F1 20221  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

29.11.2022

Mattia Binotto ustąpi ze stanowiska szefa Scuderii Ferrari

28.11.2022

Tor w Dżuddzie zmodyfikowany przed wyścigiem w sezonie 2023

Verstappen: Ricciardo nie powinien był odchodzić z Red Bulla

Włoska prasa pewna ustąpienia Binotto ze stanowiska szefa Ferrari

Ocon: Alonso wykonał tylko dwa procent swojej pracy w Alpine

De Vries: Praktycznie poddałem się w walce o miejsce w F1

25.11.2022

Verstappen zaprzecza plotkom o lobbowaniu za zwolnieniem Pereza

Mazepin: Moim celem pozostaje powrót do Formuły 1

24.11.2022

Horner: Sukcesy Red Bulla z sezonu 2022 bolą naszych rywali

Hulkenberg: Odczułem "ludzką degradację" pod koniec testów

Seidl: Daleko mi do obwiniania Ricciardo za przegraną z Alpine

Szafnauer: Alpine skończyło z lepszym kierowcą od Piastriego

Steiner: Nie odkładaliśmy decyzji w sprawie Micka

Alonso zachwycony po pierwszych testach z Astonem Martinem

Marko: Red Bull nie wznowi rozmów z Porsche

23.11.2022

Punkty karne: stan po sezonie 2022

Hulkenberg pewny dobrych relacji z Magnussenem

Ricciardo powrócił do Red Bulla w roli trzeciego kierowcy

22.11.2022

Ferrari najszybsze w testach posezonowych w Abu Zabi

Ricciardo bliski porozumienia z Red Bullem

Więcej wiadomości

  Archiwum 2022
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930
2022  |  2021  |  2020  |  2019
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Standardowe elementy nadwozia pomogą w deszczowych warunkach?

Komisja F1 zajęła się także karami za wymianę części silnika, DRS oraz kocami grzewczymi.
Nataniel Piórkowski, 19 listopada 2022, wyświetlenia: 563<< | lista | T- | T+ | >>

Formuła 1 analizuje możliwość zastosowania standardowych elementów nadwozia, aby umożliwić kierowcom rywalizację w deszczowych warunkach.

Problem z jazdą przy silnych opadach deszczu jest znany od wielu lat. Opony wyprodukowane przez Pirelli wykazują się dużą efektywnością w odprowadzaniu wody, co znacząco ogranicza jednak widoczność kierowców.

Po ostatnim posiedzeniu Komisji F1, FIA przyznała, że zawodnicy nalegali, aby znalezione zostało rozwiązanie tego problemu. Skłoniło to organ zarządzający do podjęcia działań w tym zakresie.

Jedną z możliwości jest zastosowanie przy deszczowej pogodzie standardowego pakietu nadwozia, w skład którego mają wchodzić niewielkich rozmiarów nadkola. Zajęto się także zagwarantowaniem, że tego typu dodatkowy element nie będzie utrudniał pit stopów oraz zbadaniem, czy jego stosowanie będzie możliwe w ekstremalnie mokrych warunkach.

FIA dodaje także, iż dodatkowym rozwiązaniem, które może poprawić widoczność, jest wprowadzenie dodatkowych świateł ostrzegawczych.

Rezultaty początkowych prac i wstępne koncepcje, zostały już przedstawione Komisji a FIA będzie nadal pracować nad udoskonaleniem propozycji. Kolejne informacje w tej kwestii są oczekiwane w 2023 roku.

Pozostałe zmiany

Podczas ostatniego posiedzenia omówiono także inne kwestie, między innymi przyjmowanie kar cofnięcia na starcie za taktyczne wymiany komponentów jednostki napędowej.

W ostatnich latach zespoły wykorzystywały regulamin, aby powiększyć pulę dostępnych komponentów na dalszą część sezonu. Uzgodniono, że obecny system nie jest wystarczający, by zniechęcić zespoły do dokonywania taktycznych wymian komponentów jednostek napędowych a wręcz skłania do zbierania większej ich liczby w sytuacji, gdy kierowca wykorzystał już regulaminowy limit.

Chociaż nie uzgodniono żadnych rozwiązań co do przyszłych kar, sprawa będzie dyskutowana na kolejnych posiedzeniach.

W przyszłorocznych sprintach nastąpi zmiana w zakresie wykorzystywania DRS – kierowcy będą mogli aktywować system o jedno okrążenie wcześniej niż podczas wyścigu Grand Prix. Zasada ta będzie dotyczyła startu oraz wznawiania rywalizacji po neutralizacji z wykorzystaniem samochodu bezpieczeństwa.

Jeśli zmiana okaże się korzystna, to od sezonu 2024 może zostać wprowadzona w stosunku do wszystkich wyścigów.

FIA ustosunkowała się także do perspektywy wprowadzenia zakazu używania koców grzewczych od 2024 roku. Chociaż cel Federacji pozostaje niezmienny, ostateczna decyzja w tej sprawie została odłożona do lipca 2023 roku.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
23.11.2022  Punkty karne: stan po sezonie 2022
21.11.2022  FIA przedłuża termin zgłoszeń producentów silników
11.11.2022  F1 coraz bliżej zmian w formacie sobotnich wyścigów
10.11.2022  Marko: Przepisy finansowe F1 były niejasne
02.11.2022  F1 bliska porzucenia planu niższych temperatur koców grzewczych
Tagi:
Przepisy
FIA

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca