F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

19.04.2024

Hamilton: Bolid ożył w deszczowych warunkach

GP Chin: wyniki kwalifikacji do sprintu

Lando Norris wygrywa kwalifikacje do sprintu

Stroll najszybszy w jedynym treningu w Chinach

18.04.2024

AMuS: Mercedes oferował Alonso roczną umowę z opcją

Antonelli ukończył pierwszy prywatny test z Mercedesem

Ricciardo: Nowe podwozie na GP Chin zapewni mi spokojną głowę

Sainz: Moje najlepsze opcje na sezon 2025 pozostają otwarte

Alonso: Stroll jest bardziej wrażliwy na niedoskonałości AMR24

Norris: McLarena stać na zwycięstwa w sezonie 2024

Marko: Audi oferuje Sainzowi pieniądze poza zasięgiem Red Bulla

17.04.2024

F1 Racing Confidential - książka o kulisach Formuły 1

AMuS: Newey w ostatnim czasie złożył wizytę we Włoszech

Verstappen: Sprint w Chinach nie jest dobrym pomysłem

16.04.2024

The Race: Audi traktuje Ocona jako alternatywę dla Sainza

Watanabe: Celem Hondy i Astona są tytuły w sezonie 2026

Porsche oczekuje na decyzję Vettela w sprawie startów w WEC

Schumacher łączony z przejściem do IndyCar od sezonu 2025

15.04.2024

Gunther Steiner łączony z przejęciem zespołu RB

Sainz podpisał kontrakt na starty w Mercedesie?

Więcej wiadomości

  Archiwum 2023
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Stella: Rozwijamy się za wolno

Szef McLarena tłumaczy przyczyny słabej aerodynamiki MCL60.
Łukasz Godula, 27 lutego 2023, wyświetlenia: 1745<< | lista | T- | T+ | >>
McLaren zalicza trudny start sezonu 2023 z powodu dużego oporu, jaki generuje nowy model MCL60. Andrea Stella wyjaśnia dlaczego wydajność aerodynamiczna pozostaje bolączką zespołu.

Podczas prezentacji nowego McLarena, jeszcze zanim wyjechał na tor, zespół zdał sobie sprawę, że czeka go trudny początek kampanii, ponieważ nie zostały osiągnięte cele dotyczące aerodynamiki. Zeszłotygodniowe testy w Bahrajnie poszły ekipie dość dobrze, jednak potwierdziło się, że stajnia rozpocznie rok podobnie jak poprzedni, czyli z dość nieefektywnym samochodem, który tworzy zbyt duży opór w stosunku do generowanego docisku.

Co ciekawe samochód zespołu z 2021 roku znany był z świetnej prędkości na prostej, ale już MCL36 z 2022 roku generował spory opór, co zmusiło inżynierów do pójścia na kompromisy w kwestii prędkości i optymalnego docisku. Sytuacja ta sprawiła, że głównym priorytetem na ten rok było poprawienie wydajności aerodynamicznej, jednak po skompletowaniu MCL60 szybko okazało się, że zespół poszedł w złą stronę i pozostaje sporo osiągów do odzyskania.

Póki co McLarenowi pozostaje czekać na pierwszy pakiet poprawek, który planowany jest na rundę w Baku pod koniec kwietnia. Stella, który zastąpił na stanowisku szefa zespołu Andreasa Seidla mówi, że nie ma jednej przyczyny dlaczego McLaren ma problemy z wydajnością w ostatnich dwóch latach, jednak łączy się to z przebudowaniem infrastruktury, jaka odbywa się w Woking.

„Nie powiedziałbym, że to jeden szczególny obszar, to zbiór powodów” – wyjaśnia Stella. „Powtarzamy, że chodzi o technologię, brak tunelu aerodynamicznego. Powtarzamy, że chodzi o siłę roboczą, gdyż musimy powiększyć nasz zespół aerodynamików. Przeszliśmy przez fazę rekrutacji, więc zmieniamy ten trend. Jeśli popatrzymy na czołowe ekipy, na przykład na Red Bulla, ciągle się rozwijają. Budują wiedzę od długiego czasu. Mają dzięki temu warunki, by podołać zmianom w przepisach i poprawiać się rok po roku. Obawiam się, że tylko ciągłe udoskonalanie się i wzrost da efekty. Musimy się poprawić w każdym obszarze”.

Stella nie chce wskazywać na limit wydatków jako wymówkę dlaczego McLaren nie skorzystał na zmianie przepisów w 2022 roku.

„Nie powiedziałbym, że limit wydatków to dla nas przeszkoda” – przyznał. „To wymówka, której nie chce używać, ponieważ McLaren ma obecnie środki na inwestycje. One już się rozpoczęły i byliśmy w stanie zoptymalizować firmę w ramach limitu. Potrzeba czasu, by osiągnąć wymagane standardy technologiczne, tak by konkurować na czele Formuły 1. To nie sprawa zmian w regulacjach. Nie zrobiliśmy kroku w tył. Po prostu nie rozwijamy się wystarczająco szybko”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
18.04.2024  Norris: McLarena stać na zwycięstwa w sezonie 2024
07.04.2024  Norris: Byliśmy z góry skazani na porażkę w walce z Ferrari
06.04.2024  Norris: Niewielka strata do Red Bulla to niespodzianka
02.04.2024  Sanchez opuści McLarena po zaledwie trzech miesiącach pracy
24.03.2024  Piastri: Polecenie zespołu było całkowicie zasadne
Tagi:
Stella A.
McLaren

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca