F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Hamilton: Nigdy przedtem nie odczuwałem takiej podsterowności

Mercedes pokłada nadzieję w poprawkach na GP Miami

Leclerc zawiedziony tempem Ferrari na twardych oponach

Verstappen: Bolid jechał jak po szynach

Norris: Założyłem się, że dojedziemy do mety 35 sekund za Ferrari

Stroll: Kolizja z nawrotu była wynikiem splotu zdarzeń

Ricciardo wściekły na Strolla po kraksie w GP Chin

Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym

GP Chin: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Chin: wyniki wyścigu

Verstappen bezkonkurencyjny w Grand Prix Chin

20.04.2024

Horner: Perez jest zrelaksowany i nie skupia się już na Maksie

Alonso: Myślałem już o porzuceniu ostatniego kółka

Hamilton: Wiatr przyczyną odpadnięcia w Q1

Więcej wiadomości

  Archiwum 2023
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Horner: Trzy dni testów to aż zanadto

Szef RBR sugeruje, że zespołom w zupełności wystarczyłyby obecnie dwa dni jazd.
Nataniel Piórkowski, 24 lutego 2023, wyświetlenia: 1209<< | lista | T- | T+ | >>

Christian Horner nie widzi potrzeby zwiększenia dni dostępnych na przedsezonowe testy.

W tym roku Formuła 1 powróciła do trzydniowych zimowych zajęć, podobnie jak miało to miejsce przed sezonem 2021.

W 2022 zespoły i kierowcy mieli do dyspozycji aż sześć dni na poznanie i dopracowanie nowych konstrukcji – było to jednak związane z wejściem w życie zmodyfikowanego regulaminu technicznego.

Niedawno George Russell zaproponował, aby podczas testów ekipy mogły korzystać z dwóch bolidów. Z kolei Fernando Alonso zaznaczył, że w obecnym modelu, każdy z zawodników ma do dyspozycji jedynie półtora dnia, aby zaaklimatyzować się w kokpicie. „To nie fair” – skwitował.

Zupełne zdanie ma w tej sprawie szef Red Bull Racing – Christian Horner, który stwierdził, że przy obowiązujących przepisach, trzy dni testów to dostatecznie dużo czasu.

„Spójrzcie tylko na niezawodność z porannej sesji. Mieliśmy w sumie tylko jedną czerwoną flagę, która dość szybko zniknęła znad toru. Przepisy są dość stabilne”.

„Powiem więcej, moglibyśmy pójść w zupełnie innym kierunku. Mając na względzie niezawodność i tak dalej a także tłok wśród promotorów zainteresowanych organizacją wyścigów F1, może powinniśmy postawić na dwa dni testów i częstsze ściganie?”.

„Jeśli miałoby to bardziej przetasować stawkę na początku sezonu, czy byłoby to coś złego? Mamy wystarczająco długi sezon, aby wszystko dopracować. Przy obecnych silnikach, przy obecnych przepisach, jestem zdania, że trzy dni testów to aż nadto. Nie zapominajmy także o dniach filmowych”.

Horner zaznaczył, że dodatkowe dni testowe będą potrzebne przed sezonem 2026, gdy w F1 pojawią się nowe jednostki napędowe oraz zmodyfikowany pakiet aerodynamiczny bolidów. „2026 rok to zupełnie inna perspektywa. Będziemy mieć wtedy do czynienia z zupełnie nowym konceptem jednostki napędowej oraz bolidu”.

Z opinią Hornera zgadza się do pewnego stopnia Valtteri Bottas z Alfy Romeo. „Jeśli nie masz problemów, to półtora dnia wystarczy na wyczucie bolidu. Szczególnie w sytuacji, gdy nie dochodzi do olbrzymich zmian w przepisach”.

„Dzięki narzędziom symulacyjnym, którymi obecnie dysponujemy, jesteśmy w stanie dość dokładnie przewidzieć różne rzeczy, na przykład balans bolidu. Pomagają nam także sesje w symulatorach”.

„W wielu przypadkach korelacja świata wirtualnego z rzeczywistym stoi na naprawdę wysokim poziomie. Wiadomo, że każdy kierowca powie, że chciałby częściej jeździć po torze, ale trzeba znaleźć złoty środek”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
22.04.2024  Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena
20.04.2024  Horner: Perez jest zrelaksowany i nie skupia się już na Maksie
12.04.2024  Horner: Ricciardo odbije się po nieudanym starcie sezonu
26.03.2024  F1-Insider: Horner prowadzi zaawansowane rozmowy z Alonso
26.03.2024  New Zeland Herald: Ricciardo otrzymał ultimatum od RB do GP Chin
Tagi:
Horner C.
Bottas V.
Testy

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca