F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

18.04.2024

AMuS: Mercedes oferował Alonso roczną umowę z opcją

Antonelli ukończył pierwszy prywatny test z Mercedesem

Ricciardo: Nowe podwozie na GP Chin zapewni mi spokojną głowę

Sainz: Moje najlepsze opcje na sezon 2025 pozostają otwarte

Alonso: Stroll jest bardziej wrażliwy na niedoskonałości AMR24

Norris: McLarena stać na zwycięstwa w sezonie 2024

Marko: Audi oferuje Sainzowi pieniądze poza zasięgiem Red Bulla

17.04.2024

F1 Racing Confidential - książka o kulisach Formuły 1

AMuS: Newey w ostatnim czasie złożył wizytę we Włoszech

Verstappen: Sprint w Chinach nie jest dobrym pomysłem

16.04.2024

The Race: Audi traktuje Ocona jako alternatywę dla Sainza

Watanabe: Celem Hondy i Astona są tytuły w sezonie 2026

Porsche oczekuje na decyzję Vettela w sprawie startów w WEC

Schumacher łączony z przejściem do IndyCar od sezonu 2025

15.04.2024

Gunther Steiner łączony z przejęciem zespołu RB

Sainz podpisał kontrakt na starty w Mercedesie?

12.04.2024

Horner: Ricciardo odbije się po nieudanym starcie sezonu

Formuła 1 potwierdziła kalendarz na sezon 2025

Watanabe: Honda nie wetowała nowego kontraktu Astona z Alonso

Sainz: Nadal nie wiem dla kogo będę startował w sezonie 2025

Więcej wiadomości

  Archiwum 2022
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Horner: Poszliśmy na ugodę dla dobra Formuły 1

Zdaniem Brytyjczyka kary nałożone na RBR są drakońskie i niewspółmierne do wykroczenia.
Nataniel Piórkowski, 29 pa?dziernika 2022, wyświetlenia: 911<< | lista | T- | T+ | >>

Christian Horner skrytykował FIA za karę nałożoną na Red Bulla za naruszenie ograniczenia budżetowego, obowiązującego w sezonie 2021.

Ostateczna analiza FIA wykazała, że Red Bull przekroczył dopuszczalny budżet o 1,8 miliona funtów. Na mocy ugody osiągniętej z zespołem, administracja do spraw limitów ukarała ekipę z Milton Keynes grzywną w wysokości 7 milionów dolarów oraz redukcją czasu pracy nad aerodynamiką bolidu.

Red Bull przyjmuje jednak odmienną interpretację przepisów podatkowych, w myśl której naruszenie limit budżetowego można oszacować na znacznie mniejszą kwotę – około 430 tysięcy funtów.

„Mówimy w zasadzie o naruszeniu rzędu 0,37 procent. Otrzymaliśmy surową karę – zarówno finansową jak i sportową. Siedem milionów dolarów to olbrzymia kwota” – mówił Horner.

„Bardziej bolesna jest jednak część sportowa, w której tracimy 10 procent zdolności do wykorzystywania naszego tunelu oraz innych narzędzi aerodynamicznych”.

„Słyszałem, że ludzie opowiadali, że to niewiele. Powiem jednak otwarcie – to ogromna redukcja. W przełożeniu na czas okrążenia może przynieść ona stratę od ćwierć do pół sekundy na okrążeniu. Będzie to miało z całą pewnością bezpośredni wpływ na nasz przyszłoroczny bolid”.

„Zdobywając mistrzostwo konstruktorów, padamy ofiarą własnego sukcesu. Oprócz tych dziesięciu procent mamy cięcie o dodatkowe 5 procent w porównaniu z zespołami z drugiego i trzeciego miejsca”.

„Stawiam sprawę jasno – będziemy mieć o 15 procent mniej czasu na pracę w tunelu aerodynamicznym od teamu, który zajął drugie miejsce w mistrzostwach i o 20 procent względem trzeciego. To drakońska kara”.


Horner dodał, że Red Bull zdecydował się na podpisanie ugody, kierując się dobrem sportu. „Gdybyśmy przeciągali tę sprawę, składając odwołanie, mogłoby minąć kilka miesięcy. Rozprawa przed Międzynarodowym Trybunałem Apelacyjnym mogłaby potrwać kolejnych kilka miesięcy”.

„Zamknięcie tematu mogłoby więc zająć nawet rok a ilość spekulacji, komentarzy i ciosów, które zbieraliśmy w padoku, była tak wielka, że uznaliśmy, iż w interesie wszystkich leży zamknięcie sprawy. Zamykamy ją tutaj, w tym miejscu i akceptujemy kary. Z żalem, ale jednak. Czas zostawić to za sobą i iść dalej”.

Horner dał jednak jasno do zrozumienia, że Red Bull nie zamierza przepraszać za błędy finansowe. „Szczerze mówiąc to raczej nam należą się przeprosiny od rywali, za niektóre z wysuwanych oskarżeń”.

„Nie zamierzamy przepraszać za to, jak się zachowaliśmy. Uważamy, że musimy wyciągnąć wnioski i mamy świadomość tego, że w naszym sprawozdaniu mogły pojawić się błędy. Z perspektywy czasu każdy może być specjalistą”.

„Nie mieliśmy jednak żadnych niecnych zamiarów, nie graliśmy nieuczciwie, nie dopuściliśmy się oszustwa. To wszystko zarzucano nam w pewnych kręgach”.

„Zdecydowaliśmy się na podjęcie ostrych działań wobec oskarżeń kierowanych pod naszym adresem ze strony konkurencji. Nasi kierowcy słyszeli buczenie. Ponieśliśmy też znaczne straty wizerunkowe. Uważamy jednak, że nadszedł czas, aby to wszystko zatrzymać i zacząć pisać nowy rozdział”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
07.04.2024  Verstappen: To Grand Prix nie mogło ułożyć się dla nas lepiej
06.04.2024  Marko: Postępy Pereza konsekwencją zbliżających się rozmów
06.04.2024  Alonso sugeruje dalsze starty z Astonem w sezonie 2025
06.04.2024  Verstappen: Moje okrążenie nie było perfekcyjne
04.04.2024  Alonso: Szanse na odejście Verstappena z Red Bulla są zerowe
Tagi:
Horner C.
Red Bull
Przepisy
F1 ogólnie
FIA

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca