F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Hamilton: Nigdy przedtem nie odczuwałem takiej podsterowności

Mercedes pokłada nadzieję w poprawkach na GP Miami

Leclerc zawiedziony tempem Ferrari na twardych oponach

Verstappen: Bolid jechał jak po szynach

Norris: Założyłem się, że dojedziemy do mety 35 sekund za Ferrari

Stroll: Kolizja z nawrotu była wynikiem splotu zdarzeń

Ricciardo wściekły na Strolla po kraksie w GP Chin

Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym

GP Chin: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Chin: wyniki wyścigu

Więcej wiadomości

  Archiwum 2023
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Kanał S Ferrari budzi pierwsze kontrowersje w padoku F1

Rozwiązanie ma zapewnić lepszą optymalizację przepływu powietrza w sekcjach bocznych.
Nataniel Piórkowski, 23 lutego 2023, wyświetlenia: 2263<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Ferrari znalazło się na celowniku rywali w związku z innowacyjną koncepcją wprowadzoną w bolidzie SF-23.

W konstrukcji zastosowano rozwiązanie określane mianem kanału S, którego celem jest skierowanie powietrza z obszaru deflektorów w kierunku tyłu bolidu a w szczególności charakterystycznej niecki, która wyróżnia projekt Scuderii.

Złożoność tego projektu oraz jego głęboka integracja z koncepcją aerodynamiczną Ferrari, oznacza, że rywale mogą nie mieć możliwości zastosowania u siebie tego typu rozwiązania w sezonie 2023.

Portal The Race stwierdza w swojej analizie technicznej: „Jednym z najciekawszych rozwiązań w nowych bolidach jest kanał w sekcji bocznej, który ujrzeliśmy w Ferrari SF-23”.

„Zapewne nie będzie on łatwy do skopiowania przez inne zespoły. Jego współpraca z zagłębieniem w nadwoziu Ferrari zdaje się idealna, by generować siłę docisku i zapewniać przepływ powietrza z większą energią. Gorące powietrze wyrzucane z otworów wentylacyjnych ma bowiem niską energię w porównaniu do strumienia zimnego powietrza”.

Według portalu Formu1a.uno, FIA otrzymała już wnioski o potwierdzenie legalności kanału S przygotowanego przez inżynierów z Maranello.

Należy mieć na uwadze, że podczas prezentacji zespoły ukrywają najczęściej najbardziej ambitne elementy swych projektów. Niewykluczone więc, że podczas testów i w trakcie pierwszych weekendów sezonu toczone będą spory na temat legalności określonych rozwiązań technicznych.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
23.04.2024  Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP
21.04.2024  Leclerc zawiedziony tempem Ferrari na twardych oponach
20.04.2024  Leclerc: Sainz przekroczył granicę broniąc pozycji
17.04.2024  AMuS: Newey w ostatnim czasie złożył wizytę we Włoszech
07.04.2024  Sainz: Myślałem, że walka o podium nie będzie możliwa
Tagi:
Ferrari
Przepisy

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca