F1 20231  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

30.09.2023

Alonso: Obecny format kwalifikacji jest przestarzały

Ricciardo odbędzie w przyszłym tygodniu test w symulatorze

Albon: Obecna forma AlphaTauri jest dla Williamsa niepokojąca

Aston Martin rozpoczął przygotowania do partnerstwa z Hondą

29.09.2023

Norris wierzy w pokonanie Astona Martina

Nyck de Vries powraca do startów w Formule E

Vowles: Chcemy, aby Logan ścigał się dla nas w przyszłym roku

Horner: Brak pewności w szybkich zakrętach szkodzi Perezowi

28.09.2023

Vasseur: Ferrari nie może odłożyć walki z Mercedesem na rok 2024

Newey żałuje, że nie współpracował z Ferrari, Alonso i Hamiltonem

Lawson: Brak posady na przyszły sezon mnie nie rozprasza

Magnussen: Do Austin działamy w trybie surwiwalowym

27.09.2023

Adidas nie zaprzecza doniesieniom łączącym go z AlphaTauri

Robson: Kosztowne kraksy Sargeanta przyćmiewają jego rozwój

Hamilton: Potrzebujemy pół roku rozwoju, by dogonić Red Bulla

Albon: Pięciosekundowe kary niczego nie uczą kierowców

Jota Porsche potwierdza rozmowy z Vettelem ws. startu w Le Mans

Sainz: Jazda za Mercedesami na Suzuce była zabawna

25.09.2023

Lawson: Nie czuję satysfakcji z pokonania Tsunody

Brown: Celujemy w czwarte miejsce w mistrzostwach

Więcej wiadomości

  Archiwum 2022
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930
2023  |  2022  |  2021  |  2020
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

FIA przedłuża termin zgłoszeń producentów silników

Na chwilę obecną stosowne dokumenty przekazały firmy Audi, Renault i Red Bull.
Nataniel Piórkowski, 21 listopada 2022, wyświetlenia: 1311<< | lista | T- | T+ | >>

FIA po raz kolejny wydłużyła termin nadsyłania zgłoszeń od producentów zainteresowanych dostawami jednostek napędowych dla zespołów F1 od sezonu 2026.

Początkowo graniczną datę wyznaczono na 15 października. Według informacji portalu Racing News 365 do tego dnia dokumenty przekazał tylko jeden koncern – Audi.

W efekcie FIA wydłużyła okres o dodatkowy miesiąc, w trakcie którego nadesłane zostały zgłoszenia dwóch kolejnych zainteresowanych – najprawdopodobniej Renault/Alpine oraz Red Bull Powertrains. Według źródeł portalu Mercedes formalnie potwierdzi swoje zainteresowanie w ciągu kilku najbliższych dni.

Nie oznacza to jednak, że lista producentów zostanie zamknięta z czterema koncernami – termin zgłoszeń wydłużono bowiem do 15 grudnia.

Już wkrótce powinniśmy poznać plany Hondy. Według niepotwierdzonych doniesień japońska firma zamierza prowadzić współpracę z działem silnikowym Red Bulla, aby otrzymać możliwość rozwoju zaawansowanych układów odzyskiwania i dostarczania energii.

Być może szczegóły współpracy poznamy w tym tygodniu przy okazji konferencji prasowej, która odbędzie się w Tochigi. W skrajnym scenariuszu Honda może złożyć własne, prowizoryczne zgłoszenie, oczekując na rozwój wydarzeń.

Porsche, które w ostatniej chwili straciło szansę na nawiązanie partnerstwa z Red Bullem, nie traci zainteresowania F1, jednak wraz z upływem czasu możliwości koncernu stają się coraz bardziej ograniczone.

RN365 sugeruje, że firma ze Stuttgartu mogłaby realizować własny projekt z wykorzystaniem jednostek projektu Audi. Dieter Rencken przypomina jednak, że stałoby to w sprzeczności z konkurencyjną naturą obu marek Volkswagena.

Ostatnim elementem układanki pozostaje Ferrari, które ma sprzeciwiać się niektórym zmianom w regulaminie sportowym i technicznym, wprowadzonym po to, aby zachęcić do zaangażowania się w Formułę 1 nowe podmioty.

RN365 cytuje rzecznika Scuderii, który w Abu Zabi stwierdził: „Wciąż trwają wewnętrze dyskusje i nie chcemy, aby odwracały one uwagę od wyścigowego weekendu”.

Trudno jednak wyobrazić sobie, aby z tego powodu Ferrari mogło odejść z Formuły 1. Oczekuje się, że firma z Maranello potwierdzi swoje zaangażowanie do połowy grudnia.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
23.09.2023  Hamilton: Powinniśmy wypróbować sztuczną inteligencję
23.09.2023  Lista startowa na sezon 2024
22.09.2023  LKYSUNZ jest przygotowane na większe wpisowe
22.09.2023  FIA potwierdza błąd w ocenie incydentów Verstappena z Singapuru
17.09.2023  Wolff: Z uwagą śledzimy kroki prawne podejmowane przez Massę
Tagi:
F1 ogólnie
FIA
Przepisy
Red Bull
Renault
Honda
Audi
Porsche
Ferrari

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca