F1 20231  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

05.12.2023

F1 wskazała tory, które zorganizują sprinty w sezonie 2024

04.12.2023

LGdS: Sainz może być opcją Red Bulla na sezon 2025

Sauber sugeruje przystąpienie do sezonu 2024 pod nazwą sponsora

01.12.2023

Russell wzywa do zmian odciążających personel zespołów

Lista startowa na sezon 2024

Williams zatrzymał Logana Sargeanta na sezon 2024

Saward: Nowa umowa Ricciardo przewiduje transfer do Red Bulla

30.11.2023

Vasseur: Straciliśmy więcej punktów od najbliższych rywali

Alpine otwarte na współpracę z Andrettim

Wolff: Wymienimy niemal każdą część bolidu przed sezonem 2024

29.11.2023

Druga runda PESCP już dzisiaj! (na żywo o 20:00)

Orlen przedłużył współpracę z Robertem Kubicą

Bin Sulayem: Masi przeszedł przez piekło

28.11.2023

Mercedes dementuje plotki o negocjacjach Vestiego z Williamsem

Magnussen: Nie zamierzam krytykować Haasa

Vowles: Decyzja ws. kierowcy zapadnie w najbliższych tygodniach

Ocon najszybszy podczas testów opon Pirelli

Podsumowanie pierwszej rundy PESCP 2023

27.11.2023

Tost: Byliśmy zbyt głupi, być wybrać Tsunodzie właściwą strategię

Vowles: Nie jesteśmy gotowi potwierdzić Sargeanta

Więcej wiadomości

  Archiwum 2023
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
2023  |  2022  |  2021  |  2020
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Vasseur: Plotki o zyskaniu 30 koni mechanicznych to jakiś żart

Spekuluje się, że zespół mógł skorzystać z furtki pracy nad niezawodnością, jaką dają przepisy.
Nataniel Piórkowski, 29 stycznia 2023, wyświetlenia: 1359<< | lista | T- | T+ | >>

Nowy szef Ferrari – Fred Vasseur wyśmiał plotki mówiące o tym, jakoby jego inżynierom udało się zwiększyć moc jednostki napędowej o 30 koni mechanicznych w warunkach zamrożonego rozwoju.

Wstrzymanie rozwoju silników F1 zostało podzielone na dwa etapy. Jeszcze przed startem sezonu 2022 zawieszone zostały prace nad komponentem spalinowym oraz MGU-H. Elektryczne podzespoły silnika, w tym MGU-K, mogły być poddawane modyfikacjom do początku września.

Producenci cały czas dysponują jednak furtką umożliwiającą wprowadzanie zmian w oparciu o argument poprawy niezawodności lub ograniczania wydatków.

Szef działu silnikowego Renault – Bruno Famin, tłumaczy przy tym: „Za kwestią niezawodności często kryje się potencjalny wzrost wydajności. Granica nie zawsze jest bardzo klarowna. Jeśli masz problem z pompą wody, taki jak my mieliśmy w 2022 roku, jest dość jasne, że mówimy o niezawodności – nie możesz zyskać osiągów dzięki pompie wody”.

„Ale jeśli musisz na przykład zmienić materiał, z którego są wykonane pierścienie tłokowe... W porządku, będziesz mógł użyć trwalszego materiału, co pozwoli ci zwiększyć wydajność. Tak więc gdzie przebiega granica? To wcale nie jest aż tak oczywiste”.

W ubiegłym sezonie Ferrari często doświadczało awarii jednostek napędowych. Pojawiły się więc spekulacje o tym, że pracując nad poprawą niezawodności, ekipa z Włoch mogła wprowadzić poprawki, które zaowocowały skokiem osiągów. Spekulowano, iż zysk ten mógł wynosić nawet 30 koni mechanicznych.

Pytany o te plotki Vasseur uciął krótko: „Te liczby... Nie wiem skąd się wzięły, ale to po prostu jakiś żart”.

Teamy Ferrari oraz Alpine podkreślały, że rozpoczynają sezon 2022 z agresywnie skonfigurowanymi zespołami napędowymi. Obaj producenci argumentowali, że o ile awaryjność będzie mogła zostać poprawiona na dalszym etapie, odrobienie potencjalnych niedoborów osiągów byłoby dużo trudniejszym zadaniem.

„Póki co wszystko wygląda w porządku, ale realia toru wyścigowego to już zupełnie inny aspekt” – kontynuuje Vasseur. „Kilka problemów, które obserwowały różne zespoły, nie tylko Ferrari, wynikało z warunków panujących na torze – podbijania, wibracji. Podczas testów w Bahrajnie zyskamy znacznie lepszy obraz sytuacji”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
04.12.2023  LGdS: Sainz może być opcją Red Bulla na sezon 2025
30.11.2023  Vasseur: Straciliśmy więcej punktów od najbliższych rywali
26.11.2023  Leclerc: Ostrzejsza walka z Verstappenem nie miała sensu
25.11.2023  Leclerc: Bałem się, że podzielę los Sainza
24.11.2023  Sainz uniknie kar po kraksie w drugim treningu
Tagi:
Ferrari
Vasseur F.
Przepisy
F1 ogólnie
Renault

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca