F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

15.04.2024

Gunther Steiner łączony z przejęciem zespołu RB

Sainz podpisał kontrakt na starty w Mercedesie?

12.04.2024

Horner: Ricciardo odbije się po nieudanym starcie sezonu

Formuła 1 potwierdziła kalendarz na sezon 2025

Watanabe: Honda nie wetowała nowego kontraktu Astona z Alonso

Sainz: Nadal nie wiem dla kogo będę startował w sezonie 2025

Sanchez zostanie dyrektorem technicznym Alpine?

11.04.2024

Alonso: Perspektywa współpracy z Hondą działa na mnie motywująco

Lista startowa na sezon 2025

Alonso: Starty dla Astona są moim życiowym projektem

Fernando Alonso pozostanie kierowcą Astona do 2026 roku

10.04.2024

Andretti dokonał oficjalnego otwarcia europejskiej siedziby

Bayer: Tsunoda mentalnie jest w tym roku na innym poziomie

Autosport: Plan aktywnej aerodynamiki będzie wymagał zmian

Autosport: Renault rozważa sprzedaż zespołu Alpine

Plan spalony na panewce - powrót Vettela z emerytury

08.04.2024

Alpine liczy się z utratą Ocona i Gasly'ego po sezonie 2024

GP Korei Południowej powróci do kalendarza?

Autosport: Aston oferuje Sainzowi posadę u boku Lance'a Strolla

07.04.2024

Norris: Byliśmy z góry skazani na porażkę w walce z Ferrari

Więcej wiadomości

  Archiwum 2022
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Russell i Vettel wzywają do zmiany przepisów dot. dźwigów na torze

Norris i Alonso również sądzą, iż incydent z wczorajszego GP Japonii był 'nie do przyjęcia'.
Maciej Wróbel, 10 pa?dziernika 2022, wyświetlenia: 1325<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Szefowie GPDA – George Russell i Sebastian Vettel – wzywają FIA do poprawy przepisów dotyczących obecności dźwigów i traktorów na torach Formuły 1.

Po wypadku Carlosa Sainza na pierwszym okrążeniu wyścigu o Grand Prix Japonii na torze pojawił się dźwig, który miał za zadanie zabrać rozbity bolid Hiszpana. Dźwig ten ustawił się na linii wyścigowej jeszcze przed wywieszeniem czerwonej flagi, gdy na torze wciąż przebywali pozostali kierowcy. Szczególnie bliski kontaktu z maszyną był Pierre Gasly, który – podobnie jak inni zawodnicy – nie ukrywał swojej frustracji wywołanej tym zdarzeniem.

George Russell i Sebastian Vettel, którzy przewodzą pracom GPDA, ujawnili, że temat korzystania przez dyrekcję z dźwigów przewijał się już na wcześniejszych spotkaniach i odprawach stowarzyszenia. Podczas okresu czerwonej flagi na Suzuce Russell próbował skontaktować się z Mohammedem bin Sulayemem, jednak wtedy ogłoszono restart i Brytyjczyk musiał wracać za kierownicę. Po wyścigu kierowca Mercedesa przyznał, że należy teraz zrobić wszystko, aby nie doszło do powtórki wydarzeń z Japonii.

„Rozmawialiśmy co nieco na ten temat na spotkaniu kierowców w tym tygodniu” – powiedział Russell w rozmowie z Autosportem. „Ponieważ traktor pojawił się na torze w Singapurze po wypadku Yukiego podczas okresu neutralizacji, a każdy z nas przechodził wtedy na slicki, jasno wyraziliśmy się, że nie chcemy więcej oglądać czegoś takiego. W zeszłym tygodniu było to oczywiste. Tydzień później dzieje się to samo, co – biorąc pod uwagę historię i okoliczności – jest bardzo rozczarowujące”.

„Wszyscy zamierzamy porozmawiać z FIA. Jeśli o nas chodzi, sprawa jest jasna – żadnych traktorów na torze. Jeśli są one potrzebne, wywieśmy czerwoną flagę”.

Zapytany o to, czy tego rodzaju zmiana przepisów powinna obowiązywać także podczas zmagań na suchym torze, Russell odparł: „Nie wiem, ale zdecydowanie powinna na mokrym. Tu jestem przekonany na sto procent. Nie widzę jednak powodu dla którego w ogóle powinniśmy mieć traktory na torze. Jeśli jednak się pojawi, być może potrzebujemy ograniczenia prędkości maksymalnej. W mojej opinii nie jest to mimo wszystko warte ryzyka. Już kiedyś podkreślaliśmy, że te samochody czasem ciężej kontroluje się podczas jazdy za samochodem bezpieczeństwa niż wtedy, gdy jedziemy szybko”

Sebastian Vettel był natomiast kolejnym kierowcą, który odniósł się w swojej wypowiedzi do wypadku Julesa Bianchiego z 2014 roku. „To po prostu nie do zaakceptowania” – powiedział kierowca Astona Martina. „Rozmawialiśmy o tym także na spotkaniu kierowców, że samochód z obsługi nie powinien w ogóle znajdować się na torze razem z nami, gdy panują takie warunki. Nawet gdy jedziemy za samochodem bezpieczeństwa”.

„Musimy po prostu zrozumieć, że dziś był jeden z tych nietypowych dni, kiedy wszystko mogło pójść źle. Ktoś mógłby wówczas zapłacić wysoką cenę. Marszal, który ochoczo pomaga i wykonuje świetną robotę, albo kierowca samochodu. Nawet najmniej poważne kontuzje są tu niepotrzebne. Osiem lat temu mieliśmy tutaj jednak niezwykle traumatyczne przeżycie, a dzisiaj byliśmy blisko powtórki” – dodał Vettel.

Fernando Alonso dodał z kolei, że kierowcy z chęcią wspomogą FIA w wysiłkach mających na celu poprawę bezpieczeństwa. „To było dla nas wszystkich trudne popołudnie, więc jesteśmy gotowi pomóc FIA” – stwierdził Hiszpan. „Po roku 2014 wszyscy byliśmy zgodni, że to nie może się powtórzyć, a dziś wydarzyło się ponownie, więc musimy wspólnie pracować by upewnić się, że był to naprawdę, naprawdę ostatni raz”.

„To z pewnością nie do przyjęcia. Musimy natomiast dowiedzieć się, dlaczego ten traktor tam się znalazł, kto podjął decyzję o jego wyjeździe, czy doszło do nieporozumienia, albo czy traktor wyjechał bez zezwolenia dyrekcji. Dopóki więc nie poznamy pełnego wytłumaczenia, a będziemy się go domagać, nie ma tu za wiele do komentowania”.

Lando Norris sądzi natomiast, że FIA po prostu nie wyciągnęła wniosków z tragedii, do której doszło przed ośmioma laty na Suzuce. „Jestem pewien, że to wszystkim przypomniało o tym, co wydarzyło się tu kilka lat temu i musiał ktoś stracić dla nas życie, abyśmy nauczyli się, że tego typu rzeczy nie powinny się wydarzyć” – powiedział kierowca McLarena. „A jednak znowu to się stało. Nie wiem, kto na to pozwolił i dopuścił do wyjazdu ciężarówki ot tak, szczególnie w miejscu, gdzie Carlos w wyniku aquaplaningu stracił panowanie nad kierownicą”.

„Jak ktoś mógł pomyśleć, że w porządku jest ryzykowanie nie tylko ich własnym życiem, ale i życiem naszym, kierowców. To nie do przyjęcia. Nie powinienem w tym uczestniczyć, podobnie jak żaden inny kierowca. To rozczarowujące. Jestem pewien, że rozwiążemy ten problem. To bardzo proste – po prostu tego nie róbcie. Nie wypuszczajcie ciężarówki na tor, gdy na torze są bolidy. Po prostu” – zakończył Brytyjczyk.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
18.03.2024  F1 pozostanie na 18-calowych felgach
19.02.2024  Alonso: Zimowe testy powinny być dłuższe
16.02.2024  Brown: Relacje Red Bulla z RB są niepokojące
05.02.2024  Komisja F1 przyjęła nowy harmonogram Grand Prix ze sprintem
11.01.2024  Szafnauer: Zespoły złamały dżentelmeńską umowę
Tagi:
GPDA
Russell G.
Vettel S.
Norris L.
Alonso F.
FIA
Przepisy
Bianchi J.
Suzuka

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca