F1 20231  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

24.02.2024

Norris: Nie żałuję podpisania nowej umowy z McLarenem

Hamilton: Mercedes wciąż nie jest tam gdzie chciałby być

Gasly: Alpine nie wygląda najlepiej po testach

23.02.2024

Charles Leclerc kończy zimowe testy na czele tabeli

Hamilton: Transfer do Ferrari byłby niemożliwy bez Vasseura

Sainz najszybszy w porannej sesji ostatniego dnia testów

Motorsport-Total: Seidl potencjalnym następcą Hornera w Red Bullu

Wolff: Decyzja o następcy Hamiltona zapadnie w okolicach maja

Ricciardo: Powrót do Red Bulla jest w szerszej perspektywie

Harmonogram zespołów na testy w Bahrajnie

22.02.2024

Konkurs z okazji nadchodzącego sezonu F1

Sainz na czele tabeli drugiego dnia testów na torze Sakhir

Leclerc: Ferrari nie ma zmartwień podobnych do tych z 2023 roku

Horner: Nie powinno się krytykować Red Bulla za posiadanie dwóch ekip

Albon: Williams rozwiązał stare problemy, ale pojawiły się nowe

Ricciardo: Walka o podia to póki co tylko marzenia

Poranna sesja drugiego dnia testów przerwana

Vasseur: Musimy myśleć o sezonie 2024, nie o 2025

Ferrari ostrożne po pierwszym dniu testów

Wolff: Nasze cele na ten sezon pozostają niezmienne

Więcej wiadomości

  Archiwum 2022
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Perez: Gasly zasłużył na karę za ignorowanie niebieskich flag

Kierowca Red Bulla gratuluje jednocześnie Ferrari i Leclercowi dobrze rozegranego wyścigu.
Maciej Wróbel, 20 listopada 2022, wyświetlenia: 1473<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Zdaniem Sergio Pereza, Pierre Gasly powinien zostać ukarany za zignorowanie niebieskich flag w momencie gdy kierowca Red Bulla przymierzał się do dublowania Francuza podczas swojej pogoni za Charlesem Leclerkiem.

Pretendenci do tytułu wicemistrzowskiego – Perez i Leclerc – przystąpili do dzisiejszego Grand Prix Abu Zabi z taką samą liczbą punktów. Początkowo ten pierwszy zajmował dość komfortowe drugie miejsce za plecami Maksa Verstappena, lecz w przeciwieństwie do jadącego na jeden pit stop Leclerca, Red Bull zdecydował się na taktykę dwóch postojów w przypadku Pereza.

Inżynier wyścigowy Meksykanina, Hugh Bird, zapewniał swojego kierowcę o tym, że – mając na uwadze znaczną przewagę tempa – ten zdoła dogonić Leclerca na ostatnich metrach wyścigu. Perez nie zdołał ostatecznie nawiązać bezpośredniej walki z kierowcą Ferrari, mijając linię mety zaledwie 1,3 sekundy za rywalem.

Po wyścigu kierowca Red Bulla nie ukrywał niezadowolenia z zastosowanej taktyki oraz problemów przy dublowaniu, odnosząc się w tym drugim przypadku do sytuacji, w której napotkał na swojej drodze walczących o pozycję Pierre'a Gasly'ego, Alexandra Albona i Guanyu Zhou.

„Z pewnością trochę straciłem” – stwierdził Perez. „Pewnie sekundę albo i więcej. Wyraźnie było widać niebieskie flagi, ale on [Gasly] akurat walczył i bardzo ciężko wówczas jest oddać pozycję”.

„Wydawało mi się, że zamierza podjąć próbę ataku, ale gdy dojechałem, to uznałem, że 'otwiera mi drzwi', więc spróbowałem go ominąć. Na szczęście w ostatniej chwili zahamowałem, bo inaczej mogłoby dojść do kontaktu”.

„W normalnych warunkach zapewne Pierre dostałby karę, ale to ostatni wyścig i po prostu cieszę się, że mogę wracać do domu i o niczym już nie dyskutować. Tak to czasem wygląda”.

Perez pogratulował także Charlesowi Leclercowi, który w dzisiejszym wyścigu wywalczył drugie miejsce i zarazem został wicemistrzem świata w sezonie 2022. „Tak czasem ten sport działa – czasami wygrywasz, czasami przegrywasz. Myślę że dzisiaj Ferrari i Charles zaliczyli fantastyczny wyścig”.

„Świetnie zarządzali oponami i byli znacznie mocniejsi od nas. Szczególnie było tak na pierwszym stincie. Pod jego koniec po prostu umarłem, co znacznie utrudniło nam wyścig pod kątem strategicznym”.

„To był drugi stint, kiedy jechałem za Maksem. Max jechał na jeden pit stop, a ja na dwa i wtedy okazało się, że nie będę w stanie zmaksymalizować osiągów na tym stincie i nie mogłem naciskać tak mocno, jak powinienem”.

„Na pewnym etapie dyskutowaliśmy na temat strategii jednego postoju, ale ostatecznie uznaliśmy, że degradacja będzie znacznie wyższa, niż powinna. Po prostu nie dało się naciskać na drugim stincie tak, jak tego byśmy chcieli. Prawdopodobnie straciliśmy na tym jakieś dwie sekundy” – zakończył Perez.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.02.2024  Perez: Dynamika relacji Hamiltona z Mercedesem będzie ciekawa
16.02.2024  Perez: Wyciągnąłem wnioski z ubiegłorocznych błędów
23.01.2024  Punkty karne przed sezonem 2024
23.01.2024  Albers: Lawson może w tym roku powrócić do startów w F1
22.12.2023  Bottas: Perez stracił pewność siebie przy Verstappenie
Tagi:
Perez S.
Gasly P.
Red Bull

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca