F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

28.03.2024

Steiner: Haas popełnił błąd obniżając oczekiwania na sezon 2024

Vettel: Powrót do Formuły 1 nie jest w tej chwili moim zmartwieniem

Vasseur: Tytuł wśród konstruktorów celem Ferrari w 2024

Vowles pewien startu Sargeanta w Grand Prix Japonii

27.03.2024

Marko: Ricciardo nie otrzymał żadnego ultimatum

Wolff: Relacje Verstappena z Mercedesem będą musiały nastąpić

26.03.2024

F1-Insider: Horner prowadzi zaawansowane rozmowy z Alonso

New Zeland Herald: Ricciardo otrzymał ultimatum od RB do GP Chin

25.03.2024

Iwasa zastąpi Ricciardo w pierwszym treningu do GP Japonii

Bottas: Mogliśmy zdobyć punkty w Melbourne

Marko chwali Tsunodę po Grand Prix Australii

Vowles: Sargeantowi ciężko będzie odzyskać pewność siebie

24.03.2024

Perez: Sainz na pewno wygrałby dziś z Maksem w równej walce

Alonso rozczarowany karą za incydent z Russellem

Norris: Przegraliśmy walkę o drugie miejsce przez brak podcięcia

Alonso ukarany doliczeniem 20 sekund za niebezpieczną jazdę [Akt.]

Hamilton: To mój najgorszy początek sezonu w całej karierze

Piastri: Polecenie zespołu było całkowicie zasadne

Alonso: Miałem problemy z układem magazynowania energii

Russell nie chce oskarżać Alonso o celowe zwolnienie w T6

Więcej wiadomości

  Archiwum 2022
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Brown: FIA postąpiła słusznie, ograniczając manifestacje polityczne

Dyrektor McLarena uważa, że momentami zaczynały one odwracać uwagę od sportu.
Nataniel Piórkowski, 28 grudnia 2022, wyświetlenia: 1781<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Dyrektor generalny McLarena – Zak Brown, jest zdania, iż FIA podjęła odpowiednią decyzję, ograniczając manifestacje kierowców o charakterze politycznym i społecznym.

Organ zarządzający zapowiedział, iż w kodeksie sportowym pojawi się nowy zapis, który zabroni kierowcom „ogólnego wygłaszania i prezentowania oświadczeń o charakterze politycznym, religijnym lub osobistym”. Dopuszczono jednak możliwość, w której FIA wydaje zgodę na określone akcje.

Od początku 2020 roku kierowcy mogli prezentować swoje opinie na temat budzących kontrowersje tematów, korzystając z możliwości, jakie dawała kampania We Race as One.

Podczas GP Toskanii 2020 Hamilton założył przed startem wyścigu koszulkę, na której znajdowały się napisy: „Aresztujcie gliniarzy, którzy zabili Brennonę Taylor”. Brytyjczyk pojawił się w niej także na podium, co skłoniło FIA do zmiany procedur dotyczących odzieży.

Podobnie aktywny był Sebastian Vettel, który na przykład podczas GP Węgier 2021 wszedł na podium w tęczowej maseczce z przekazem broniącym praw środowiska LGBTQ+.

Zapytany o swoje przemyślenia na temat ostatniego ruchu FIA, Brown powiedział w rozmowie z ESPN: „To trudne, prawda? Niektóre tematy są naprawdę dobre, inne kontrowersyjne, jeszcze inne polaryzują”.

„Generalnie chcemy być sportem, który dobrze sobie radzi. Musimy po prostu znaleźć równowagę i nie dopuścić do sytuacji, w której start wyścig jest dla kogoś nowym programem politycznym. Nie sądzę, aby była to zdrowa sytuacja. Wydaje mi się, że doprowadziłaby ona do odwrócenia uwagi od tego, na co wszyscy czekają, czyli od Grand Prix”.

„Cieszę się, że kierowcy i zespoły mają możliwość porozmawiania z FIA w sytuacji, gdy pojawia się jakiś problem. FIA nie powiedziała, że nie można czegoś robić. Zaznaczyła tylko, że nie może do tego dojść bez ich zgody. Furtka pozostaje otwarta”.

Embed from Getty Images

„Każdy ma wolność słowa, jednak momentami wymykało się to spod kontroli. Przy tak dużej liczbie komunikatów do przekazania... Czy to aby nie odwraca uwagi od sportu?”.

„Kierowcy mogą robić takie rzeczy w wolnym czasie. Tutaj działo się to w ramach F1, więc FIA ma prawo powiedzieć, że obowiązuje pewien kodeks postępowania, którego należy przestrzegać podczas weekendu Grand Prix. Ujmę to tak – od poniedziałku do piątku możesz robić, co chcesz, ale to właśnie podczas weekendu na kierowcach skupia się najwięcej obiektywów kamer”.

FIA zdecydowała się na zmiany kilka tygodni po tym, jak FIFA zabroniła piłkarzom noszenia tęczowej opaski "OneLove" na mistrzostwach w Katarze.

„Nie jestem pewien, czy FIA kierowała się tym samym podejściem. Polityka jest z natury podstępna. Prawdopodobnie próbują działać na poziomie makro, aby F1 nie stała się siedliskiem dla różnych politycznych tematów. Myślę, że właśnie tego staramy się uniknąć. Nie chcemy zmienić F1 w sport polityczny. Po prostu się ścigamy i szanujemy miejsca, w których rywalizujemy”.

„Na tym świecie nie ma jednego uniwersalnego modelu politycznego lub programu politycznego. Myślę więc, że istnieje dobry sposób, aby każdy zespół i każdy kierowca mógł prezentować swoje wartości w sposób, który nie wzbudza kontrowersji”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
22.03.2024  Brown przedłużył kontrakt z McLarenem
08.03.2024  Brown: Rola inżynierów jest w ten weekend nie do przecenienia
29.02.2024  Wolff: Red Bull powinien wykazać się większą transparentnością
16.02.2024  Brown: Relacje Red Bulla z RB są niepokojące
25.09.2023  Brown: Celujemy w czwarte miejsce w mistrzostwach
Tagi:
Brown Z.
Przepisy
FIA
F1 ogólnie

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca