F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

20.04.2024

Gasly: idziemy we właściwym kierunku

Alonso ukarany za kolizję z Sainzem podczas sprintu

GP Chin: wyniki kwalifikacji

Verstappen znów najszybszy w kwalifikacjach

Leclerc: Sainz przekroczył granicę broniąc pozycji

GP Chin: wyniki sprintu

Verstappen zwycięzcą pierwszego sprintu sezonu

19.04.2024

Ricciardo: czternaste pole nie jest złe

Verstappen: W SQ3 czułem się tak, jakbym jechał po lodzie

Norris: dałem z siebie wszystko na ostatnim okrążeniu

Stella: Byliśmy gotowi walczyć o uwzględnienie czasu Norrisa

Hamilton: Bolid ożył w deszczowych warunkach

GP Chin: wyniki kwalifikacji do sprintu

Lando Norris wygrywa kwalifikacje do sprintu

Stroll najszybszy w jedynym treningu w Chinach

18.04.2024

AMuS: Mercedes oferował Alonso roczną umowę z opcją

Antonelli ukończył pierwszy prywatny test z Mercedesem

Ricciardo: Nowe podwozie na GP Chin zapewni mi spokojną głowę

Sainz: Moje najlepsze opcje na sezon 2025 pozostają otwarte

Alonso: Stroll jest bardziej wrażliwy na niedoskonałości AMR24

Więcej wiadomości

  Archiwum 2023
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Key: Podniesienie prześwitu mocno nam przeszkodziło

Dyrektor techniczny McLarena tłumaczy opóźnienia w rozwoju MCL60.
Łukasz Godula, 8 marca 2023, wyświetlenia: 1627<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images
Dyrektor techniczny McLarena, James Key uważa, że obecne problemy jego ekipy są wynikiem późnej zmiany w przepisach dotyczących aerodynamiki dozwolonej w 2023 roku.

W lato zeszłego roku zespoły i FIA zgodziły się do podwyższenia prześwitu podłogi o 15mm, by przeciwdziałać podskakiwaniu samochodów. Gdy McLaren sprawdził nową specyfikację w tunelu aerodynamicznym, okazało się, że cieżko będzie z taką koncepcją odzyskać osiągi w samochodzie na 2023 rok.

Z tego powodu zespół zdecydował się na obranie innej drogi rozwojowej we wrześniu, która miała oferować większy potencjał rozwojowy. Decyzja była podjęta zbyt późno, by dostarczyć pakiet do pierwszego wyścigu, dlatego zespół zdecydował się odłożyć pakiet do zawodów w Baku.

„Wszystko stało się w momencie, gdy podnieśliśmy o 15mm podłogę” – powiedział Key. „Wszyscy zgodziliśmy się na ten przepis, by przeciwdziałać podskakiwaniu. W tym czasie był to ciągle spory problem. Później sytuacja się zmieniła, gdyż wszyscy się z tym uporali”.

„To brzmi na małą zmianę, jednak te podłogi są bardzo duże i niewiarygodnie czułe. Popatrzmy na to jak wiele docisku generują. Tak więc, gdy wprowadziliśmy to do naszego samochodu, spowodowało to większą stratę niż zakładaliśmy. Wygląda na to, że wpłynęło to na różne zespoły w różnym stopniu. Do pewnego stopnia zależy to od geometrii podłogi jaką zastosowało się w tym czasie”.

Key powiedział, że zmiana zadziała na McLarena mocniej z powodu koncepcji aerodynamicznej jaką obrali w MCL36.

„Jeśli popatrzymy na zeszły rok, stworzyły się dwa obozy rozwojowe, ten w którym byliśmy my oraz ten, z do którego dołączyło większość zespołów” – wyjaśnia. „Tak więc gdy wcieliliśmy w życie podwyższenie podłogi, był to dla nas spory kopniak”.

„Próbowaliśmy odzyskać stratę, było to we wrześniu, ale widzieliśmy że to nie działa, więc musieliśmy zmienić kierunek jeśli chodzi o te geometrie. To wielka zmiana, ponieważ angażuje kompleksowe projekty. Czas ogłoszenia regulacji oraz fakt, że dotknęło nas to w większym stopniu oznaczał, że późno musieliśmy zmienić kierunek rozwoju”.

Key uważa, że powodem, dla którego zespół nie śpieszył się nadmiernie z dokończeniem nowego pakietu na pierwszy wyścig była chęć upewnienia się, że w pełni zrozumieli i rozwinęli nową koncepcję.

„To nie było tak, że chodziliśmy w kółko i myśleli co zrobić” – powiedział. „Sytuacja zmusiła nas do takiej zmiany, ponieważ wiedzieliśmy, że nie odzyskamy strat z zeszłoroczną koncepcją”.

„To doprowadziło nas do zupełnie zmienionej i przeprojektowanej sekcji samochodu. Opracowanie takich rzeczy zajmuje sporo czasu. Staraliśmy się zdążyć na pierwszy wyścig, ale projekt nie był wystarczająco dojrzały. Pracowałby nieco lepiej. Jednak z tymi podłogami musisz utrzymać stabilność, dobrą korelację i wszystko inne, by zagwarantować dobrą pracę pakietu. Zbyt ryzykowane było wprowadzenie tego na pierwszy wyścig”.

Zapytany czy frustruje go tak późne podjęcie decyzji, Key odpowiedział: „Zdecydowanie. To frustrujące ponieważ szczerze mówiąc droga jaką obraliśmy jest bardzo obiecująca. Spełnia nasze założenia. Jednak ciągle jest do wykonania nieco pracy. Tempo rozwoju jest znacznie wyższe niż kiedyś. Gdybyśmy wiedzieli o tych regulacjach wcześniej, albo podjęli taką decyzję cztery tygodnie wcześnie, to nie rozmawialibyśmy teraz o tej sprawie. Tak więc trochę szkoda, że tak się stało, jednak mamy to co mamy i musimy rozwiązać tę sytuację”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
19.04.2024  Norris: dałem z siebie wszystko na ostatnim okrążeniu
19.04.2024  Stella: Byliśmy gotowi walczyć o uwzględnienie czasu Norrisa
18.04.2024  Norris: McLarena stać na zwycięstwa w sezonie 2024
07.04.2024  Norris: Byliśmy z góry skazani na porażkę w walce z Ferrari
06.04.2024  Norris: Niewielka strata do Red Bulla to niespodzianka
Tagi:
Key J.
McLaren

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca