F1 20231  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

24.02.2024

Norris: Nie żałuję podpisania nowej umowy z McLarenem

Hamilton: Mercedes wciąż nie jest tam gdzie chciałby być

Gasly: Alpine nie wygląda najlepiej po testach

23.02.2024

Charles Leclerc kończy zimowe testy na czele tabeli

Hamilton: Transfer do Ferrari byłby niemożliwy bez Vasseura

Sainz najszybszy w porannej sesji ostatniego dnia testów

Motorsport-Total: Seidl potencjalnym następcą Hornera w Red Bullu

Wolff: Decyzja o następcy Hamiltona zapadnie w okolicach maja

Ricciardo: Powrót do Red Bulla jest w szerszej perspektywie

Harmonogram zespołów na testy w Bahrajnie

22.02.2024

Konkurs z okazji nadchodzącego sezonu F1

Sainz na czele tabeli drugiego dnia testów na torze Sakhir

Leclerc: Ferrari nie ma zmartwień podobnych do tych z 2023 roku

Horner: Nie powinno się krytykować Red Bulla za posiadanie dwóch ekip

Albon: Williams rozwiązał stare problemy, ale pojawiły się nowe

Ricciardo: Walka o podia to póki co tylko marzenia

Poranna sesja drugiego dnia testów przerwana

Vasseur: Musimy myśleć o sezonie 2024, nie o 2025

Ferrari ostrożne po pierwszym dniu testów

Wolff: Nasze cele na ten sezon pozostają niezmienne

Więcej wiadomości

  Archiwum 2023
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Domenicali: Formuła 1 nigdy nie będzie w pełni elektryczna

Włoch uważa pozostanie przy hybrydowych jednostkach za właściwe posunięcie.
Maciej Wróbel, 14 marca 2023, wyświetlenia: 789<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Zdaniem dyrektora generalnego serii, Stefano Domenicalego, F1 znalazła się na dobrej drodze opierając się presji dążenia do całkowitej elektryfikacji.

W sierpniu ubiegłego roku Światowa Rada Sportu Motorowego FIA zatwierdziła przepisy silnikowe, które obowiązywać będą od sezonu 2026. Stało się wówczas jasne, że F1 pozostanie przy rozwijanych od roku 2014 hybrydowych jednostkach V6 o pojemności 1,6 litra przy jednoczesnym porzuceniu MGU-H.

Stefano Domenicali uważa zachowanie hybrydowych silników za właściwe rozwiązanie. „Zmiany technologiczne i energetyczne wymagają elastyczności pod kątem mentalnym” – powiedział Włoch w rozmowie z Rai2.

Domenicali podaje też w wątpliwość decyzję Unii Europejskiej o zakazie rejestracji samochodów spalinowych, który ma zacząć obowiązywać w roku 2035. „Mobilność bazująca wyłącznie na elektrycznych samochodach nigdy nie będzie mieć miejsca”.

„Coraz częściej pojawiają się głosy, że istnieją inne formy zrównoważonego rozwoju, ponieważ wpływ na ekonomię nie jest zrównoważony. Dobrze, że polityka wyznacza ambitne cele, ale warunki zależą od świata korporacji, który od podszewki zna wszystkie mechanizmy”.

„Należy zachowywać ostrożność w podejmowaniu decyzji, ponieważ istnieją łańcuchy dostaw, które muszą być wzięte pod uwagę, a Europa musi w tym odegrać ważną rolę. Polityka europejska musi uwzględniać tę sytuację”.

Zapytany o konkretną postawę F1 Domenicali przekonuje, że chce, aby seria była „zrównoważona i neutralna pod kątem emisji dwutlenku węgla do roku 2030”.

„Formuła 1 będzie pełniła rolę akceleratora tych procesów w nadchodzących latach” – dodał 57-latek.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
08.02.2024  Silverstone z nowym kontraktem
02.02.2024  Suzuka z nowym kontraktem na organizację GP Japonii
15.01.2024  Domenicali: Monza nie ma chwili do stracenia
08.01.2024  Ruszyła modernizacja Monzy
16.11.2023  Hamilton: Liberty Media wykonało fantastyczną pracę
Tagi:
Domenicali S.
Przepisy

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca