F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

18.04.2024

Ricciardo: Nowe podwozie na GP Chin zapewni mi spokojną głowę

Sainz: Moje najlepsze opcje na sezon 2025 pozostają otwarte

Alonso: Stroll jest bardziej wrażliwy na niedoskonałości AMR24

Norris: McLarena stać na zwycięstwa w sezonie 2024

Marko: Audi oferuje Sainzowi pieniądze poza zasięgiem Red Bulla

17.04.2024

F1 Racing Confidential - książka o kulisach Formuły 1

AMuS: Newey w ostatnim czasie złożył wizytę we Włoszech

Verstappen: Sprint w Chinach nie jest dobrym pomysłem

16.04.2024

The Race: Audi traktuje Ocona jako alternatywę dla Sainza

Watanabe: Celem Hondy i Astona są tytuły w sezonie 2026

Porsche oczekuje na decyzję Vettela w sprawie startów w WEC

Schumacher łączony z przejściem do IndyCar od sezonu 2025

15.04.2024

Gunther Steiner łączony z przejęciem zespołu RB

Sainz podpisał kontrakt na starty w Mercedesie?

12.04.2024

Horner: Ricciardo odbije się po nieudanym starcie sezonu

Formuła 1 potwierdziła kalendarz na sezon 2025

Watanabe: Honda nie wetowała nowego kontraktu Astona z Alonso

Sainz: Nadal nie wiem dla kogo będę startował w sezonie 2025

Sanchez zostanie dyrektorem technicznym Alpine?

11.04.2024

Alonso: Perspektywa współpracy z Hondą działa na mnie motywująco

Więcej wiadomości

  Archiwum 2022
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Alonso stracił miejsce w punktowanej dziesiątce GP USA

Haas złożył po wyścigu dwa protesty, kwestionując bezpieczeństwo bolidów #14 i #11.
Nataniel Piórkowski, 24 pa?dziernika 2022, wyświetlenia: 2164<< | lista | T- | T+ | >>

Fernando Alonso stracił miejsce w punktowanej dziesiątce ze względu na powodzenie protestu złożonego po wyścigu w Austin przez ekipę Haasa.

Alonso dojechał do mety na siódmym miejscu, mimo tego, że był zaangażowany w kraksę z udziałem Lance'a Strolla. W trakcie incydentu bolid Hiszpana wzbił się w powietrze i niewiele brakowało, aby z dużą siłą uderzył w bariery okalające tor. Zdarzenie zakończyło się jedynie otarciem o bandy armco.

Hiszpan zjechał do boksów po nowe opony i przednie skrzydło, jednakże prawe lusterko w jego A522 pozostawało poluzowane. Pod koniec zawodów zupełnie odpadło ono z konstrukcji, nie wytrzymując drgań i oporu powietrza.

Dwie godziny po zakończeniu wyścigu Haas postanowił oprotestować rezultat GP USA, stwierdzając, iż ze względu na uszkodzone lusterko, bolid Alonso nie był bezpieczną konstrukcją. Do interpretacji tej przychylili się sędziowie oraz personel do spraw technicznych FIA.

Delegat techniczny Federacji – Jo Bauer, stwierdził, że „poluzowane lusterko było niebezpieczne i mogło się oderwać, uderzając innego kierowcę i powodując obrażenia”. Stanowisko to poparł dyrektor techniczny FIA – Nikolas Tombazis.

W efekcie na Alonso nałożona została 10-sekundowa kara czasowa stop and go, którą zamieniono na doliczenie 30 sekund do końcowego rezultatu dwukrotnego czempiona F1. W ostatecznej klasyfikacji Hiszpan spadł na piętnaste miejsce.

Na siódmą pozycję awansował Sebastian Vettel. Na ósmej lokacie sklasyfikowany został reprezentant Haasa – Kevin Magnussen a TOP10 uzupełnili Yuki Tsunoda i zespołowy kolega Alonso z Alpine – Esteban Ocon.

W toku wyjaśniania sprawy okazało się, że w trakcie rywalizacji na torze Haas dwukrotnie kontaktował się z kontrolą wyścigu w sprawie lusterka w bolidzie Alonso. Przedstawiciel zespołu za każdym razem słyszał jednak, że sprawa jest analizowana. Finalnie w obu sprawach nie podjęto żadnych działań.

W orzeczeniu sędziowie zaznaczyli, że „są głęboko zaniepokojeni faktem tego, iż bolidowi numer czternaście nie pokazana została czarno-pomarańczowa flaga lub przynajmniej przekazane wezwanie radiowe do naprawienia usterki, po dwóch zgłoszeniach Haasa skierowanych do kontroli wyścigu”.

Zespół sędziów sportowych odrzucił także argument Alpine, które podawało przykład z GP Japonii 2019, gdzie dwa bolidy z poluzowanymi lusterkami kontynuowały ściganie. Uznano, że że sytuacja ta nie może stanowić precedensu, podkreślając, że zapewnienie bezpieczeństwa konstrukcji jest wyłącznym obowiązkiem Alpine.


Haas złożył także protest przeciwko bolidowi Sergio Pereza. Został on jednak odrzucony a Meksykanin utrzymał czwarte miejsce.

Team z Kannapolis utrzymywał, że bolid Meksykanina był niebezpieczny z powodu poluzowanej powierzchni bocznej przedniego skrzydła, która została uszkodzona w wyniku kontaktu z Alfą Romeo Valtteriego Bottasa. Okazało się, iż RBR kontaktował się z Bauerem przedstawiając zdjęcie przedniego skrzydła po incydencie. Delegat FIA uznał bolid za bezpieczny. Podczas przesłuchań takie samo zdanie wyraził Tombazis.

Decyzja Haasa o złożeniu protestów była związana z trzykrotnym pokazaniem bolidom Haasa czarno-pomarańczowych flag w związku z poluzowanymi powierzchniami bocznymi przednich skrzydeł podczas tegorocznych wyścigów. Kevin Magnussen stwierdził po GP USA, że „ktoś próbuje wciskać kit” oceniając stan płytki z bolidu Pereza, biorąc pod uwagę poprzednie działania wymierzone w Haasa.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
10.04.2024  Autosport: Plan aktywnej aerodynamiki będzie wymagał zmian
24.03.2024  Alonso ukarany doliczeniem 20 sekund za niebezpieczną jazdę [Akt.]
24.03.2024  Alonso: Miałem problemy z układem magazynowania energii
24.03.2024  Russell nie chce oskarżać Alonso o celowe zwolnienie w T6
23.03.2024  Perez ukarany za blokowanie Hulkenberga w Q1
Tagi:
FIA
Alonso F.
Alpine
Red Bull
Perez S.
Przepisy

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca