F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Hamilton: Nigdy przedtem nie odczuwałem takiej podsterowności

Mercedes pokłada nadzieję w poprawkach na GP Miami

Leclerc zawiedziony tempem Ferrari na twardych oponach

Verstappen: Bolid jechał jak po szynach

Norris: Założyłem się, że dojedziemy do mety 35 sekund za Ferrari

Stroll: Kolizja z nawrotu była wynikiem splotu zdarzeń

Ricciardo wściekły na Strolla po kraksie w GP Chin

Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym

GP Chin: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Chin: wyniki wyścigu

Więcej wiadomości

  Archiwum 2023
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

RB19 pasuje do stylu jazdy obu kierowców Red Bulla

Potwierdził to Helmut Marko oraz zawodnicy ekipy.
Łukasz Godula, 28 lutego 2023, wyświetlenia: 1697<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Red Bull uważa, ze znalazł sposób, by ich nowa konstrukcja RB19 pasowała zarówno Maxowi Verstappenowi, jak i Sergio Perezowi.

Ekipa z Milton Keynes przystępuje do tegorocznej kampanii po roku, gdzie samochód pasował raz jednemu, a innym razem drugiemu kierowcy.

Na początku sezonu, gdy samochód miał problemy ze zbyt duża wagą i nie mieścił się w limicie, przez co był podsterowny, pasował bardziej Perezowi. Jednak gdy zespół zredukował masę maszyny, co poprawiło przyczepność przedniej osi, sytuacja zaczęła bardziej odpowiadać Verstappenowi. Biorąc pod uwagę fakt, że obaj kierowcy preferują różne ustawienia samochodu, zainteresowanie budziło to, jak przygotowany zostanie RB19, by pasował każdemu z dwójki zawodników.

Jednak Helmut Marko przyznał, że testy przedsezonowe wykazały, iż tegoroczna konstrukcja pasuje zarówno Perezowi i Verstappenowi. Wypowiadając się do niemieckiej telewizji Marko przyznał: "W zeszłym roku Checo spisał się bardzo dobrze na początku sezonu. Później, gdy rozwijaliśmy samochód, Max czuł się coraz lepiej.

"Różnica polega na tym, że Max lubi mocną przyczepność przedniej osi. Checo podchodzi do sprawy nieco inaczej. Lubi bardziej precyzyjny samochód. Jednak wygląda na to, że udało nam się znaleźć rozwiązanie, które spodoba się obu kierowcom. Wypowiadając się podczas ostatniego dnia testów w Bahrajnie, Perez potwierdził, że kierunek w jakim zmierzali z Verstappenem w zeszłym roku był taki sam.

„Myślę, że celowaliśmy w te same rzeczy” – powiedział. „Chcemy tego samego, to dobra baza”.

Podczas gdy Verstappen jest znany z faktu, że dobrze radzi sobie z nerwowym tyłem samochodu, to jasnym było, że Red Bull nigdy nie projektował takich konstrukcji. Zamiast tego przyznał, że ekipa ma bogatą historię produkowania samochodów z mocną przednią przyczepnością i jest to coś co zaakceptował.

„Nie wydaje mi się, by to mocno pasowało do mojego stylu jazdy” – przyznał. „Jako kierowca musisz się przyzwyczaić to tego co masz i tak też zrobiłem gdy dołączyłem do Red Bulla. Samochód zawsze aki jest. Ma dobrą przyczepność z przodu i nie doświadczyłem nigdy w życiu tak szybkiego samochodu z podsterownością”.

„Gdy ludzie pytają mnie jaki jest mój styl jazdy, to nie wiem co odpowiedzieć. ponieważ zawsze dostosowuję się do tego co mam. Czasem jest trudniej, a czasem łatwiej. Jednak to jest kluczowe, musisz się dostosować, co roku, do każdego toru”.

Wypowiadając się na temat preferencji Perez powiedział, że jego problem nie polegał na podsterownym samochodzie, a na tym, że Verstappen był w stanie lepiej sobie z tym poradzić.

„Myślę, że jest kilku kierowców, którzy lubią podsterowność” – przyznał. „Niewielu to lubi. Z mojego punktu widzenia Max lepiej sobie radzi z mniej stabilnym tyłem. Ostatecznie obaj chcemy dobrej przyczepności z przodu. Pozostaje jedynie kwestia tego, jak stabilny będzie tył. Zdecydowanie w zeszłym roku Max radził sobie lepiej z słabsza przyczepnością tylnej osi”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2024  Verstappen: Bolid jechał jak po szynach
20.04.2024  Horner: Perez jest zrelaksowany i nie skupia się już na Maksie
19.04.2024  Verstappen: W SQ3 czułem się tak, jakbym jechał po lodzie
07.04.2024  Verstappen: To Grand Prix nie mogło ułożyć się dla nas lepiej
06.04.2024  Marko: Postępy Pereza konsekwencją zbliżających się rozmów
Tagi:
Verstappen M.
Perez S.
Red Bull

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca