F1 20231  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

01.04.2023

Tost: Tsunoda będzie gotowy zastąpić Pereza w sezonie 2025

AMuS: Bridgestone przystąpi do przetargu na dostawcę opon

Brown: Norris nie ma żadnych klauzul odejścia z McLarena

Perez: W Q1 byłem tylko pasażerem w swoim bolidzie

Russell rozczarowany straconą szansą na pole position w Melbourne

GP Australii: wyniki kwalifikacji

Verstappen na pole position do Grand Prix Australii

Hauger pewnie zwycięża w sprincie F2 w Melbourne

Verstappen najszybszy przed kwalifikacjami

Colapinto zdyskwalifikowany, zwycięstwo dla O'Sullivana (akt.)

31.03.2023

Szafnauer: Gasly poprosił o więcej czasu

Wolff: Nowy pakiet aero nie zadebiutuje przed Imolą

Leclerc: To był najlepszy piątek od początku sezonu

Alonso: Musimy być przygotowani na każde warunki

Horner: Sprint w Baku jest czymś absolutnie niedorzecznym

Domenicali: Prowadzimy rozmowy na temat nocnego GP Australii

Vettel nie wyklucza powrotu do Formuły 1

Verstappen przeciwny kolejnym zmianom w formacie weekendu

Alonso najszybszy w deszczowym drugim treningu

Verstappen najszybszy w pierwszym treningu w Melbourne

Więcej wiadomości

  Archiwum 2023
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
2023  |  2022  |  2021  |  2020
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Key: Podniesienie prześwitu mocno nam przeszkodziło

Dyrektor techniczny McLarena tłumaczy opóźnienia w rozwoju MCL60.
Łukasz Godula, 8 marca 2023, wyświetlenia: 1554<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images
Dyrektor techniczny McLarena, James Key uważa, że obecne problemy jego ekipy są wynikiem późnej zmiany w przepisach dotyczących aerodynamiki dozwolonej w 2023 roku.

W lato zeszłego roku zespoły i FIA zgodziły się do podwyższenia prześwitu podłogi o 15mm, by przeciwdziałać podskakiwaniu samochodów. Gdy McLaren sprawdził nową specyfikację w tunelu aerodynamicznym, okazało się, że cieżko będzie z taką koncepcją odzyskać osiągi w samochodzie na 2023 rok.

Z tego powodu zespół zdecydował się na obranie innej drogi rozwojowej we wrześniu, która miała oferować większy potencjał rozwojowy. Decyzja była podjęta zbyt późno, by dostarczyć pakiet do pierwszego wyścigu, dlatego zespół zdecydował się odłożyć pakiet do zawodów w Baku.

„Wszystko stało się w momencie, gdy podnieśliśmy o 15mm podłogę” – powiedział Key. „Wszyscy zgodziliśmy się na ten przepis, by przeciwdziałać podskakiwaniu. W tym czasie był to ciągle spory problem. Później sytuacja się zmieniła, gdyż wszyscy się z tym uporali”.

„To brzmi na małą zmianę, jednak te podłogi są bardzo duże i niewiarygodnie czułe. Popatrzmy na to jak wiele docisku generują. Tak więc, gdy wprowadziliśmy to do naszego samochodu, spowodowało to większą stratę niż zakładaliśmy. Wygląda na to, że wpłynęło to na różne zespoły w różnym stopniu. Do pewnego stopnia zależy to od geometrii podłogi jaką zastosowało się w tym czasie”.

Key powiedział, że zmiana zadziała na McLarena mocniej z powodu koncepcji aerodynamicznej jaką obrali w MCL36.

„Jeśli popatrzymy na zeszły rok, stworzyły się dwa obozy rozwojowe, ten w którym byliśmy my oraz ten, z do którego dołączyło większość zespołów” – wyjaśnia. „Tak więc gdy wcieliliśmy w życie podwyższenie podłogi, był to dla nas spory kopniak”.

„Próbowaliśmy odzyskać stratę, było to we wrześniu, ale widzieliśmy że to nie działa, więc musieliśmy zmienić kierunek jeśli chodzi o te geometrie. To wielka zmiana, ponieważ angażuje kompleksowe projekty. Czas ogłoszenia regulacji oraz fakt, że dotknęło nas to w większym stopniu oznaczał, że późno musieliśmy zmienić kierunek rozwoju”.

Key uważa, że powodem, dla którego zespół nie śpieszył się nadmiernie z dokończeniem nowego pakietu na pierwszy wyścig była chęć upewnienia się, że w pełni zrozumieli i rozwinęli nową koncepcję.

„To nie było tak, że chodziliśmy w kółko i myśleli co zrobić” – powiedział. „Sytuacja zmusiła nas do takiej zmiany, ponieważ wiedzieliśmy, że nie odzyskamy strat z zeszłoroczną koncepcją”.

„To doprowadziło nas do zupełnie zmienionej i przeprojektowanej sekcji samochodu. Opracowanie takich rzeczy zajmuje sporo czasu. Staraliśmy się zdążyć na pierwszy wyścig, ale projekt nie był wystarczająco dojrzały. Pracowałby nieco lepiej. Jednak z tymi podłogami musisz utrzymać stabilność, dobrą korelację i wszystko inne, by zagwarantować dobrą pracę pakietu. Zbyt ryzykowane było wprowadzenie tego na pierwszy wyścig”.

Zapytany czy frustruje go tak późne podjęcie decyzji, Key odpowiedział: „Zdecydowanie. To frustrujące ponieważ szczerze mówiąc droga jaką obraliśmy jest bardzo obiecująca. Spełnia nasze założenia. Jednak ciągle jest do wykonania nieco pracy. Tempo rozwoju jest znacznie wyższe niż kiedyś. Gdybyśmy wiedzieli o tych regulacjach wcześniej, albo podjęli taką decyzję cztery tygodnie wcześnie, to nie rozmawialibyśmy teraz o tej sprawie. Tak więc trochę szkoda, że tak się stało, jednak mamy to co mamy i musimy rozwiązać tę sytuację”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
01.04.2023  Brown: Norris nie ma żadnych klauzul odejścia z McLarena
28.03.2023  McLaren zatrudnia aerodynamika Aston Martina
23.03.2023  McLaren ogłosił restrukturyzację działu technicznego
19.03.2023  Piastri nie żałuje podpisania umowy z McLarenem
18.03.2023  Norris: Sytuacja w McLarenie jest daleka od kryzysu
Tagi:
Key J.
McLaren

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca