyśmy odbyć całkiem interesujące rozmowy. Jednakże spalinowa i mechaniczna strona silnika, to obszary, nad którymi prowadzimy już prace ukierunkowane na 2026 rok. Jesteśmy bardzo zadowoleni z ich dotychczasowego przebiegu”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
24.09.2022  Vettel: Nigdy nie byłem bliski powrotu do Red Bulla
22.09.2022  Sainz: Verstappen w pełni zasługuje na mistrzostwo
20.09.2022  Verstappen: Nie możemy bagatelizować programu silnikowego
14.09.2022  Horner: Nie wprowadzimy w tym sezonie nowego monokoku
11.09.2022  Verstappen cieszy się z pierwszej wizyty na podium Monzy
Tagi:
Red Bull
Horner C.
Honda

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca