F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

28.03.2024

Steiner: Haas popełnił błąd obniżając oczekiwania na sezon 2024

Vettel: Powrót do Formuły 1 nie jest w tej chwili moim zmartwieniem

Vasseur: Tytuł wśród konstruktorów celem Ferrari w 2024

Vowles pewien startu Sargeanta w Grand Prix Japonii

27.03.2024

Marko: Ricciardo nie otrzymał żadnego ultimatum

Wolff: Relacje Verstappena z Mercedesem będą musiały nastąpić

26.03.2024

F1-Insider: Horner prowadzi zaawansowane rozmowy z Alonso

New Zeland Herald: Ricciardo otrzymał ultimatum od RB do GP Chin

25.03.2024

Iwasa zastąpi Ricciardo w pierwszym treningu do GP Japonii

Bottas: Mogliśmy zdobyć punkty w Melbourne

Marko chwali Tsunodę po Grand Prix Australii

Vowles: Sargeantowi ciężko będzie odzyskać pewność siebie

24.03.2024

Perez: Sainz na pewno wygrałby dziś z Maksem w równej walce

Alonso rozczarowany karą za incydent z Russellem

Norris: Przegraliśmy walkę o drugie miejsce przez brak podcięcia

Alonso ukarany doliczeniem 20 sekund za niebezpieczną jazdę [Akt.]

Hamilton: To mój najgorszy początek sezonu w całej karierze

Piastri: Polecenie zespołu było całkowicie zasadne

Alonso: Miałem problemy z układem magazynowania energii

Russell nie chce oskarżać Alonso o celowe zwolnienie w T6

Więcej wiadomości

  Archiwum 2023
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

De Vries: Już prawie porzuciłem marzenie o występach w Formule 1

W rozmowie ze Speed Week 27-latek powrócił do kluczowych momentów swojej kariery.
Maciej Wróbel, 2 lutego 2023, wyświetlenia: 675<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Nyck de Vries przyznał, że doszedł do momentu, w którym już „prawie porzucił” nadzieję na starty w Formule 1.

27-letni Holender był jedną z największych niespodzianek ubiegłego sezonu w Formule 1. Podczas weekendu na Monzy de Vries w ostatniej chwili zmuszony był zastąpić niedysponowanego Alexa Albona w Williamsie, lecz mimo tego zaliczył świetny występ. Po wywalczeniu ósmego pola w kwalifikacjach zdołał on dowieźć dwa punkty za dziewiąte miejsce w niedzielnym wyścigu.

Holender z miejsca stał się wówczas jednym z najgorętszych nazwisk na rynku kierowców. Ostatecznie dość niespodziewanie po związanego z Mercedesem zawodnika sięgnęło AlphaTauri, które poszukiwało następcy odchodzącego do Alpine Pierre'a Gasly'ego. Wszystko to miało miejsce aż trzy lata po zdobyciu przez de Vriesa tytułu mistrza Formuły 2 i nieco ponad rok po jego mistrzowskiej kampanii w Formule E.

We wcześniejszych, udanych latach w kartingu, de Vriesa wspierał McLaren i, jak twierdzi sam kierowca, „wtedy wszystko wyglądało dobrze”. Na pierwszy występ w F1 musiał on jednak zaczekać aż do sezonu 2022. „Były już momenty, kiedy prawie się poddałem” – powiedział kierowca AlphaTauri w rozmowie ze Speed Week.

„Koniec końców musiałem dość długo czekać na swoją szansę. Dorastałem z wieloma kierowcami, którzy już dawno trafili do F1. Czuję, że należę do tego pokolenia i że znajduję się obecnie we właściwym miejscu”.

27-latek uważa, że jego kariera „utknęła w martwym punkcie” w momencie wygaśnięcia umowy z McLarenem. „Jeśli chodzi o moje ciało, to rozwinąłem się dość późno. Gdy miałem 17 lat, fizycznie przypominałem 14-latka. Być może też oczekiwania po tytułach w kartingu były zbyt wysokie. Tak czy inaczej nabieranie szybkości zajęło mi trochę czasu, szczególnie w Formule Renault”.

„Po przegranej z Leclerkiem i Albonem w GP3 w 2016 roku straciłem wsparcie McLarena, tuż po tym, jak zmienił się tam zarząd. Biorąc pod uwagę finanse, nie miałem pojęcia, co robić dalej. Odbyłem testy w DTM z Audi i testy w GT z Ferrari i poważnie zastanawiałem się nad porzuceniem marzeń o występach w Formule 1”.

Ostatecznie ratunkiem dla kariery Holendra okazało się wsparcie Ricardo Gelaela, a potem Mercedesa. „Od tego momentu moja kariera znów nabrała tempa. Opuściłem McLarena, ponieważ nie sądzę, by wynikło z tego coś więcej, nawet gdybym wygrał w Formule 2. Zacząłem pracować w symulatorze Mercedesa i tak zaczęły się nasze relacje” – zakończył de Vries.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
29.09.2023  Nyck de Vries powraca do startów w Formule E
24.08.2023  RN365: De Vries może wrócić do Red Bulla jako trzeci kierowca
03.08.2023  Alliot: De Vries otrzymał wystarczająco dużo czasu
25.07.2023  Menedżer de Vriesa nie wyklucza jego powrotu do F1
22.07.2023  Mercedes otwarty na odnowienie współpracy z de Vriesem
Tagi:
De Vries N.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca