F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

20.04.2024

Alonso: Myślałem już o porzuceniu ostatniego kółka

Hamilton: Wiatr przyczyną odpadnięcia w Q1

Gasly: idziemy we właściwym kierunku

Alonso ukarany za kolizję z Sainzem podczas sprintu

GP Chin: wyniki kwalifikacji

Verstappen znów najszybszy w kwalifikacjach

Leclerc: Sainz przekroczył granicę broniąc pozycji

GP Chin: wyniki sprintu

Verstappen zwycięzcą pierwszego sprintu sezonu

19.04.2024

Ricciardo: czternaste pole nie jest złe

Verstappen: W SQ3 czułem się tak, jakbym jechał po lodzie

Norris: dałem z siebie wszystko na ostatnim okrążeniu

Stella: Byliśmy gotowi walczyć o uwzględnienie czasu Norrisa

Hamilton: Bolid ożył w deszczowych warunkach

GP Chin: wyniki kwalifikacji do sprintu

Lando Norris wygrywa kwalifikacje do sprintu

Stroll najszybszy w jedynym treningu w Chinach

18.04.2024

AMuS: Mercedes oferował Alonso roczną umowę z opcją

Antonelli ukończył pierwszy prywatny test z Mercedesem

Ricciardo: Nowe podwozie na GP Chin zapewni mi spokojną głowę

Więcej wiadomości

  Archiwum 2000
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Podsumowanie wyścigu o Grand Prix Brazylii

Marek Roczniak, 26 marca 2000, wyświetlenia: 14288<< | lista | T- | T+ | >>
Michael Schumacher już drugi raz w tym sezonie stanął na najwyższym podium, a my znów nie mieliśmy okazji zobaczyć prawdziwej walki o zwycięstwo pomiędzy zespołami McLaren i Ferrari. Początek wyścigu był dosyć ciekawy ze względu na wyprzedzanie McLarenów przez Ferrari, jednak wszystko miało się rozstrzygnąć podczas ostatniej rundy postojów. Niestety ani Mika Hakkinen ani Rubens Barrichello nie wytrwali do tego momentu i dalsza część wyścigu była niezbyt interesująca. Brazylijczyk był tym bardziej rozczarowany, jako że pierwszy raz miał do dyspozycji bolid, którym można wygrać wyścig. Niestety kolejny raz opuszcza swój rodzinny kraj bez punktów, poddając dodatkowo w wątpliwość żywotność jednostek napędowych Ferrari.

David Coulthard ukończył wyścig na drugiej pozycji tylko po to, aby kilka godzin później dowiedzieć się o dyskwalifikacji za zbyt nisko zamontowany przedni spojler w jego bolidzie. Jak twierdzą szefowie teamu McLaren, spojler był prawidłowo zamontowany, jednak wyboista natura toru Interlagos powodowała stopniowe opadanie skrzydła w dół w czasie wyścigu. Dla Szkota wyścig ten i tak nie był zbytnio udany, jako że po 20 okrążeniach stracił trzeci bieg i od tego momentu mógł już tylko używać wyższych biegów, a poza tym nie działała komunikacja z zespołem, jednak drugie miejsce to też sporo punktów, zwłaszcza jeśli trzeba było się męczyć z nie do końca sprawnym bolidem.

Giancarlo Fisichella nie poprzestał tylko na bardzo dobrej postawie podczas sesji kwalifikacyjnej i wyścig ukończył na trzeciej pozycji (przed dyskwalifikacją Coultharda). Strategia zakładająca bardzo opóźniony postój okazała się trafna, aczkolwiek Włoch na początku wyścigu miał trudności ze sterowaniem bolidu ze względu na dużą ilość paliwa.

Zespół Jordan wyciągnął odpowiednie wnioski z poprzedniego wyścigu i tym razem oba bolidy tego zespołu bezpiecznie dotarły do końca wyścigu, a co najważniejsze na punktowanych pozycjach. Jarno Trulli obrał strategię dwóch postojów ze względu na daleką pozycję startową i była to jak najbardziej słuszna decyzja. Mając dwóch dobrych kierowców zespół ten może osiągnąć jeszcze więcej niż w poprzednim sezonie.

Kierowcy z zespołu Williams także wykonali niezłą robotę i wyścig ukończyli bez większych problemów. Jenson Button dzięki dyskwalifikacji Coultharda zdobył pierwszy punkt w zaledwie drugim wyścigu Formuły Jeden w swojej karierze i dodatkowo został najmłodszym w historii kierowcą, który zdobył punkt do klasyfikacji mistrzostw świata. Pokazał również, że jest w stanie walczyć z innymi, bardziej doświadczonymi od siebie kierowcami.

Jos Verstappen był bliski zdobycia punktu, niestety przeliczył się z własnymi siłami i w drugiej połowie wyścigu był zbyt zmęczony, aby móc toczyć równą walkę, więc to, że wyścig ukończył na siódmej pozycji można uznać za sukces. Tuż przed swoim postojem Holender zajmował trzecią pozycją i gdyby był lepiej przygotowany od strony fizycznej, być może mógłby walczyć z Fisichellą lub którymś z kierowców Jordan o punktowaną pozycję. Najwyraźniej dobra postawa obu bolidów Arrows w poprzednim wyścigu, przynajmniej do momentu, kiedy wysiadło zawieszenie nie była przypadkowa.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
20.04.2024  Gasly: idziemy we właściwym kierunku
20.04.2024  Alonso ukarany za kolizję z Sainzem podczas sprintu
20.04.2024  GP Chin: wyniki kwalifikacji
20.04.2024  Verstappen znów najszybszy w kwalifikacjach
20.04.2024  GP Chin: wyniki sprintu
Tagi:
Grand Prix F1
Interlagos

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca