F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

19.04.2024

Ricciardo: czternaste pole nie jest złe

Verstappen: W SQ3 czułem się tak, jakbym jechał po lodzie

Norris: dałem z siebie wszystko na ostatnim okrążeniu

Stella: Byliśmy gotowi walczyć o uwzględnienie czasu Norrisa

Hamilton: Bolid ożył w deszczowych warunkach

GP Chin: wyniki kwalifikacji do sprintu

Lando Norris wygrywa kwalifikacje do sprintu

Stroll najszybszy w jedynym treningu w Chinach

18.04.2024

AMuS: Mercedes oferował Alonso roczną umowę z opcją

Antonelli ukończył pierwszy prywatny test z Mercedesem

Ricciardo: Nowe podwozie na GP Chin zapewni mi spokojną głowę

Sainz: Moje najlepsze opcje na sezon 2025 pozostają otwarte

Alonso: Stroll jest bardziej wrażliwy na niedoskonałości AMR24

Norris: McLarena stać na zwycięstwa w sezonie 2024

Marko: Audi oferuje Sainzowi pieniądze poza zasięgiem Red Bulla

17.04.2024

F1 Racing Confidential - książka o kulisach Formuły 1

AMuS: Newey w ostatnim czasie złożył wizytę we Włoszech

Verstappen: Sprint w Chinach nie jest dobrym pomysłem

16.04.2024

The Race: Audi traktuje Ocona jako alternatywę dla Sainza

Watanabe: Celem Hondy i Astona są tytuły w sezonie 2026

Więcej wiadomości

  Archiwum 2022
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Newey myślał o przejściu do Ferrari ze względu na postawę Renault

Brytyjczyk przyznaje, że od 2014 roku był coraz bardziej rozczarowany partnerem RBR.
Nataniel Piórkowski, 27 grudnia 2022, wyświetlenia: 2191<< | lista | T- | T+ | >>

Dyrektor techniczny Red Bulla – Adrian Newey, potwierdza, że problemy jego ekipy na początku ery hybrydowej o mały włos nie doprowadziły go do przejścia do Ferrari.

Po zdominowaniu rywalizacji w F1 pomiędzy sezonami 2010-2013, Red Bull stracił konkurencyjną formę wraz z wprowadzeniem nowych, hybrydowych jednostek napędowych.

Decydującym czynnikiem stojącym za słaba dyspozycją zespołu, był silnik Renault. W wywiadzie z portalem The Race Newey przyznał, że od 2014 roku odczuwał coraz większe rozczarowanie, które skłoniło go do zaangażowania się w inne projekty, takie jak Regaty o Puchar Ameryki.

„Szczerze mówiąc byłem wtedy dość mocno rozczarowany całą tą sprawą. Prawie dołączyłem do Ferrari. Chociaż czułem się szczęśliwy w Red Bullu i tak naprawdę nie chciałem zmieniać barw, jedyną rzeczą, która skłoniła mnie do myślenia o przenosinach, było to, że utknęliśmy z niekonkurencyjnym silnikiem”.

„Mieliśmy dostawcę, który wydawał się być bardziej zainteresowany kwestiami marketingowymi, wynikającymi z bycia w F1, niż faktyczną konkurencyjnością”.

„Jeśli masz partnera silnikowego, który dostarcza jednostkę napędową gorszą od konkurentów, ale wykazuje prawdziwe pragnienie i wolę dokonania postępów, to jesteś w stanie to zaakceptować. Znacznie trudniej jest jednak, gdy twój partner nie przyjmuje do wiadomości, że jest w tyle i zdaje się być zupełnie niezainteresowany zrobieniem czegokolwiek, aby to zmienić”.

Red Bull nie był wówczas w stanie zerwać umowy z Renault, gdyż dwaj inni dostawcy: Ferrari i Mercedes, odmówili dostarczania silników głównemu rywalowi. Honda tymczasem przechodziła przez koszmarny okres współpracy z McLarenem.

Dopiero po rozstaniu japońskiego koncernu ze stajnią z Woking, Red Bull wyczuł szansę zbudowania partnerskich relacji. W 2018 roku Honda zaczęła dostarczać silniki Toro Rosso, a rok później połączyła siły z Red Bull Racing, przygotowując coraz bardziej konkurencyjne rozwiązania w obszarze jednostki napędowej.

Newey nie ukrywa, że pojawienie się Hondy oraz jej determinacja dokonania postępów, wlały w niego nowe pokłady optymizmu. „Prawda jest taka, że nie chciałem zmieniać zespołu. Właśnie wtedy pojawił się projekt stworzenia samochodu drogowego [Astona Martina Valkyrie]”.

„To sprawiło, że miałem przez chwilę zajęcie i motywację. Kiedy jednak podpisaliśmy kontrakt z Hondą, stało się jasne, że pozyskaliśmy partnera, który być może wtedy nie był na szczycie, ale miał motywację, by tam się znaleźć. To zmieniło postać rzeczy”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
17.04.2024  AMuS: Newey w ostatnim czasie złożył wizytę we Włoszech
05.04.2024  Autosport: Aston złożył Newey'owi ofertę pracy podczas GP Arabii
28.09.2023  Newey żałuje, że nie współpracował z Ferrari, Alonso i Hamiltonem
19.06.2023  Horner: Setne zwycięstwo w F1 to wielkie osiągnięcie
12.06.2023  Newey obawia się kolejnej dominacji producenta od sezonu 2026
Tagi:
Newey A.
Red Bull
Renault
Ferrari
Honda

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca