F1 20231  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

25.09.2023

Lawson: Nie czuję satysfakcji z pokonania Tsunody

Brown: Celujemy w czwarte miejsce w mistrzostwach

Gasly rozgoryczony poleceniem zespołu z finiszu GP Japonii

Sargeant: Nie mam teraz siły, by myśleć o przyszłości w F1

Toyota dementuje plotki o powrocie do Formuły 1 z McLarenem

24.09.2023

Russell: Radio bywa narzędziem do uwalniania frustracji

Horner: Uniknięcie kary w Katarze jedynym plusem wyścigu Pereza

Hamilton: Propozycja Russella była pozbawiona sensu

Sargeant: Nie wiem, jak Bottas mógł mnie nie zauważyć

Horner zachwycony mistrzostwem Red Bulla

Perez otrzymał cztery punkty karne za incydenty z wyścigu

Norris: Nie jesteśmy bardzo daleko od Red Bulla

Verstappen wygrywa w Japonii, Red Bull z szóstym tytułem

GP Japonii: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Japonii: wyniki wyścigu

23.09.2023

Hamilton: Powinniśmy wypróbować sztuczną inteligencję

Sargeant: Popełniłem drobny, ale niezmiernie kosztowny błąd

Alonso: Nasze dobre występy zaczynają umykać uwadze publiczności

Leclerc: Musimy uważnie przyjrzeć się Red Bullowi

Hamilton zszokowany przewagą Red Bulla

Więcej wiadomości

  Archiwum 2022
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930
2023  |  2022  |  2021  |  2020
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Brawn: Formuła 1 nie powróci do silników V10 czy V12

Brytyjczyk odpowiedział Vettelowi, który proponował użycie V10 i zrównoważonego paliwa.
Maciej Wróbel, 29 wrze?nia 2022, wyświetlenia: 1358<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Ross Brawn odrzucił sugestię Sebastiana Vettela, który proponował powrót do głośnych jednostek V10 przy jednoczesnym korzystaniu ze zrównoważonego paliwa.

Podczas lipcowego Grand Prix Wielkiej Brytanii na torze Silverstone Sebastian Vettel zapoczątkował debatę na temat ewentualnego powrotu do jednostek napędowych w starym stylu. Wówczas to Niemiec pokonał kilka kółek za kierownicą Williamsa FW14B, w którym Nigel Mansell sięgnął w 1992 roku po swój jedyny w karierze tytuł mistrza świata.

Prowadzony przez Vettela bolid stajni z Grove napędzany był paliwem w stu procentach neutralnym pod względem emisji dwutlenku węgla. Czterokrotny mistrz świata proponował później rozważenie skorzystania z tego typu rozwiązania w Formule 1 na szerszą skalę, porzucając przy tym rozwój jednostek hybrydowych.

„Kocham samochody i uwielbiam te sensacje związane z V10” – powiedział Vettel po zakończeniu pokazowego przejazdu. „Co do historii idącej naprzód, być może powinniśmy zacząć kolejną dyskusję – jaka droga jest tą lepszą? Jaka droga jest tą tańszą? Te hybrydowe silniki turbo kosztują fortunę a ich rozwój kosztuje drugie tyle”.

Komentarz Vettela spotkał się z aprobatą między innymi ze strony szefa Red Bulla, Christiana Hornera, lecz władze F1 nie postrzegają tego w podobny sposób. Ich zdaniem powrót do dawnych rodzajów jednostek napędowych mógłby spowodować spadek zainteresowania Formułą 1 wśród producentów.

„Rozumiem co Vettel ma na myśli” – powiedział Ross Brawn w wywiadzie dla Autosportu. „Zależy nam jednak na tym, aby duża liczba producentów oryginalnego sprzętu popierała filozofię bardzo wydajnego silnika hybrydowego, ponieważ występują tutaj także takie czynniki jak: zużycie paliwa, rodzaj paliwa i wydajność silników”.

„Wydajność jest szczególnie istotnym czynnikiem. Zatem jeśli nawet korzystamy z w pełni zrównoważonych paliw, ciągle oczekujemy wydajności. Dlatego trzymamy się rozwiązania hybrydowego. To zachęca producentów, którzy to wspierają i finansują rozwój i badania”.

„Nie sądzę by znalazł się choć jeden producent, który chciałby zainwestować swoje pieniądze w rozwój silnika V10. To teraz zupełnie inna seria. To Formuła 2, nie F1”.

Brawn nie sądzi również, aby fani tak naprawdę chcieli powrotu do tak głośnych jednostek napędowych. „Istnieje nowa grupa demograficzna, która uważa tego typu silniki za nieco dziwaczne” – przekonuje Brytyjczyk.

„Ludzie lubią różne rzeczy, a mamy tu ogromną grupę fanów, którym prawdopodobnie odpowiada to, że mogą prowadzić pogawędki na trybunach, podczas gdy na torze znajdują się samochody. Ich dźwięk nie jest dla nich tak ważny”.

„Pochodzimy z epoki, w której lubiliśmy słyszeć wrzask V12, ale było to bolesne. Zapomnieliśmy już, jak głośne one były” – zakończył Brawn.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
27.09.2022  Domenicali: Jestem jedynym, któremu zależy na powrocie GP Niemiec
10.03.2022  Brawn pod wrażeniem ekstremalnej koncepcji Mercedesa
21.01.2022  Brawn: Nowe bolidy nie będą wyglądały identycznie
13.12.2021  Brawn: Od nowego sezonu utniemy komunikację z dyrekcją wyścigu
11.12.2021  Brawn i Symonds odejdą z Formuły 1 w 2022 roku
Tagi:
Brawn R.
Vettel S.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca