F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

25.04.2024

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Hamilton: Nigdy przedtem nie odczuwałem takiej podsterowności

Mercedes pokłada nadzieję w poprawkach na GP Miami

Leclerc zawiedziony tempem Ferrari na twardych oponach

Verstappen: Bolid jechał jak po szynach

Norris: Założyłem się, że dojedziemy do mety 35 sekund za Ferrari

Stroll: Kolizja z nawrotu była wynikiem splotu zdarzeń

Więcej wiadomości

  Archiwum 2022
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Marko: Max raczej nie zapewni sobie tytułu już w Singapurze

79-latek wolałby nawet, by doszło do tego w Japonii - ojczyźnie Hondy.
Maciej Wróbel, 29 wrze?nia 2022, wyświetlenia: 548<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Dr Helmut Marko nie spodziewa się, aby Max Verstappen zdołał wywalczyć tytuł mistrza świata już podczas zmagań w Singapurze.

Już w najbliższą niedzielę Max Verstappen może zapewnić sobie drugi w karierze tytuł mistrza świata. Aby to się stało, Holender musi odnieść zwycięstwo w wyścigu, zdobyć najszybsze okrążenie, a Charles Leclerc i Sergio Perez muszą odpowiednio minąć linię mety najwyżej na ósmym i czwartym miejscu.

W przypadku braku najszybszego kółka u Verstappena, tytuł zapewni mu dziewiąta lokata Leclerca i czwarta Pereza, przy czym Meksykanin nie może zdobyć najszybszego okrążenia. Każdy inny rezultat spowoduje, że na przypieczętowanie tytułu przez kierowcę Red Bulla trzeba będzie poczekać przynajmniej do Grand Prix Japonii.

Dr Helmut Marko nie nastawia się jednak na zagwarantowanie sobie tytułu przez Verstappena już w ten weekend. „Nie, nie liczymy na to” – powiedział Austriak w wywiadzie z rodzimą gazetą Osterreich. „Max musiałby wygrać, a Charles musiałby znaleźć się bardzo daleko. To wydaje się mało prawdopodobne”.

Marko przyznał nawet, że – ze względu na Hondę – będzie bardziej szczęśliwy, gdyby do przypieczętowania tytułu doszło w Japonii. „To już bardziej prawdopodobne, a nasz partner silnikowy, Honda, będzie zadowolony”.

„Generalnie jednak już teraz można założyć, że Max zostanie mistrzem świata. To tylko kwestia czasu. W porównaniu z ubiegłym sezonem, to niezwykle przyjemne uczucie. Max powiedział nawet, że nie chciałby powtórki z ostatnich sześciu-ośmiu wyścigów, w których walczył z Lewisem Hamiltonem w roku 2021”.

79-latek dodaje że początkowo spodziewał się, iż walka z Ferrari także będzie trwała do samego końca kampanii. „Po trzech wyścigach byliśmy 46 punktów z tyłu, w dużej mierze z powodu zbyt ciężkiego samochodu. Potem z powodzeniem wprowadziliśmy program redukcji wagi – jakieś dwa czy trzy kilogramy na wyścig. Poza tym mieliśmy odważny program rozwojowy”.

W ostatnich miesiącach pojawiły się głosy, że to właśnie ze względu na kierunek rozwoju RB18 zdecydowanie zwiększyły się różnice pomiędzy Maksem Verstappenem a jego zespołowym kolegą, Sergio Perezem.

„Przy wprowadzaniu poprawek skupiliśmy się głównie na przedniej osi” – wyjaśnia Marko. „Max potrzebuje samochodu, który naprawdę 'gryzie' z przodu. To, co dzieje się z tyłu, niespecjalnie go interesuje. Nasz samochód stawał się więc coraz lepszy, podczas gdy Ferrari miało problemy techniczne i popełniało błędy. Z czasem zamiast straty dysponowaliśmy już komfortową przewagą”.

Verstappen, który w piątek obchodzić będzie 25. urodziny, dysponuje umową z Red Bullem ważną aż do końca sezonu 2028. Pojawiają się głosy, że może oznaczać to niezwykle długi okres dominacji Holendra w sporcie, a nawet to, że zagrożone będą rekordy Michaela Schumachera i Lewisa Hamiltona.

Helmut Marko ostrożnie podchodzi jednak do tego typu prognoz. „Sezony takie jak ten ciężko powtórzyć. Jeśli Mercedes zbuduje konkurencyjny samochód na przyszły rok, sprawy znowu się skomplikują”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
18.04.2024  Marko: Audi oferuje Sainzowi pieniądze poza zasięgiem Red Bulla
06.04.2024  Marko: Postępy Pereza konsekwencją zbliżających się rozmów
28.03.2024  Vasseur: Tytuł wśród konstruktorów celem Ferrari w 2024
28.03.2024  Vowles pewien startu Sargeanta w Grand Prix Japonii
27.03.2024  Marko: Ricciardo nie otrzymał żadnego ultimatum
Tagi:
Marko H.
Verstappen M.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca