F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Hamilton: Nigdy przedtem nie odczuwałem takiej podsterowności

Mercedes pokłada nadzieję w poprawkach na GP Miami

Leclerc zawiedziony tempem Ferrari na twardych oponach

Verstappen: Bolid jechał jak po szynach

Norris: Założyłem się, że dojedziemy do mety 35 sekund za Ferrari

Stroll: Kolizja z nawrotu była wynikiem splotu zdarzeń

Ricciardo wściekły na Strolla po kraksie w GP Chin

Więcej wiadomości

  Archiwum 2023
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Marti najszybszy na otwarcie sezonu Formuły 3

Piotr Wiśnicki zakończył swój debiut na 25. pozycji.
Jakub Ziółkowski, 4 marca 2023, wyświetlenia: 1205<< | lista | T- | T+ | >>


Pepe Marti wygrał sprint w Bahrajnie. Hiszpan w świetny spoób rozpoczął sezon 2023, odnosząc zwycięstwo przed Colapinto i Colletem.

Problemy przy procedurze startowej sprawiły, że zarówno Piotr Wiśnicki, jak i Sophia Florsch musieli ruszać z alei serwisowej. Tym samym dobre kwalifikacje Polaka zostały szybko zniweczone.

Startujący z pierwszego pola Franco Colapinto dobrze ruszył i utrzymał prowadzenie przed Pepe Martim. Hiszpan tym samym znalazł się w złej pozycji na wyjeździe z pierwszego zakrętu i spadł na trzecie miejsce za Colleta. Tymczasem cała stawka zdołała ominąć Gabriele Miniego, którego bolid zgasł na starcie. Mini zdołał po chwili ruszyć i dogonił resztę stawki, która pomimo kilku wyjazdów poza tor, bez problemów przejechała pierwsze okrążenie.

Spokój na torze nie trwał długo. Na drugim kółku Rafael Villagomez mocno uderzył w barierę w drugim sektorze po kolizji z Gabrielem Bortoleto. Na tor natychmiast wyjechał samochód bezpieczeństwa. Colapinto prowadził przed Colletem, Martim, Aronem, Beganovicem, Goethe, Fornarolim, Frederickiem, Saucym i Degarem. Po starcie z pit lane Piotr Wiśnicki był na 28. lokacie. Powtórki wyjaśniły, iż mechanicy Polaka zbyt późno opuścili pola startowe przed startem do okrążenia formującego — to samo stało się w przypadku Sophii Florsch.

Samochód bezpieczeństwa zjechał pod koniec szóstego okrążenia. Colapinto długo opóźniał restart, dzięki czemu udało mu się zaskoczyć Colleta. Brazylijczyk po zaciętej walce został wyprzedzony przez Martiego. Wyścig został jednak ponownie zneutralizowany, tym razem wirtualnie. Luke Browning zderzył się w pierwszym zakręcie z Frederickiem. Kierowca ART zjechał do mechaników na wymianę przebitej opony, a ze względu na stojący na poboczu bolid Browninga, sędziowie zmienili zdanie i zmienili neutralizację na pełny samochód bezpieczeństwa.

Powtórki pokazały, że na restarcie doszło również do kolizji między dwoma kierowcami PHM — Wiśnicki zderzył się z Farią. Polak został ukarany pięciosekundową karą za nieprawidłowe zachowanie podczas wirtualnej neutralizacji. Nikola Tsolov musiał zjechać do mechaników na wymianę przedniego skrzydła. Co więcej, Bułgar został ukarany karą czasową za nieprawidłową procedurę startową.

Restart nastąpił na dwunastym okrążeniu. Colapinto ponownie długo opóźniał restart i utrzymał prowadzenie. Marti spróbował zaatakować w czwartym zakręcie, jednak zabrakło dla niego miejsca. Każde okrążenie przynosiło liczne przetasowania między kierowcami. Na 14. okrążeniu Marti sprytnym manewrem wyprzedził Colapinto i wskoczył na pierwszą pozycję. Na następnym okrążeniu kierowcy Premy wymienili się czwartą lokatą — Aron wyprzedził Beganovicia. Szwed natychmiast musiał pilnować piątej pozycji przed Oliverem Goethe.

Colapinto nie poddał się jednak w walce o wygraną. Argentyńczyk na trzy okrążenia przed końcem był tuż za Martim. Na trzeciej pozycji spokojnie jechał Collet. Za nim Beganovic zrewanżował się Aronowi i wrócił na czwartą pozycję. Szósty Goethe zaatakował Estończyka, jednak ryzyko kolizji było zbyt duże i wycofał się z manewru.

Pepe Marti utrzymał prowadzenie przed Colapinto i wygrał pierwszy wyścig w sezonie 2023. Trzeci do mety dojechał Collet, a czołową dziesiątkę uzupełnili: Beganovic, Aron, Goethe, Saucy, Fornaroli, Edgar i Montoya. Piotr Wiśnicki zakończył swój debiut na 25. pozycji.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
24.03.2024  Dino Beganovic zwycięża w głównym wyścigu F3
23.03.2024  Liczne zmiany rezultatów sprintu Formuły 3
23.03.2024  Stenshorne wygrywa ekscytujący sprint w Australii
22.03.2024  Leonardo Fornaroli wygrywa kwalifikacje w Melbourne [Akt.]
02.03.2024  Browning wygrywa w głównym wyścigu w Bahrajnie
Tagi:
F3

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca