F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

19.04.2024

Ricciardo: czternaste pole nie jest złe

Verstappen: W SQ3 czułem się tak, jakbym jechał po lodzie

Norris: dałem z siebie wszystko na ostatnim okrążeniu

Stella: Byliśmy gotowi walczyć o uwzględnienie czasu Norrisa

Hamilton: Bolid ożył w deszczowych warunkach

GP Chin: wyniki kwalifikacji do sprintu

Lando Norris wygrywa kwalifikacje do sprintu

Stroll najszybszy w jedynym treningu w Chinach

18.04.2024

AMuS: Mercedes oferował Alonso roczną umowę z opcją

Antonelli ukończył pierwszy prywatny test z Mercedesem

Ricciardo: Nowe podwozie na GP Chin zapewni mi spokojną głowę

Sainz: Moje najlepsze opcje na sezon 2025 pozostają otwarte

Alonso: Stroll jest bardziej wrażliwy na niedoskonałości AMR24

Norris: McLarena stać na zwycięstwa w sezonie 2024

Marko: Audi oferuje Sainzowi pieniądze poza zasięgiem Red Bulla

17.04.2024

F1 Racing Confidential - książka o kulisach Formuły 1

AMuS: Newey w ostatnim czasie złożył wizytę we Włoszech

Verstappen: Sprint w Chinach nie jest dobrym pomysłem

16.04.2024

The Race: Audi traktuje Ocona jako alternatywę dla Sainza

Watanabe: Celem Hondy i Astona są tytuły w sezonie 2026

Więcej wiadomości

  Archiwum 2022
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Perez: Gasly zasłużył na karę za ignorowanie niebieskich flag

Kierowca Red Bulla gratuluje jednocześnie Ferrari i Leclercowi dobrze rozegranego wyścigu.
Maciej Wróbel, 20 listopada 2022, wyświetlenia: 1475<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Zdaniem Sergio Pereza, Pierre Gasly powinien zostać ukarany za zignorowanie niebieskich flag w momencie gdy kierowca Red Bulla przymierzał się do dublowania Francuza podczas swojej pogoni za Charlesem Leclerkiem.

Pretendenci do tytułu wicemistrzowskiego – Perez i Leclerc – przystąpili do dzisiejszego Grand Prix Abu Zabi z taką samą liczbą punktów. Początkowo ten pierwszy zajmował dość komfortowe drugie miejsce za plecami Maksa Verstappena, lecz w przeciwieństwie do jadącego na jeden pit stop Leclerca, Red Bull zdecydował się na taktykę dwóch postojów w przypadku Pereza.

Inżynier wyścigowy Meksykanina, Hugh Bird, zapewniał swojego kierowcę o tym, że – mając na uwadze znaczną przewagę tempa – ten zdoła dogonić Leclerca na ostatnich metrach wyścigu. Perez nie zdołał ostatecznie nawiązać bezpośredniej walki z kierowcą Ferrari, mijając linię mety zaledwie 1,3 sekundy za rywalem.

Po wyścigu kierowca Red Bulla nie ukrywał niezadowolenia z zastosowanej taktyki oraz problemów przy dublowaniu, odnosząc się w tym drugim przypadku do sytuacji, w której napotkał na swojej drodze walczących o pozycję Pierre'a Gasly'ego, Alexandra Albona i Guanyu Zhou.

„Z pewnością trochę straciłem” – stwierdził Perez. „Pewnie sekundę albo i więcej. Wyraźnie było widać niebieskie flagi, ale on [Gasly] akurat walczył i bardzo ciężko wówczas jest oddać pozycję”.

„Wydawało mi się, że zamierza podjąć próbę ataku, ale gdy dojechałem, to uznałem, że 'otwiera mi drzwi', więc spróbowałem go ominąć. Na szczęście w ostatniej chwili zahamowałem, bo inaczej mogłoby dojść do kontaktu”.

„W normalnych warunkach zapewne Pierre dostałby karę, ale to ostatni wyścig i po prostu cieszę się, że mogę wracać do domu i o niczym już nie dyskutować. Tak to czasem wygląda”.

Perez pogratulował także Charlesowi Leclercowi, który w dzisiejszym wyścigu wywalczył drugie miejsce i zarazem został wicemistrzem świata w sezonie 2022. „Tak czasem ten sport działa – czasami wygrywasz, czasami przegrywasz. Myślę że dzisiaj Ferrari i Charles zaliczyli fantastyczny wyścig”.

„Świetnie zarządzali oponami i byli znacznie mocniejsi od nas. Szczególnie było tak na pierwszym stincie. Pod jego koniec po prostu umarłem, co znacznie utrudniło nam wyścig pod kątem strategicznym”.

„To był drugi stint, kiedy jechałem za Maksem. Max jechał na jeden pit stop, a ja na dwa i wtedy okazało się, że nie będę w stanie zmaksymalizować osiągów na tym stincie i nie mogłem naciskać tak mocno, jak powinienem”.

„Na pewnym etapie dyskutowaliśmy na temat strategii jednego postoju, ale ostatecznie uznaliśmy, że degradacja będzie znacznie wyższa, niż powinna. Po prostu nie dało się naciskać na drugim stincie tak, jak tego byśmy chcieli. Prawdopodobnie straciliśmy na tym jakieś dwie sekundy” – zakończył Perez.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
12.04.2024  Sainz: Nadal nie wiem dla kogo będę startował w sezonie 2025
07.04.2024  Verstappen: To Grand Prix nie mogło ułożyć się dla nas lepiej
06.04.2024  Marko: Postępy Pereza konsekwencją zbliżających się rozmów
06.04.2024  Verstappen: Moje okrążenie nie było perfekcyjne
05.04.2024  Kierowcy podzieleni w sprawie kary dla Alonso z Melbourne
Tagi:
Perez S.
Gasly P.
Red Bull

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca