F1 20221  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

07.02.2023

Albon: Bogate doświadczenie Vowlesa pomoże Williamsowi

Zhou: Tym razem presja jest znacznie mniejsza

Gulf zainteresowany stworzeniem malowania Williamsa na jeden wyścig

Alfa Romeo liczy na poprawę osiągów z bolidem C43

Ferrari potwierdziło nazwę tegorocznego bolidu

Alfa Romeo zaprezentowała nowe barwy na 2023 rok

Kalendarz prezentacji bolidów F1 na sezon 2023

06.02.2023

Williams ujawnił malowanie tegorocznego bolidu Formuły 1

04.02.2023

Najważniejsze wyścigi Roberta Kubicy w Formule 1 (Część 1)

03.02.2023

FIA opublikowała listę dostawców silników dla F1 od 2026 roku

Red Bull przedstawił malowanie bolidu RB19

Red Bull oficjalnie potwierdza partnerstwo z Fordem

Ford ogłosił powrót do F1 od 2026 roku

Vigna: Przed Vasseurem jasny cel

BBC: Szefowie zespołów F1 zniesmaczeni działaniami bin Sulayema

Kubica dołącza do ekipy LMP2 WRT w WEC

Jean-Pierre Jabouille nie żyje

02.02.2023

FIA otworzyła nabór na wolne miejsca w stawce Formuły 1

De Vries: Już prawie porzuciłem marzenie o występach w Formule 1

Grosjean nie wyklucza powrotu do F1 z zespołem Andrettiego

Więcej wiadomości

  Archiwum 2023
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
2023  |  2022  |  2021  |  2020
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Key: Wszystkie zespoły zignorowały skutki podskakiwania bolidów

Dyrektor techniczny McLarena pozytywnie ocenia jednak ostatnie duże zmiany w przepisach.
Nataniel Piórkowski, 18 stycznia 2023, wyświetlenia: 799<< | lista | T- | T+ | >>

Dyrektor techniczny McLarena – James Key potwierdza, że Formuła 1 zignorowała problem, jakim było podskakiwanie bolidów na prostych.

W 2022 roku w sporcie pojawiła się zupełnie nowa generacja konstrukcji, zaprojektowana wokół koncepcji efektu przypowierzchniowego. Szybko okazało się jednak, że wiele z zespołów doświadcza niekontrolowanego podbijania bolidów w szybkich sekcjach.

W największym stopniu zjawisko dotknęło Mercedesa. Odpowiadając na problem FIA wprowadziła dyrektywę techniczną, zapowiadając dalsze zmiany przed sezonem 2023.

Key ocenia, że nowe przepisy techniczne F1 w dużej mierze okazały się sukcesem. „Na pewno mieliśmy wyścigi, w których jazda w bliskiej odległości za rywalem była znacznie łatwiejsza, niż miało to miejsce w przeszłości”.

„Widzieliśmy o wiele więcej manewrów wyprzedzania, niż można było tego oczekiwać – na przykład na Hungaroringu i kilku innych torach, gdzie tradycyjnie były one bardzo utrudnione”.

„Wszyscy kierowcy przekonywali, że łatwiej jest im podążać za rywalem. Ten cel zdecydowanie został zrealizowany. Trzeba oddać to FIA, doceniając inicjatywę i zapoczątkowanie wielu wczesnych badań. Musimy docenić ich bardzo proaktywne zaangażowanie się w ten projekt, wspólnie z zespołami”.

„Jest jednak mniej oczywista rzecz, którą wszyscy przegapiliśmy. Gdybyśmy mieli na karku tyle, by żyć w latach 80, pamiętać okres z lat 70, gdy ostatni raz było to tak dużym problemem, prawdopodobnie bylibyśmy trochę mądrzejsi w zakresie podskakiwania bolidów”.

„Tak naprawdę wszyscy to zignorowaliśmy. Nie sądziliśmy, że zjawisko to może być tak potężne, jak na początku sezonu. Uporanie się z tym problemem zajęło więcej czasu, niż oczekiwaliśmy”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
31.01.2023  Bottas: FIA nie powinna kontrolować tego, co mówią kierowcy
29.01.2023  Vasseur: Plotki o zyskaniu 30 koni mechanicznych to jakiś żart
25.01.2023  FIA zapowiada zmiany w zasadach punktacji skróconych wyścigów
17.01.2023  Symonds: Silniki na sezon 2026 wyrównają szanse producentów
16.01.2023  Red Bull: Limity finansowe wymuszają nową dyscyplinę wydatków
Tagi:
Key J.
Przepisy
F1 ogólnie

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca