F1 20231  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

01.04.2023

Tost: Tsunoda będzie gotowy zastąpić Pereza w sezonie 2025

AMuS: Bridgestone przystąpi do przetargu na dostawcę opon

Brown: Norris nie ma żadnych klauzul odejścia z McLarena

Perez: W Q1 byłem tylko pasażerem w swoim bolidzie

Russell rozczarowany straconą szansą na pole position w Melbourne

GP Australii: wyniki kwalifikacji

Verstappen na pole position do Grand Prix Australii

Hauger pewnie zwycięża w sprincie F2 w Melbourne

Verstappen najszybszy przed kwalifikacjami

Colapinto zdyskwalifikowany, zwycięstwo dla O'Sullivana (akt.)

31.03.2023

Szafnauer: Gasly poprosił o więcej czasu

Wolff: Nowy pakiet aero nie zadebiutuje przed Imolą

Leclerc: To był najlepszy piątek od początku sezonu

Alonso: Musimy być przygotowani na każde warunki

Horner: Sprint w Baku jest czymś absolutnie niedorzecznym

Domenicali: Prowadzimy rozmowy na temat nocnego GP Australii

Vettel nie wyklucza powrotu do Formuły 1

Verstappen przeciwny kolejnym zmianom w formacie weekendu

Alonso najszybszy w deszczowym drugim treningu

Verstappen najszybszy w pierwszym treningu w Melbourne

Więcej wiadomości

  Archiwum 2023
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
2023  |  2022  |  2021  |  2020
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Domenicali: Formuła 1 nigdy nie będzie w pełni elektryczna

Włoch uważa pozostanie przy hybrydowych jednostkach za właściwe posunięcie.
Maciej Wróbel, 14 marca 2023, wyświetlenia: 709<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Zdaniem dyrektora generalnego serii, Stefano Domenicalego, F1 znalazła się na dobrej drodze opierając się presji dążenia do całkowitej elektryfikacji.

W sierpniu ubiegłego roku Światowa Rada Sportu Motorowego FIA zatwierdziła przepisy silnikowe, które obowiązywać będą od sezonu 2026. Stało się wówczas jasne, że F1 pozostanie przy rozwijanych od roku 2014 hybrydowych jednostkach V6 o pojemności 1,6 litra przy jednoczesnym porzuceniu MGU-H.

Stefano Domenicali uważa zachowanie hybrydowych silników za właściwe rozwiązanie. „Zmiany technologiczne i energetyczne wymagają elastyczności pod kątem mentalnym” – powiedział Włoch w rozmowie z Rai2.

Domenicali podaje też w wątpliwość decyzję Unii Europejskiej o zakazie rejestracji samochodów spalinowych, który ma zacząć obowiązywać w roku 2035. „Mobilność bazująca wyłącznie na elektrycznych samochodach nigdy nie będzie mieć miejsca”.

„Coraz częściej pojawiają się głosy, że istnieją inne formy zrównoważonego rozwoju, ponieważ wpływ na ekonomię nie jest zrównoważony. Dobrze, że polityka wyznacza ambitne cele, ale warunki zależą od świata korporacji, który od podszewki zna wszystkie mechanizmy”.

„Należy zachowywać ostrożność w podejmowaniu decyzji, ponieważ istnieją łańcuchy dostaw, które muszą być wzięte pod uwagę, a Europa musi w tym odegrać ważną rolę. Polityka europejska musi uwzględniać tę sytuację”.

Zapytany o konkretną postawę F1 Domenicali przekonuje, że chce, aby seria była „zrównoważona i neutralna pod kątem emisji dwutlenku węgla do roku 2030”.

„Formuła 1 będzie pełniła rolę akceleratora tych procesów w nadchodzących latach” – dodał 57-latek.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
31.03.2023  Domenicali: Prowadzimy rozmowy na temat nocnego GP Australii
31.03.2023  Verstappen przeciwny kolejnym zmianom w formacie weekendu
15.03.2023  GP Austrii pozostanie w kalendarzu F1 do 2027 roku
13.02.2023  Domenicali: Andretti popełnia błąd domagając się miejsca w F1
08.02.2023  Domenicali: F1 nie będzie kneblować ust kierowcom
Tagi:
Domenicali S.
Przepisy

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca