F1 20231  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

01.04.2023

Brown: Norris nie ma żadnych klauzul odejścia z McLarena

Perez: W Q1 byłem tylko pasażerem w swoim bolidzie

Russell rozczarowany straconą szansą na pole position w Melbourne

GP Australii: wyniki kwalifikacji

Verstappen na pole position do Grand Prix Australii

Hauger pewnie zwycięża w sprincie F2 w Melbourne

Verstappen najszybszy przed kwalifikacjami

Colapinto zdyskwalifikowany, zwycięstwo dla O'Sullivana (akt.)

31.03.2023

Szafnauer: Gasly poprosił o więcej czasu

Wolff: Nowy pakiet aero nie zadebiutuje przed Imolą

Leclerc: To był najlepszy piątek od początku sezonu

Alonso: Musimy być przygotowani na każde warunki

Horner: Sprint w Baku jest czymś absolutnie niedorzecznym

Domenicali: Prowadzimy rozmowy na temat nocnego GP Australii

Vettel nie wyklucza powrotu do Formuły 1

Verstappen przeciwny kolejnym zmianom w formacie weekendu

Alonso najszybszy w deszczowym drugim treningu

Verstappen najszybszy w pierwszym treningu w Melbourne

30.03.2023

FIA poszerza pola startowe przed Grand Prix Australii

29.03.2023

Jones: Nie spodziewam się powrotu Ricciardo do stawki F1

Więcej wiadomości

  Archiwum 2023
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
2023  |  2022  |  2021  |  2020
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Vasseur: Plotki o zyskaniu 30 koni mechanicznych to jakiś żart

Spekuluje się, że zespół mógł skorzystać z furtki pracy nad niezawodnością, jaką dają przepisy.
Nataniel Piórkowski, 29 stycznia 2023, wyświetlenia: 1318<< | lista | T- | T+ | >>

Nowy szef Ferrari – Fred Vasseur wyśmiał plotki mówiące o tym, jakoby jego inżynierom udało się zwiększyć moc jednostki napędowej o 30 koni mechanicznych w warunkach zamrożonego rozwoju.

Wstrzymanie rozwoju silników F1 zostało podzielone na dwa etapy. Jeszcze przed startem sezonu 2022 zawieszone zostały prace nad komponentem spalinowym oraz MGU-H. Elektryczne podzespoły silnika, w tym MGU-K, mogły być poddawane modyfikacjom do początku września.

Producenci cały czas dysponują jednak furtką umożliwiającą wprowadzanie zmian w oparciu o argument poprawy niezawodności lub ograniczania wydatków.

Szef działu silnikowego Renault – Bruno Famin, tłumaczy przy tym: „Za kwestią niezawodności często kryje się potencjalny wzrost wydajności. Granica nie zawsze jest bardzo klarowna. Jeśli masz problem z pompą wody, taki jak my mieliśmy w 2022 roku, jest dość jasne, że mówimy o niezawodności – nie możesz zyskać osiągów dzięki pompie wody”.

„Ale jeśli musisz na przykład zmienić materiał, z którego są wykonane pierścienie tłokowe... W porządku, będziesz mógł użyć trwalszego materiału, co pozwoli ci zwiększyć wydajność. Tak więc gdzie przebiega granica? To wcale nie jest aż tak oczywiste”.

W ubiegłym sezonie Ferrari często doświadczało awarii jednostek napędowych. Pojawiły się więc spekulacje o tym, że pracując nad poprawą niezawodności, ekipa z Włoch mogła wprowadzić poprawki, które zaowocowały skokiem osiągów. Spekulowano, iż zysk ten mógł wynosić nawet 30 koni mechanicznych.

Pytany o te plotki Vasseur uciął krótko: „Te liczby... Nie wiem skąd się wzięły, ale to po prostu jakiś żart”.

Teamy Ferrari oraz Alpine podkreślały, że rozpoczynają sezon 2022 z agresywnie skonfigurowanymi zespołami napędowymi. Obaj producenci argumentowali, że o ile awaryjność będzie mogła zostać poprawiona na dalszym etapie, odrobienie potencjalnych niedoborów osiągów byłoby dużo trudniejszym zadaniem.

„Póki co wszystko wygląda w porządku, ale realia toru wyścigowego to już zupełnie inny aspekt” – kontynuuje Vasseur. „Kilka problemów, które obserwowały różne zespoły, nie tylko Ferrari, wynikało z warunków panujących na torze – podbijania, wibracji. Podczas testów w Bahrajnie zyskamy znacznie lepszy obraz sytuacji”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
31.03.2023  Leclerc: To był najlepszy piątek od początku sezonu
21.03.2023  Vasseur: Nie możemy zakłamywać rzeczywistości
21.03.2023  Sainz: Nowe bolidy przysparzają coraz większych problemów
18.03.2023  Sainz: Jestem zdziwiony plotkami rozsiewanymi przez włoskie media
17.03.2023  Sainz: Ostatnie awarie wzbudzają niepokój
Tagi:
Ferrari
Vasseur F.
Przepisy
F1 ogólnie
Renault

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca