F1 20221  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

29.11.2022

Mattia Binotto ustąpi ze stanowiska szefa Scuderii Ferrari

28.11.2022

Tor w Dżuddzie zmodyfikowany przed wyścigiem w sezonie 2023

Verstappen: Ricciardo nie powinien był odchodzić z Red Bulla

Włoska prasa pewna ustąpienia Binotto ze stanowiska szefa Ferrari

Ocon: Alonso wykonał tylko dwa procent swojej pracy w Alpine

De Vries: Praktycznie poddałem się w walce o miejsce w F1

25.11.2022

Verstappen zaprzecza plotkom o lobbowaniu za zwolnieniem Pereza

Mazepin: Moim celem pozostaje powrót do Formuły 1

24.11.2022

Horner: Sukcesy Red Bulla z sezonu 2022 bolą naszych rywali

Hulkenberg: Odczułem "ludzką degradację" pod koniec testów

Seidl: Daleko mi do obwiniania Ricciardo za przegraną z Alpine

Szafnauer: Alpine skończyło z lepszym kierowcą od Piastriego

Steiner: Nie odkładaliśmy decyzji w sprawie Micka

Alonso zachwycony po pierwszych testach z Astonem Martinem

Marko: Red Bull nie wznowi rozmów z Porsche

23.11.2022

Punkty karne: stan po sezonie 2022

Hulkenberg pewny dobrych relacji z Magnussenem

Ricciardo powrócił do Red Bulla w roli trzeciego kierowcy

22.11.2022

Ferrari najszybsze w testach posezonowych w Abu Zabi

Ricciardo bliski porozumienia z Red Bullem

Więcej wiadomości

  Archiwum 2022
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930
2022  |  2021  |  2020  |  2019
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Brawn: Formuła 1 nie powróci do silników V10 czy V12

Brytyjczyk odpowiedział Vettelowi, który proponował użycie V10 i zrównoważonego paliwa.
Maciej Wróbel, 29 wrze?nia 2022, wyświetlenia: 1274<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Ross Brawn odrzucił sugestię Sebastiana Vettela, który proponował powrót do głośnych jednostek V10 przy jednoczesnym korzystaniu ze zrównoważonego paliwa.

Podczas lipcowego Grand Prix Wielkiej Brytanii na torze Silverstone Sebastian Vettel zapoczątkował debatę na temat ewentualnego powrotu do jednostek napędowych w starym stylu. Wówczas to Niemiec pokonał kilka kółek za kierownicą Williamsa FW14B, w którym Nigel Mansell sięgnął w 1992 roku po swój jedyny w karierze tytuł mistrza świata.

Prowadzony przez Vettela bolid stajni z Grove napędzany był paliwem w stu procentach neutralnym pod względem emisji dwutlenku węgla. Czterokrotny mistrz świata proponował później rozważenie skorzystania z tego typu rozwiązania w Formule 1 na szerszą skalę, porzucając przy tym rozwój jednostek hybrydowych.

„Kocham samochody i uwielbiam te sensacje związane z V10” – powiedział Vettel po zakończeniu pokazowego przejazdu. „Co do historii idącej naprzód, być może powinniśmy zacząć kolejną dyskusję – jaka droga jest tą lepszą? Jaka droga jest tą tańszą? Te hybrydowe silniki turbo kosztują fortunę a ich rozwój kosztuje drugie tyle”.

Komentarz Vettela spotkał się z aprobatą między innymi ze strony szefa Red Bulla, Christiana Hornera, lecz władze F1 nie postrzegają tego w podobny sposób. Ich zdaniem powrót do dawnych rodzajów jednostek napędowych mógłby spowodować spadek zainteresowania Formułą 1 wśród producentów.

„Rozumiem co Vettel ma na myśli” – powiedział Ross Brawn w wywiadzie dla Autosportu. „Zależy nam jednak na tym, aby duża liczba producentów oryginalnego sprzętu popierała filozofię bardzo wydajnego silnika hybrydowego, ponieważ występują tutaj także takie czynniki jak: zużycie paliwa, rodzaj paliwa i wydajność silników”.

„Wydajność jest szczególnie istotnym czynnikiem. Zatem jeśli nawet korzystamy z w pełni zrównoważonych paliw, ciągle oczekujemy wydajności. Dlatego trzymamy się rozwiązania hybrydowego. To zachęca producentów, którzy to wspierają i finansują rozwój i badania”.

„Nie sądzę by znalazł się choć jeden producent, który chciałby zainwestować swoje pieniądze w rozwój silnika V10. To teraz zupełnie inna seria. To Formuła 2, nie F1”.

Brawn nie sądzi również, aby fani tak naprawdę chcieli powrotu do tak głośnych jednostek napędowych. „Istnieje nowa grupa demograficzna, która uważa tego typu silniki za nieco dziwaczne” – przekonuje Brytyjczyk.

„Ludzie lubią różne rzeczy, a mamy tu ogromną grupę fanów, którym prawdopodobnie odpowiada to, że mogą prowadzić pogawędki na trybunach, podczas gdy na torze znajdują się samochody. Ich dźwięk nie jest dla nich tak ważny”.

„Pochodzimy z epoki, w której lubiliśmy słyszeć wrzask V12, ale było to bolesne. Zapomnieliśmy już, jak głośne one były” – zakończył Brawn.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
27.09.2022  Domenicali: Jestem jedynym, któremu zależy na powrocie GP Niemiec
10.03.2022  Brawn pod wrażeniem ekstremalnej koncepcji Mercedesa
21.01.2022  Brawn: Nowe bolidy nie będą wyglądały identycznie
13.12.2021  Brawn: Od nowego sezonu utniemy komunikację z dyrekcją wyścigu
11.12.2021  Brawn i Symonds odejdą z Formuły 1 w 2022 roku
Tagi:
Brawn R.
Vettel S.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca