F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

28.03.2024

Steiner: Haas popełnił błąd obniżając oczekiwania na sezon 2024

Vettel: Powrót do Formuły 1 nie jest w tej chwili moim zmartwieniem

Vasseur: Tytuł wśród konstruktorów celem Ferrari w 2024

Vowles pewien startu Sargeanta w Grand Prix Japonii

27.03.2024

Marko: Ricciardo nie otrzymał żadnego ultimatum

Wolff: Relacje Verstappena z Mercedesem będą musiały nastąpić

26.03.2024

F1-Insider: Horner prowadzi zaawansowane rozmowy z Alonso

New Zeland Herald: Ricciardo otrzymał ultimatum od RB do GP Chin

25.03.2024

Iwasa zastąpi Ricciardo w pierwszym treningu do GP Japonii

Bottas: Mogliśmy zdobyć punkty w Melbourne

Marko chwali Tsunodę po Grand Prix Australii

Vowles: Sargeantowi ciężko będzie odzyskać pewność siebie

24.03.2024

Perez: Sainz na pewno wygrałby dziś z Maksem w równej walce

Alonso rozczarowany karą za incydent z Russellem

Norris: Przegraliśmy walkę o drugie miejsce przez brak podcięcia

Alonso ukarany doliczeniem 20 sekund za niebezpieczną jazdę [Akt.]

Hamilton: To mój najgorszy początek sezonu w całej karierze

Piastri: Polecenie zespołu było całkowicie zasadne

Alonso: Miałem problemy z układem magazynowania energii

Russell nie chce oskarżać Alonso o celowe zwolnienie w T6

Więcej wiadomości

  Archiwum 2023
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Vasseur: Plotki o zyskaniu 30 koni mechanicznych to jakiś żart

Spekuluje się, że zespół mógł skorzystać z furtki pracy nad niezawodnością, jaką dają przepisy.
Nataniel Piórkowski, 29 stycznia 2023, wyświetlenia: 1367<< | lista | T- | T+ | >>

Nowy szef Ferrari – Fred Vasseur wyśmiał plotki mówiące o tym, jakoby jego inżynierom udało się zwiększyć moc jednostki napędowej o 30 koni mechanicznych w warunkach zamrożonego rozwoju.

Wstrzymanie rozwoju silników F1 zostało podzielone na dwa etapy. Jeszcze przed startem sezonu 2022 zawieszone zostały prace nad komponentem spalinowym oraz MGU-H. Elektryczne podzespoły silnika, w tym MGU-K, mogły być poddawane modyfikacjom do początku września.

Producenci cały czas dysponują jednak furtką umożliwiającą wprowadzanie zmian w oparciu o argument poprawy niezawodności lub ograniczania wydatków.

Szef działu silnikowego Renault – Bruno Famin, tłumaczy przy tym: „Za kwestią niezawodności często kryje się potencjalny wzrost wydajności. Granica nie zawsze jest bardzo klarowna. Jeśli masz problem z pompą wody, taki jak my mieliśmy w 2022 roku, jest dość jasne, że mówimy o niezawodności – nie możesz zyskać osiągów dzięki pompie wody”.

„Ale jeśli musisz na przykład zmienić materiał, z którego są wykonane pierścienie tłokowe... W porządku, będziesz mógł użyć trwalszego materiału, co pozwoli ci zwiększyć wydajność. Tak więc gdzie przebiega granica? To wcale nie jest aż tak oczywiste”.

W ubiegłym sezonie Ferrari często doświadczało awarii jednostek napędowych. Pojawiły się więc spekulacje o tym, że pracując nad poprawą niezawodności, ekipa z Włoch mogła wprowadzić poprawki, które zaowocowały skokiem osiągów. Spekulowano, iż zysk ten mógł wynosić nawet 30 koni mechanicznych.

Pytany o te plotki Vasseur uciął krótko: „Te liczby... Nie wiem skąd się wzięły, ale to po prostu jakiś żart”.

Teamy Ferrari oraz Alpine podkreślały, że rozpoczynają sezon 2022 z agresywnie skonfigurowanymi zespołami napędowymi. Obaj producenci argumentowali, że o ile awaryjność będzie mogła zostać poprawiona na dalszym etapie, odrobienie potencjalnych niedoborów osiągów byłoby dużo trudniejszym zadaniem.

„Póki co wszystko wygląda w porządku, ale realia toru wyścigowego to już zupełnie inny aspekt” – kontynuuje Vasseur. „Kilka problemów, które obserwowały różne zespoły, nie tylko Ferrari, wynikało z warunków panujących na torze – podbijania, wibracji. Podczas testów w Bahrajnie zyskamy znacznie lepszy obraz sytuacji”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
28.03.2024  Vasseur: Tytuł wśród konstruktorów celem Ferrari w 2024
24.03.2024  Sainz: Ten sezon jest dla mnie jak jazda kolejką górską
23.03.2024  Leclerc niezadowolony z wyniku w kwalifikacjach
23.03.2024  Verstappen nie spodziewał się zdobycia pole position
20.03.2024  Simone Resta dołączył do Mercedesa
Tagi:
Ferrari
Vasseur F.
Przepisy
F1 ogólnie
Renault

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca