F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

20.04.2024

Leclerc: Sainz przekroczył granicę broniąc pozycji

GP Chin: wyniki sprintu

Verstappen zwycięzcą pierwszego sprintu sezonu

19.04.2024

Ricciardo: czternaste pole nie jest złe

Verstappen: W SQ3 czułem się tak, jakbym jechał po lodzie

Norris: dałem z siebie wszystko na ostatnim okrążeniu

Stella: Byliśmy gotowi walczyć o uwzględnienie czasu Norrisa

Hamilton: Bolid ożył w deszczowych warunkach

GP Chin: wyniki kwalifikacji do sprintu

Lando Norris wygrywa kwalifikacje do sprintu

Stroll najszybszy w jedynym treningu w Chinach

18.04.2024

AMuS: Mercedes oferował Alonso roczną umowę z opcją

Antonelli ukończył pierwszy prywatny test z Mercedesem

Ricciardo: Nowe podwozie na GP Chin zapewni mi spokojną głowę

Sainz: Moje najlepsze opcje na sezon 2025 pozostają otwarte

Alonso: Stroll jest bardziej wrażliwy na niedoskonałości AMR24

Norris: McLarena stać na zwycięstwa w sezonie 2024

Marko: Audi oferuje Sainzowi pieniądze poza zasięgiem Red Bulla

17.04.2024

F1 Racing Confidential - książka o kulisach Formuły 1

AMuS: Newey w ostatnim czasie złożył wizytę we Włoszech

Więcej wiadomości

  Archiwum 2023
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Symonds: Silniki na sezon 2026 wyrównają szanse producentów

Konsultant F1 przyznał, że jest zbudowany zainteresowaniem koncernów samochodowych.
Mateusz Szymkiewicz, 17 stycznia 2023, wyświetlenia: 670<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Konsultant Formuły 1 ds. technicznych – Pat Symonds, przyznał, że kolejna generacja jednostek napędowych powinna „wyrównać szanse producentów”.

W sierpniu minionego roku FIA zatwierdziła zestaw regulacji na sezon 2026, który przyciągnął do sportu Audi. Niemiecki producent zadeklarował już utworzenie fabrycznego zespołu na bazie Saubera, a także przygotowanie układu opartego na aktualnym V6 bez MGU-H z mocniejszym generatorem energii kinetycznej.

Oficjalny powrót do Formuły 1 od 2026 roku zadeklarowała już Honda, natomiast inna marka Grupy Volkswagen – Porsche, ma wciąż analizować swoje opcje na torach Grand Prix. Zdaniem Pata Symondsa, kluczowe było udzielenie gwarancji producentom o równych szansach na etapie rozwoju jednostek.

„Wraz z nowymi przepisami postawiliśmy sobie wiele nadrzędnych celów, a jednym z nich były wyrównane szanse dla nowicjuszy od sezonu 2026” – powiedział Brytyjczyk pełniący funkcję konsultanta Formuły 1 do spraw technicznych. „Aktualny proces spalania w silniku Formuły 1 jest bardzo niekonwencjonalny. Powiedziałbym, że to diesel zasilany benzyną. To bardzo skomplikowane”.

„To nie jest tak, że po latach rozwoju nagle staje przed tobą zadanie zaprojektowania jednostki F1. To wygląda zupełnie inaczej. Chcemy osiągnąć konkurencyjne środowisko z Audi, Porsche, Cadillakiem i pozostałymi producentami, o których nie mogę mówić. Dobrze będzie mieć te marki w sporcie”.

Symonds odniósł się również do niedawnej deklaracji Andrettiego, który jest gotowy dołączyć do Formuły 1 jako jedenaste zgłoszenie przy wsparciu Cadillaca. „Nie ma nic złego w posiadaniu większej liczby samochodów, lecz pod warunkiem, iż prezentują one odpowiednią jakość. Nie chcemy wrócić do sezonu 2011 i zespołu HRT. Sport odnosi w tym momencie wielkie sukcesy. Nie jestem zaskoczony, że nowe osoby chcą tutaj dołączyć, ponieważ w ciągu pięciu lat doszliśmy do momentu, w którym notujemy zyski”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
17.04.2024  Verstappen: Sprint w Chinach nie jest dobrym pomysłem
12.04.2024  Formuła 1 potwierdziła kalendarz na sezon 2025
11.04.2024  Lista startowa na sezon 2025
10.04.2024  Autosport: Plan aktywnej aerodynamiki będzie wymagał zmian
03.04.2024  Przyszłość GP Holandii stoi pod znakiem zapytania
Tagi:
F1 ogólnie
Symonds P.
Przepisy

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca