|
|
|
|
|


|
Horner: Skutki kary odczujemy dopiero w 2023 roku |
Brytyjczyk odniósł się do ograniczeń w prowadzeniu rozwoju aerodynamicznego. |
|
•Nataniel Piórkowski, 17 marca 2023, wyświetlenia: 787 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Embed from Getty Images
Szef Red Bull Racing – Christian Horner, uważa, że ostatnia kara za złamanie limitu budżetowego, okaże się bardziej dotkliwa w perspektywie sezonu 2023, niż 2022.
W październiku, po zapoznaniu się z dokumentacją finansową, FIA orzekła, iż team z Milton Keynes naruszył limitu budżetowy na rok 2021 o 1,8 miliona funtów.
Na RBR nałożona została grzywna 7 milionów funtów, która jednak nie została potrącona z limitu budżetowego. Dodatkowo austriacką ekipę ukarano redukcją czasu, który można poświęcić na prace nad aerodynamiką.
Jako mistrz świata Red Bull otrzymałby przydział 70% wartości referencyjnej, jednak w związku z działaniami FIA poziom ten spadł do 63%.
„Przed nami osiem, dziewięć miesięcy. To oznacza, że musimy być bardzo wybiórczy i nieziemsko skuteczni w prowadzeniu rozwoju tego bolidu i oczywiście przyszłorocznej konstrukcji” – potwierdził Horner.
„Wszystko zależy od tego, czy w przepisach wprowadzone zostaną jakieś zmiany. Oczekujemy stabilnych regulacji, ale tak czy owak mamy pewną barierę, niekorzyść. Nie ciąży na nas wyłącznie ograniczenie wynikające z przepisów, ale taże dodatkowe dziesięć procent”.
„Ferrari ma przydział 75% wartości referencyjnej a Mercedes 80%, w związku z zajęciem odpowiednio drugiego i trzeciego miejsca w ubiegłorocznych mistrzostwach konstruktorów”.
„Mamy 15% czasu mniej niż Fred [Vasseur z Ferrari] i 20% mniej niż Mercedes. To znaczące liczby. W takiej sytuacji najważniejsza jest efektywność i skuteczność, w tym co robimy i wybieramy do testów w tunelu aerodynamicznym oraz w jakim kierunku rozwijamy modele RB19 i RB20”.
|


| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
 | • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|