F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Hamilton: Nigdy przedtem nie odczuwałem takiej podsterowności

Mercedes pokłada nadzieję w poprawkach na GP Miami

Leclerc zawiedziony tempem Ferrari na twardych oponach

Verstappen: Bolid jechał jak po szynach

Norris: Założyłem się, że dojedziemy do mety 35 sekund za Ferrari

Stroll: Kolizja z nawrotu była wynikiem splotu zdarzeń

Ricciardo wściekły na Strolla po kraksie w GP Chin

Więcej wiadomości

  Archiwum 2022
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Verstappen oferuje pomoc Pirelli przy ulepszeniu opon

Holender chciałby pomóc w poprawie deszczowego ogumienia.
Łukasz Godula, 11 pa?dziernika 2022, wyświetlenia: 2492<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images
Max Verstappen zaoferował pomoc w testach deszczowych opon dla Pirelli, jeśli miałoby to pomóc w stworzeniu lepszego produktu przeznaczonego na mokry tor.

Opóźnienia w Grand Prix Japonii ponownie otwarły dyskusję czy F1 nie powinna przemyśleć kwestii ścigania się w deszczowych warunkach, by radzić sobie z takimi, jakie mieliśmy podczas weekendu na Suzuce. Najważniejszym aspektem podczas deszczowej pogody jest zapewnienie bezpieczeństwa na torze, nie może być mowy o zjawisku aquaplaningu.

Jednak istnieją również inne kwestie, jak zakres temperatur działania ogumienia na mokrym torze. Obecnie przejściowa opona Pirelli radzi sobie z tym znacznie lepiej od pełnych deszczówek. W wypowiedziach po wyścigu na Suzuce, Verstappen przyznał, że byłby bardzo zadowolony, jeśli mógłby pomóc w pracach Pirelli, które mogłyby poprawić kilka spraw.

„Nie chcę wsadzać kija w mrowisko, ale wydaje mi się, że potrzebujemy lepszych opon deszczowych” – powiedział Holender. „Popatrzmy na to co mogliśmy robić w latach 90. albo na początku obecnego wieku. Ile wtedy wody na torze mogło zalegać. Byłbym szczęśliwy z kilku dni testowych na różnych oponach. Potrzebujemy jednak lepszych opon deszczowych ponieważ uważam, że pełne deszczówki są za wolne i nie potrafią odprowadzić wiele wody”.

„Dlatego wszyscy starają się szybko zmienić je na przejściowe, ponieważ są znacznie szybsze. W wyścigu widzieliśmy, że zaraz po zmianie opon na przejściowe byliśmy szybsi o pięć sekund, to za duża różnica. Dlatego nikt nie chce jeździć na deszczowych oponach”.

Różnica w osiągach między oponami skłoniła wszystkich do założenia przejściowych gum podczas pierwszego startu, zanim wyścig został przerwany czerwoną flagą. Verstappen przyznał, że obecne opony nie są w stanie poradzić sobie z pogodą jakiej byliśmy świadkami w Japonii, jednak w przeszłości ogumienie radziło sobie z tym lepiej.

„W czasie opadów jakie mieliśmy przy wywieszeniu czerwonej flagi mogliśmy założyć pełne deszczówki, ale i tak byłoby bardzo trudno się ścigać” – powiedział. „Ale gdy porównany to do tego co było 20 alt temu, byłoby wtedy wszystko w porządku. Musi być więc jakieś rozwiązanie. To nie jest krytyka, ponieważ chciałbym w tym pomóc. Musimy się temu przyjrzeć”.

„Możemy musimy zorganizować więcej dni testowych w mokrych warunkach i pracować razem, by opracować lepsze opony. Nie chcemy zakładać opon na dwa okrążenia i zmieniać je na przejściówki, ponieważ w mocnym deszczu też da się jeździć”.

Charles Leclerc wskazuje na jeden ważny aspekt, który musi zostać naprawiony, a jest nim ilość wody wznoszonej w powietrze przez obecne opony, gdyż to powoduje, że kierowcy niczego nie widzą w mgiełce za innym samochodem.

„Myślę, że dużym problemem w tych samochodach jest widoczność” – powiedział Monakijczyk. „Tak więc cokolwiek będziemy w stanie zrobić, by ograniczyć mgłę za samochodami, będzie bardzo pomocne dla sprawy. Uważam, że czasami przyczepność jest dobra, moglibyśmy jechać, ale widoczność jest tak słaba, że zbyt niebezpiecznie jest się ścigać w takich warunkach. W związku z tym nie jeździmy wcale. Musimy znaleźć jakiś sposób by ograniczyć mgłę za samochodami”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
22.04.2024  Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena
21.04.2024  Verstappen: Bolid jechał jak po szynach
20.04.2024  Verstappen zwycięzcą pierwszego sprintu sezonu
19.04.2024  Verstappen: W SQ3 czułem się tak, jakbym jechał po lodzie
17.04.2024  Verstappen: Sprint w Chinach nie jest dobrym pomysłem
Tagi:
Pirelli
Verstappen M.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca