|
|
|
|
|
|
Russell: Trzeba było kalkulować ryzyko |
Zwycięzca sprintu podkreśla, że nie chciał doprowadzić do incydentu z Verstappenem. |
|
•Nataniel Piórkowski, 12 listopada 2022, wyświetlenia: 410 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
George Russell przyznał, że walcząc z Maxem Verstappenem o prowadzenie w sprincie na Interlagos, musiał kalkulować ryzyko, zestawiając je z potencjalną nagrodą.
Russell wyruszył do zawodów z trzeciego pola i szybko uporał się ze zdobywcą pole position – Kevinem Magnussenem.
Zawodnik Mercedesa natychmiast rozpoczął pogoń za liderem – Verstappenem, który miał w swoim bolidzie twardsze, pośrednie opony.
Po dwóch nieudanych próbach wyprzedzania w czwartym zakręcie, na 15. okrążeniu Russell świetnie wykorzystał DRS oraz strugę aerodynamiczną powstałą za bolidem Red Bulla i wyprzedził dwukrotnego mistrza świata. Później pewnie kontrolował tempo, dowożąc do mety osiem bonusowych punktów.
„To trochę trudne, bo to dopiero sprint. Musisz więc kalkulować ryzyko i potencjalną nagrodę. Chociaż bardzo chciałem odnieść zwycięstwo, to nie zamierzałem podejmować przesadnego ryzyka. Wtedy straciłbym punkty a co więcej, musiałbym rozpocząć jutrzejszy wyścig z końca stawki”.
„To szaleństwo, gdy pomyślimy, że zapewniliśmy sobie start z pierwszego rzędu. Lewis wykonał doskonałą pracę po starcie z ósmego pola. Czeka nas ekscytujące Grand Prix”.
„Jutro zrobimy wszystko co w naszej mocy, aby postawić ten ostatni krok – znajdujemy się w sytuacji, w której możemy podzielić strategie i powalczyć o zwycięstwo. Nie skłamię mówiąc, że nie spodziewaliśmy się aż tak konkurencyjnego tempa. To kolejny dowód na to, jak bardzo stara się cały nasz zespół”.
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|