F1 20221  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

29.11.2022

Mattia Binotto ustąpi ze stanowiska szefa Scuderii Ferrari

28.11.2022

Tor w Dżuddzie zmodyfikowany przed wyścigiem w sezonie 2023

Verstappen: Ricciardo nie powinien był odchodzić z Red Bulla

Włoska prasa pewna ustąpienia Binotto ze stanowiska szefa Ferrari

Ocon: Alonso wykonał tylko dwa procent swojej pracy w Alpine

De Vries: Praktycznie poddałem się w walce o miejsce w F1

25.11.2022

Verstappen zaprzecza plotkom o lobbowaniu za zwolnieniem Pereza

Mazepin: Moim celem pozostaje powrót do Formuły 1

24.11.2022

Horner: Sukcesy Red Bulla z sezonu 2022 bolą naszych rywali

Hulkenberg: Odczułem "ludzką degradację" pod koniec testów

Seidl: Daleko mi do obwiniania Ricciardo za przegraną z Alpine

Szafnauer: Alpine skończyło z lepszym kierowcą od Piastriego

Steiner: Nie odkładaliśmy decyzji w sprawie Micka

Alonso zachwycony po pierwszych testach z Astonem Martinem

Marko: Red Bull nie wznowi rozmów z Porsche

23.11.2022

Punkty karne: stan po sezonie 2022

Hulkenberg pewny dobrych relacji z Magnussenem

Ricciardo powrócił do Red Bulla w roli trzeciego kierowcy

22.11.2022

Ferrari najszybsze w testach posezonowych w Abu Zabi

Ricciardo bliski porozumienia z Red Bullem

Więcej wiadomości

  Archiwum 2022
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930
2022  |  2021  |  2020  |  2019
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Perez: Gasly zasłużył na karę za ignorowanie niebieskich flag

Kierowca Red Bulla gratuluje jednocześnie Ferrari i Leclercowi dobrze rozegranego wyścigu.
Maciej Wróbel, 20 listopada 2022, wyświetlenia: 1388<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Zdaniem Sergio Pereza, Pierre Gasly powinien zostać ukarany za zignorowanie niebieskich flag w momencie gdy kierowca Red Bulla przymierzał się do dublowania Francuza podczas swojej pogoni za Charlesem Leclerkiem.

Pretendenci do tytułu wicemistrzowskiego – Perez i Leclerc – przystąpili do dzisiejszego Grand Prix Abu Zabi z taką samą liczbą punktów. Początkowo ten pierwszy zajmował dość komfortowe drugie miejsce za plecami Maksa Verstappena, lecz w przeciwieństwie do jadącego na jeden pit stop Leclerca, Red Bull zdecydował się na taktykę dwóch postojów w przypadku Pereza.

Inżynier wyścigowy Meksykanina, Hugh Bird, zapewniał swojego kierowcę o tym, że – mając na uwadze znaczną przewagę tempa – ten zdoła dogonić Leclerca na ostatnich metrach wyścigu. Perez nie zdołał ostatecznie nawiązać bezpośredniej walki z kierowcą Ferrari, mijając linię mety zaledwie 1,3 sekundy za rywalem.

Po wyścigu kierowca Red Bulla nie ukrywał niezadowolenia z zastosowanej taktyki oraz problemów przy dublowaniu, odnosząc się w tym drugim przypadku do sytuacji, w której napotkał na swojej drodze walczących o pozycję Pierre'a Gasly'ego, Alexandra Albona i Guanyu Zhou.

„Z pewnością trochę straciłem” – stwierdził Perez. „Pewnie sekundę albo i więcej. Wyraźnie było widać niebieskie flagi, ale on [Gasly] akurat walczył i bardzo ciężko wówczas jest oddać pozycję”.

„Wydawało mi się, że zamierza podjąć próbę ataku, ale gdy dojechałem, to uznałem, że 'otwiera mi drzwi', więc spróbowałem go ominąć. Na szczęście w ostatniej chwili zahamowałem, bo inaczej mogłoby dojść do kontaktu”.

„W normalnych warunkach zapewne Pierre dostałby karę, ale to ostatni wyścig i po prostu cieszę się, że mogę wracać do domu i o niczym już nie dyskutować. Tak to czasem wygląda”.

Perez pogratulował także Charlesowi Leclercowi, który w dzisiejszym wyścigu wywalczył drugie miejsce i zarazem został wicemistrzem świata w sezonie 2022. „Tak czasem ten sport działa – czasami wygrywasz, czasami przegrywasz. Myślę że dzisiaj Ferrari i Charles zaliczyli fantastyczny wyścig”.

„Świetnie zarządzali oponami i byli znacznie mocniejsi od nas. Szczególnie było tak na pierwszym stincie. Pod jego koniec po prostu umarłem, co znacznie utrudniło nam wyścig pod kątem strategicznym”.

„To był drugi stint, kiedy jechałem za Maksem. Max jechał na jeden pit stop, a ja na dwa i wtedy okazało się, że nie będę w stanie zmaksymalizować osiągów na tym stincie i nie mogłem naciskać tak mocno, jak powinienem”.

„Na pewnym etapie dyskutowaliśmy na temat strategii jednego postoju, ale ostatecznie uznaliśmy, że degradacja będzie znacznie wyższa, niż powinna. Po prostu nie dało się naciskać na drugim stincie tak, jak tego byśmy chcieli. Prawdopodobnie straciliśmy na tym jakieś dwie sekundy” – zakończył Perez.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
25.11.2022  Verstappen zaprzecza plotkom o lobbowaniu za zwolnieniem Pereza
20.11.2022  Perez: Czasami tak bywa
19.11.2022  Leclerc: Trzecie miejsce jest tym, na co zasługiwaliśmy
19.11.2022  Verstappen: W pewnym momencie najedliśmy się strachu
19.11.2022  FIA nie ma w planach zająć się incydentem Pereza z Q3 w Monako
Tagi:
Perez S.
Gasly P.
Red Bull

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca