F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

18.04.2024

Antonelli ukończył pierwszy prywatny test z Mercedesem

Ricciardo: Nowe podwozie na GP Chin zapewni mi spokojną głowę

Sainz: Moje najlepsze opcje na sezon 2025 pozostają otwarte

Alonso: Stroll jest bardziej wrażliwy na niedoskonałości AMR24

Norris: McLarena stać na zwycięstwa w sezonie 2024

Marko: Audi oferuje Sainzowi pieniądze poza zasięgiem Red Bulla

17.04.2024

F1 Racing Confidential - książka o kulisach Formuły 1

AMuS: Newey w ostatnim czasie złożył wizytę we Włoszech

Verstappen: Sprint w Chinach nie jest dobrym pomysłem

16.04.2024

The Race: Audi traktuje Ocona jako alternatywę dla Sainza

Watanabe: Celem Hondy i Astona są tytuły w sezonie 2026

Porsche oczekuje na decyzję Vettela w sprawie startów w WEC

Schumacher łączony z przejściem do IndyCar od sezonu 2025

15.04.2024

Gunther Steiner łączony z przejęciem zespołu RB

Sainz podpisał kontrakt na starty w Mercedesie?

12.04.2024

Horner: Ricciardo odbije się po nieudanym starcie sezonu

Formuła 1 potwierdziła kalendarz na sezon 2025

Watanabe: Honda nie wetowała nowego kontraktu Astona z Alonso

Sainz: Nadal nie wiem dla kogo będę startował w sezonie 2025

Sanchez zostanie dyrektorem technicznym Alpine?

Więcej wiadomości

  Archiwum 2023
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Russell: F1 powinna zezwolić na użycie dwóch aut podczas testów

Zdaniem Brytyjczyka, kierowcy mają za mało czasu na dostosowanie się do nowych maszyn.
Maciej Wróbel, 22 lutego 2023, wyświetlenia: 871<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

George Russell zasugerował, że F1 powinna pozwolić zespołom na skorzystanie z obu samochodów jednocześnie podczas testów, aby kierowcy mogli pokonać więcej kilometrów za kierownicą nowych konstrukcji.

Przed sezonem 2021 testy przedsezonowe zostały zredukowane do trzech dni. Kierowcy i zespoły odbyły wówczas trzydniowe testy w Bahrajnie zamiast dwóch trzydniowych tur w Barcelonie. W ubiegłym roku zimowe testy znów liczyły sześć dni, aby zespoły miały więcej czasu na sprawdzenie samochodów powstałych w oparciu o zupełnie nowe przepisy.

W tym roku zimowe testy ponownie zostały jednak skrócone do trzech dni i rozpoczną się one w ten czwartek w Bahrajnie, gdzie już w przyszłym tygodniu dojdzie do inauguracji sezonu 2023. Trzy dni testów oznaczają, iż każdy z kierowców otrzyma zaledwie półtora dnia na dostosowanie się do nowego samochodu. Kierowca Mercedesa i szef GPDA, George Russell, uważa taką liczbę za niewystarczającą.

„Osobiście uważam, że trzy dni to za mało, ponieważ należy pamiętać, że z perspektywy kierowcy jest to półtora dnia na kierowcę” – twierdzi Brytyjczyk. „Mieliśmy szczęście, że mogliśmy zorganizować dzień filmowy na Silverstone w zeszłym tygodniu, ponieważ w przeciwnym wypadku mielibyśmy aż dwanaście tygodni poza samochodem licząc od Abu Zabi do Bahrajnu”.

„Czy wyobrażacie sobie Rafaela Nadala, który nie uderza piłki przez dwanaście tygodni, trenuje przez półtora dnia, po czym od razu udaje się na French Open? Oczywiście nic takiego nie ma miejsca”.

Russell proponuje rozwiązanie polegające na wykorzystaniu obu samochodów jednocześnie podczas dnia testowego. Każdy kierowca miałby wówczas za sobą trzy dni jazd, mimo że nadal odbywałaby się tylko jedna tura testów.

„Wiem i rozumiem, dlaczego to robimy [ograniczamy testy]. Myślę, że trzy dni z użyciem dwóch samochodów mogły być dobrym rozwiązaniem. Byłby to prawdopodobnie najlepszy kompromis biorąc pod uwagę wszystkie powody, dla których ograniczamy testy, ale na tę chwilę po prostu uważam, że półtora dnia na kierowcę to za mało”.

Z kierowcą Mercedesa zgadza się nowy nabytek zespołu Aston Martin, Fernando Alonso. Zdaniem Hiszpana niewielka tak ilość okrążeń stawia w nienajlepszym położeniu jego oraz innych kierowców zmieniających zespoły w porównaniu z ich partnerami.

„W tym roku mamy tylko półtora dnia testów w Bahrajnie, więc spodziewam się, że nie będę w stu procentach konkurencyjny w Bahrajnie, Dżuddzie i być może w Australii. To jest może nawet trochę niesprawiedliwe. To chyba jedyny sport na świecie, gdzie trenujesz tak krótko a potem przystępujesz do mistrzostw świata. W żadnej innej dyscyplinie tego nie ma” – powiedział Alonso.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
05.04.2024  Kierowcy Mercedesa zadowoleni z tempa bolidu na Suzuce
04.04.2024  Russell chce automatycznego systemu przerywania wyścigu
24.03.2024  Alonso ukarany doliczeniem 20 sekund za niebezpieczną jazdę [Akt.]
24.03.2024  Alonso: Miałem problemy z układem magazynowania energii
24.03.2024  Russell nie chce oskarżać Alonso o celowe zwolnienie w T6
Tagi:
Russell G.
Alonso F.
Testy

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca