F1 20221  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

03.02.2023

Vigna: Przed Vasseurem jasny cel

BBC: Szefowie zespołów F1 zniesmaczeni działaniami bin Sulayema

Kubica dołącza do ekipy LMP2 WRT w WEC

Jean-Pierre Jabouille nie żyje

02.02.2023

FIA otworzyła nabór na wolne miejsca w stawce Formuły 1

De Vries: Już prawie porzuciłem marzenie o występach w Formule 1

Grosjean nie wyklucza powrotu do F1 z zespołem Andrettiego

01.02.2023

Schumacher będzie pełnił obowiązki trzeciego kierowcy McLarena

Kalendarz prezentacji bolidów F1 na sezon 2023

Vasseur: Negocjacje z Leclerkiem nie są obecnie priorytetem

31.01.2023

Haas zaprezentował malowanie bolidu na sezon 2023

Bottas: FIA nie powinna kontrolować tego, co mówią kierowcy

Vasseur docenia Binotto za sprawne przekazanie władzy w Ferrari

30.01.2023

Red Bull i Ford przygotowują się do ogłoszenia partnerstwa?

Wolff: Nie mielibyśmy oporów przed skopiowaniem rozwiązań rywali

Ferrari zapewni równy status Leclercowi i Sainzowi

Brown: Jesteśmy w połowie drogi na szczyt

Audi przejęło mniejszościowy pakiet udziałów w Grupie Saubera

29.01.2023

Vasseur: Plotki o zyskaniu 30 koni mechanicznych to jakiś żart

28.01.2023

Horner: F1 i FIA potrzebują sensownej debaty

Więcej wiadomości

  Archiwum 2022
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
2023  |  2022  |  2021  |  2020
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Newey myślał o przejściu do Ferrari ze względu na postawę Renault

Brytyjczyk przyznaje, że od 2014 roku był coraz bardziej rozczarowany partnerem RBR.
Nataniel Piórkowski, 27 grudnia 2022, wyświetlenia: 2033<< | lista | T- | T+ | >>

Dyrektor techniczny Red Bulla – Adrian Newey, potwierdza, że problemy jego ekipy na początku ery hybrydowej o mały włos nie doprowadziły go do przejścia do Ferrari.

Po zdominowaniu rywalizacji w F1 pomiędzy sezonami 2010-2013, Red Bull stracił konkurencyjną formę wraz z wprowadzeniem nowych, hybrydowych jednostek napędowych.

Decydującym czynnikiem stojącym za słaba dyspozycją zespołu, był silnik Renault. W wywiadzie z portalem The Race Newey przyznał, że od 2014 roku odczuwał coraz większe rozczarowanie, które skłoniło go do zaangażowania się w inne projekty, takie jak Regaty o Puchar Ameryki.

„Szczerze mówiąc byłem wtedy dość mocno rozczarowany całą tą sprawą. Prawie dołączyłem do Ferrari. Chociaż czułem się szczęśliwy w Red Bullu i tak naprawdę nie chciałem zmieniać barw, jedyną rzeczą, która skłoniła mnie do myślenia o przenosinach, było to, że utknęliśmy z niekonkurencyjnym silnikiem”.

„Mieliśmy dostawcę, który wydawał się być bardziej zainteresowany kwestiami marketingowymi, wynikającymi z bycia w F1, niż faktyczną konkurencyjnością”.

„Jeśli masz partnera silnikowego, który dostarcza jednostkę napędową gorszą od konkurentów, ale wykazuje prawdziwe pragnienie i wolę dokonania postępów, to jesteś w stanie to zaakceptować. Znacznie trudniej jest jednak, gdy twój partner nie przyjmuje do wiadomości, że jest w tyle i zdaje się być zupełnie niezainteresowany zrobieniem czegokolwiek, aby to zmienić”.

Red Bull nie był wówczas w stanie zerwać umowy z Renault, gdyż dwaj inni dostawcy: Ferrari i Mercedes, odmówili dostarczania silników głównemu rywalowi. Honda tymczasem przechodziła przez koszmarny okres współpracy z McLarenem.

Dopiero po rozstaniu japońskiego koncernu ze stajnią z Woking, Red Bull wyczuł szansę zbudowania partnerskich relacji. W 2018 roku Honda zaczęła dostarczać silniki Toro Rosso, a rok później połączyła siły z Red Bull Racing, przygotowując coraz bardziej konkurencyjne rozwiązania w obszarze jednostki napędowej.

Newey nie ukrywa, że pojawienie się Hondy oraz jej determinacja dokonania postępów, wlały w niego nowe pokłady optymizmu. „Prawda jest taka, że nie chciałem zmieniać zespołu. Właśnie wtedy pojawił się projekt stworzenia samochodu drogowego [Astona Martina Valkyrie]”.

„To sprawiło, że miałem przez chwilę zajęcie i motywację. Kiedy jednak podpisaliśmy kontrakt z Hondą, stało się jasne, że pozyskaliśmy partnera, który być może wtedy nie był na szczycie, ale miał motywację, by tam się znaleźć. To zmieniło postać rzeczy”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
04.09.2022  Horner oraz Newey blokują umowę Red Bulla z Porsche?
20.05.2022  Newey: Formuła 1 idzie w złym kierunku z obecną filozofią bolidów
29.11.2021  Yamamoto: Red Bull i Honda nie mają już przewagi nad Mercedesem
10.08.2021  Newey: Czekają nas największe zmiany w przepisach od 40 lat
09.08.2021  Newey: Nigdy nie doświadczyliśmy jeszcze takiej polityki i lobbowania
Tagi:
Newey A.
Red Bull
Renault
Ferrari
Honda

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca