F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

20.04.2024

Horner: Perez jest zrelaksowany i nie skupia się już na Maksie

Alonso: Myślałem już o porzuceniu ostatniego kółka

Hamilton: Wiatr przyczyną odpadnięcia w Q1

Gasly: idziemy we właściwym kierunku

Alonso ukarany za kolizję z Sainzem podczas sprintu

GP Chin: wyniki kwalifikacji

Verstappen znów najszybszy w kwalifikacjach

Leclerc: Sainz przekroczył granicę broniąc pozycji

GP Chin: wyniki sprintu

Verstappen zwycięzcą pierwszego sprintu sezonu

19.04.2024

Ricciardo: czternaste pole nie jest złe

Verstappen: W SQ3 czułem się tak, jakbym jechał po lodzie

Norris: dałem z siebie wszystko na ostatnim okrążeniu

Stella: Byliśmy gotowi walczyć o uwzględnienie czasu Norrisa

Hamilton: Bolid ożył w deszczowych warunkach

GP Chin: wyniki kwalifikacji do sprintu

Lando Norris wygrywa kwalifikacje do sprintu

Stroll najszybszy w jedynym treningu w Chinach

18.04.2024

AMuS: Mercedes oferował Alonso roczną umowę z opcją

Antonelli ukończył pierwszy prywatny test z Mercedesem

Więcej wiadomości

  Archiwum 2022
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

FIA chce, aby nowa generacja bolidów była mniejsza i nieco lżejsza

Nikolas Tombazis przyznaje, że do zmian może dojść w 2026 roku.
Nataniel Piórkowski, 8 grudnia 2022, wyświetlenia: 1885<< | lista | T- | T+ | >>

Formuła 1 ma nadzieję na wprowadzenie lżejszych i krótszych bolidów od sezonu 2026, gdy w życie wejdą nowe przepisy silnikowe.

Zarówno kierowcy oraz fani często krytykują skokowy wzrost masy konstrukcji F1. Minimalna masa wyznaczona przez FIA na sezon 2023 to 796 kg. Dla porównania w 2013 roku – ostatnim przed wprowadzeniem hybrydowych jednostek V6 – wynosiła ona zaledwie 642 kg.

W rozmowie z portalem The Race dyrektor techniczny FIA do spraw bolidów jednomiejscowych – Nikolas Tombazis, przyznał, że organ zarządzający postawił sobie za cel redukcję masy samochodów w 2026 roku.

„Sprawienie, że bolidy będą nieco lżejsze, jest realistyczną perspektywą. Wiadomo, że nie mówimy o wielkich cięciach. Musimy mieć na uwadze, że różnica, pomiędzy obecnym stanem a tym, co mieliśmy dwadzieścia lat temu, wynosi około 200 kilogramów. To ogromny wzrost”.

„Z tych 200 kilogramów, 100 bierze się z jednostki napędowej, a więc podzespołów elektrycznych, akumulatorów, turbosprężarek i tak dalej. Mają one wpływ na znaczący przyrost masy”.

Tombazis zaakcentował jednak, że technologie stosowane w Formule 1 muszą pozostać sprzężone z przemysłem motoryzacyjnym.

„Formuła 1 musi pozostawać spójna z kierunkami, w jakich podąża społeczeństwo. Każdy miłośnik samochodów chciałby mieć silniki V10 – koniec kropka. Wiemy jednak, że musimy iść w kierunku, który obraliśmy. Trzeba jednak otwarcie przyznać, że to z nim wiąże się połowa z obserwowanego w ostatnich latach wzrostu masy”.

„Około 50 kg wynika z realizacji celu, jakim jest poprawa bezpieczeństwa – mówimy tutaj o halo, mocniejszym podwoziu, wszelkich zabezpieczeniach i tak dalej. Pod tym względem na pewno nikt nie pójdzie na żadne kompromisy”.

„15-20 kilogramów to pochodna bardziej złożonych systemów instalowanych w bolidach. Około 30-35 wynika z wymiarów – bolidy są obecnie znacznie dłuższe i szersze, mają większe opony i tak dalej”.

„Wierzymy, że szansa na redukcję masy tkwi właśnie w wymiarach. Chcielibyśmy, aby konstrukcje na sezon 2026 były znacznie krótsze i prawdopodobnie trochę węższe. To wszystko pozwoliłoby na zahamowanie wzrostu masy”.

„Z drugiej strony będziemy mieć do czynienia ze zwiększeniem akumulatorów, ze względu na wzrost składnika elektrycznego. To oczywiście ma swój wpływ na wagę. Liczę że w ostatecznym rozrachunku bolidy będą nieco lżejsze. Nie mówimy jednak o znaczących liczbach”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
18.03.2024  F1 pozostanie na 18-calowych felgach
19.02.2024  Alonso: Zimowe testy powinny być dłuższe
16.02.2024  Brown: Relacje Red Bulla z RB są niepokojące
05.02.2024  Komisja F1 przyjęła nowy harmonogram Grand Prix ze sprintem
11.01.2024  Szafnauer: Zespoły złamały dżentelmeńską umowę
Tagi:
FIA
Przepisy
F1 ogólnie

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca