|
|
|
|
|
|
Verstappen: Tory uliczne stały się zmorą kierowców |
Dwukrotny czempion sugeruje, że cięższe bolidy uniemożliwiają jazdę na limicie. |
|
•Nataniel Piórkowski, 19 grudnia 2022, wyświetlenia: 1135 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Max Verstappen przyznaje, że wraz z wprowadzeniem nowej generacji bolidów, doświadczenia związane z jazdą po torach ulicznych stały się jeszcze gorsze, niż w poprzednich sezonach.
W sytuacji, gdy sport zwiększa udział ulicznych wyścigów w kalendarzu, rozmiar oraz masa konstrukcji zdają się w coraz większym stopniu odbierać zawodnikom radość z jazdy na absolutnym limicie.
W wywiadzie udzielonym telewizji Viaplay, Verstappen został zapytany o to, który z obiektów powinien mieć stałe miejsce w harmonogramie mistrzostw świata.
Odpowiadając na sugestię o tym, że być może powinno być to Monako, dwukrotny czempion F1 odrzekł: „Jest ciężko, zwłaszcza podczas kwalifikacji w Monako, gdzie musisz jechać na limicie. Naprawdę trudno jest tam pokonać idealne okrążenie”.
„Osobiście uwielbiam szybkie zakręty. Moim zdaniem to Spa nigdy nie powinno stracić miejsca w kalendarzu. Wydaje mi się, że to właśnie tam naprawdę liczą się umiejętności kierowcy. To on tworzy różnicę”.
„Teraz, z tymi nowymi bolidami, jazda po ulicznych torach jest najgorszym doświadczeniem, jakie tylko można sobie wyobrazić. Nowe konstrukcje są zdecydowanie zbyt ciężkie i zbyt sztywne”.
„Pamiętam jazdę w Singapurze. Generalnie uwielbiam ten tor, ale tym razem byłem bardzo rozczarowany tym, jak zachowuje się tam nasza konstrukcja. W porównaniu do lat 2015 czy 2016, bolidowi brakuje zwinności. Teraz samochody są tak sztywne, że gdy tylko najdziesz na krawężnik, od razu możesz znaleźć się po drugiej stronie toru”.
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|