F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

28.03.2024

Steiner: Haas popełnił błąd obniżając oczekiwania na sezon 2024

Vettel: Powrót do Formuły 1 nie jest w tej chwili moim zmartwieniem

Vasseur: Tytuł wśród konstruktorów celem Ferrari w 2024

Vowles pewien startu Sargeanta w Grand Prix Japonii

27.03.2024

Marko: Ricciardo nie otrzymał żadnego ultimatum

Wolff: Relacje Verstappena z Mercedesem będą musiały nastąpić

26.03.2024

F1-Insider: Horner prowadzi zaawansowane rozmowy z Alonso

New Zeland Herald: Ricciardo otrzymał ultimatum od RB do GP Chin

25.03.2024

Iwasa zastąpi Ricciardo w pierwszym treningu do GP Japonii

Bottas: Mogliśmy zdobyć punkty w Melbourne

Marko chwali Tsunodę po Grand Prix Australii

Vowles: Sargeantowi ciężko będzie odzyskać pewność siebie

24.03.2024

Perez: Sainz na pewno wygrałby dziś z Maksem w równej walce

Alonso rozczarowany karą za incydent z Russellem

Norris: Przegraliśmy walkę o drugie miejsce przez brak podcięcia

Alonso ukarany doliczeniem 20 sekund za niebezpieczną jazdę [Akt.]

Hamilton: To mój najgorszy początek sezonu w całej karierze

Piastri: Polecenie zespołu było całkowicie zasadne

Alonso: Miałem problemy z układem magazynowania energii

Russell nie chce oskarżać Alonso o celowe zwolnienie w T6

Więcej wiadomości

  Archiwum 2022
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Brawn: Formuła 1 nie powróci do silników V10 czy V12

Brytyjczyk odpowiedział Vettelowi, który proponował użycie V10 i zrównoważonego paliwa.
Maciej Wróbel, 29 wrze?nia 2022, wyświetlenia: 1462<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Ross Brawn odrzucił sugestię Sebastiana Vettela, który proponował powrót do głośnych jednostek V10 przy jednoczesnym korzystaniu ze zrównoważonego paliwa.

Podczas lipcowego Grand Prix Wielkiej Brytanii na torze Silverstone Sebastian Vettel zapoczątkował debatę na temat ewentualnego powrotu do jednostek napędowych w starym stylu. Wówczas to Niemiec pokonał kilka kółek za kierownicą Williamsa FW14B, w którym Nigel Mansell sięgnął w 1992 roku po swój jedyny w karierze tytuł mistrza świata.

Prowadzony przez Vettela bolid stajni z Grove napędzany był paliwem w stu procentach neutralnym pod względem emisji dwutlenku węgla. Czterokrotny mistrz świata proponował później rozważenie skorzystania z tego typu rozwiązania w Formule 1 na szerszą skalę, porzucając przy tym rozwój jednostek hybrydowych.

„Kocham samochody i uwielbiam te sensacje związane z V10” – powiedział Vettel po zakończeniu pokazowego przejazdu. „Co do historii idącej naprzód, być może powinniśmy zacząć kolejną dyskusję – jaka droga jest tą lepszą? Jaka droga jest tą tańszą? Te hybrydowe silniki turbo kosztują fortunę a ich rozwój kosztuje drugie tyle”.

Komentarz Vettela spotkał się z aprobatą między innymi ze strony szefa Red Bulla, Christiana Hornera, lecz władze F1 nie postrzegają tego w podobny sposób. Ich zdaniem powrót do dawnych rodzajów jednostek napędowych mógłby spowodować spadek zainteresowania Formułą 1 wśród producentów.

„Rozumiem co Vettel ma na myśli” – powiedział Ross Brawn w wywiadzie dla Autosportu. „Zależy nam jednak na tym, aby duża liczba producentów oryginalnego sprzętu popierała filozofię bardzo wydajnego silnika hybrydowego, ponieważ występują tutaj także takie czynniki jak: zużycie paliwa, rodzaj paliwa i wydajność silników”.

„Wydajność jest szczególnie istotnym czynnikiem. Zatem jeśli nawet korzystamy z w pełni zrównoważonych paliw, ciągle oczekujemy wydajności. Dlatego trzymamy się rozwiązania hybrydowego. To zachęca producentów, którzy to wspierają i finansują rozwój i badania”.

„Nie sądzę by znalazł się choć jeden producent, który chciałby zainwestować swoje pieniądze w rozwój silnika V10. To teraz zupełnie inna seria. To Formuła 2, nie F1”.

Brawn nie sądzi również, aby fani tak naprawdę chcieli powrotu do tak głośnych jednostek napędowych. „Istnieje nowa grupa demograficzna, która uważa tego typu silniki za nieco dziwaczne” – przekonuje Brytyjczyk.

„Ludzie lubią różne rzeczy, a mamy tu ogromną grupę fanów, którym prawdopodobnie odpowiada to, że mogą prowadzić pogawędki na trybunach, podczas gdy na torze znajdują się samochody. Ich dźwięk nie jest dla nich tak ważny”.

„Pochodzimy z epoki, w której lubiliśmy słyszeć wrzask V12, ale było to bolesne. Zapomnieliśmy już, jak głośne one były” – zakończył Brawn.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
10.11.2023  Brawn: Verstappen potrzebuje mocniejszego partnera zespołowego
27.09.2022  Domenicali: Jestem jedynym, któremu zależy na powrocie GP Niemiec
10.03.2022  Brawn pod wrażeniem ekstremalnej koncepcji Mercedesa
21.01.2022  Brawn: Nowe bolidy nie będą wyglądały identycznie
13.12.2021  Brawn: Od nowego sezonu utniemy komunikację z dyrekcją wyścigu
Tagi:
Brawn R.
Vettel S.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca