F1 20221  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

29.11.2022

Mattia Binotto ustąpi ze stanowiska szefa Scuderii Ferrari

28.11.2022

Tor w Dżuddzie zmodyfikowany przed wyścigiem w sezonie 2023

Verstappen: Ricciardo nie powinien był odchodzić z Red Bulla

Włoska prasa pewna ustąpienia Binotto ze stanowiska szefa Ferrari

Ocon: Alonso wykonał tylko dwa procent swojej pracy w Alpine

De Vries: Praktycznie poddałem się w walce o miejsce w F1

25.11.2022

Verstappen zaprzecza plotkom o lobbowaniu za zwolnieniem Pereza

Mazepin: Moim celem pozostaje powrót do Formuły 1

24.11.2022

Horner: Sukcesy Red Bulla z sezonu 2022 bolą naszych rywali

Hulkenberg: Odczułem "ludzką degradację" pod koniec testów

Seidl: Daleko mi do obwiniania Ricciardo za przegraną z Alpine

Szafnauer: Alpine skończyło z lepszym kierowcą od Piastriego

Steiner: Nie odkładaliśmy decyzji w sprawie Micka

Alonso zachwycony po pierwszych testach z Astonem Martinem

Marko: Red Bull nie wznowi rozmów z Porsche

23.11.2022

Punkty karne: stan po sezonie 2022

Hulkenberg pewny dobrych relacji z Magnussenem

Ricciardo powrócił do Red Bulla w roli trzeciego kierowcy

22.11.2022

Ferrari najszybsze w testach posezonowych w Abu Zabi

Ricciardo bliski porozumienia z Red Bullem

Więcej wiadomości

  Archiwum 2022
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930
2022  |  2021  |  2020  |  2019
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

FIA przedłuża termin zgłoszeń producentów silników

Na chwilę obecną stosowne dokumenty przekazały firmy Audi, Renault i Red Bull.
Nataniel Piórkowski, 21 listopada 2022, wyświetlenia: 1209<< | lista | T- | T+ | >>

FIA po raz kolejny wydłużyła termin nadsyłania zgłoszeń od producentów zainteresowanych dostawami jednostek napędowych dla zespołów F1 od sezonu 2026.

Początkowo graniczną datę wyznaczono na 15 października. Według informacji portalu Racing News 365 do tego dnia dokumenty przekazał tylko jeden koncern – Audi.

W efekcie FIA wydłużyła okres o dodatkowy miesiąc, w trakcie którego nadesłane zostały zgłoszenia dwóch kolejnych zainteresowanych – najprawdopodobniej Renault/Alpine oraz Red Bull Powertrains. Według źródeł portalu Mercedes formalnie potwierdzi swoje zainteresowanie w ciągu kilku najbliższych dni.

Nie oznacza to jednak, że lista producentów zostanie zamknięta z czterema koncernami – termin zgłoszeń wydłużono bowiem do 15 grudnia.

Już wkrótce powinniśmy poznać plany Hondy. Według niepotwierdzonych doniesień japońska firma zamierza prowadzić współpracę z działem silnikowym Red Bulla, aby otrzymać możliwość rozwoju zaawansowanych układów odzyskiwania i dostarczania energii.

Być może szczegóły współpracy poznamy w tym tygodniu przy okazji konferencji prasowej, która odbędzie się w Tochigi. W skrajnym scenariuszu Honda może złożyć własne, prowizoryczne zgłoszenie, oczekując na rozwój wydarzeń.

Porsche, które w ostatniej chwili straciło szansę na nawiązanie partnerstwa z Red Bullem, nie traci zainteresowania F1, jednak wraz z upływem czasu możliwości koncernu stają się coraz bardziej ograniczone.

RN365 sugeruje, że firma ze Stuttgartu mogłaby realizować własny projekt z wykorzystaniem jednostek projektu Audi. Dieter Rencken przypomina jednak, że stałoby to w sprzeczności z konkurencyjną naturą obu marek Volkswagena.

Ostatnim elementem układanki pozostaje Ferrari, które ma sprzeciwiać się niektórym zmianom w regulaminie sportowym i technicznym, wprowadzonym po to, aby zachęcić do zaangażowania się w Formułę 1 nowe podmioty.

RN365 cytuje rzecznika Scuderii, który w Abu Zabi stwierdził: „Wciąż trwają wewnętrze dyskusje i nie chcemy, aby odwracały one uwagę od wyścigowego weekendu”.

Trudno jednak wyobrazić sobie, aby z tego powodu Ferrari mogło odejść z Formuły 1. Oczekuje się, że firma z Maranello potwierdzi swoje zaangażowanie do połowy grudnia.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
23.11.2022  Punkty karne: stan po sezonie 2022
21.11.2022  Lista startowa na sezon 2023
21.11.2022  Pirelli poszerzy portfolio mieszanek na sezon 2023
20.11.2022  Vettel: Czuję się trochę pusty po tak emocjonalnym weekendzie
16.11.2022  Szwarcman: Obawiam się, że moje marzenie o F1 się nie spełni
Tagi:
F1 ogólnie
FIA
Przepisy
Red Bull
Renault
Honda
Audi
Porsche
Ferrari

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca