F1 20231  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

28.05.2023

GP Monako: najszybsze okrążenia w wyścigu

Verstappen: Starałem się kontrolować kontakt z barierą

Alonso: Długi przejazd Maksa na slickach odebrał nam szansę

Ocon: Bezbłędna praca Alpine kluczowa dla podium w Monako

GP Monako: wyniki wyścigu

Verstappen zwycięża w deszczowym Grand Prix Monako

Alonso: Emocjonujące kwalifikacje pokazują, że Monako musi zostać

RN365: Alfa Romeo zaangażuje się w Haasa od sezonu 2024

Vesti wygrywa w Monako i zostaje nowym liderem

Marko: Perez nie może popełniać takich błędów w takim bolidzie

Wolff: Nie rozmawiamy z innymi póki trwają negocjacje z Lewisem

Marko: Nie mam osobistych problemów z Mickiem Schumacherem

Gabriele Mini wygrywa główny wyścig F3 w Monako

Stroll: Wszystko poszło źle [Akt.]

27.05.2023

Leclerc zostanie cofnięty o trzy pola startowe za blokowanie Norrisa

Alonso podjął "niekomfortowe" ryzyko walcząc o pole position

Verstappen: W ostatnim sektorze kilka razy dotknąłem ściany

Perez: Nie mogę uwierzyć w to co zrobiłem

GP Monako: Wyniki kwalifikacji

Verstappen zdobywcą pole position do wyścigu w Monte Carlo

Więcej wiadomości

  Archiwum 2023
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
2023  |  2022  |  2021  |  2020
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Russell: Kary dla Alonso były zbyt surowe

Kierowca Mercedesa wezwał FIA do "wykazywania się zdrowym rozsądkiem".
Maciej Wróbel, 19 marca 2023, wyświetlenia: 2412<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

George Russell uważa, że kary nałożone na Fernando Alonso, w wyniku których Hiszpan stracił podium wywalczone w Grand Prix Arabii Saudyjskiej, były „zbyt surowe”.

Russell awansował z czwartego miejsca na trzecie po tym jak sędziowie nałożyli na Fernando Alonso karę doliczenia dziesięciu sekund za nieprawidłowe odbycie poprzedniej kary podczas postoju w pit lane. Jeden z mechaników Astona Martina dotknął samochodu przed upływem regulaminowych pięciu sekund.

Nałożenie drugiej kary na Alonso zostało ogłoszone już po tym, jak ten uczestniczył w dekoracji i świętował zdobycie setnego podium w karierze. Russell, który "odziedziczył" podium po kierowcy Astona wezwał FIA do zachowania „zdrowego rozsądku” przy egzekwowaniu przepisów.

„Wiem, po co są te przepisy, należy trzymać się wytycznych, ale trzeba się też wykazać odrobiną zdrowego rozsądku” – stwierdził Brytyjczyk. „Koniec końców stał trochę bardziej na lewo, prawda? Nic na tym nie zyskał, być może nawet kara pięciu sekund to zbyt wiele”.

„Jeśli natomiast chodzi o jego pit stop, to nie wiem dokładnie, co się wydarzyło i dlaczego właściwie otrzymał kolejną karę, ale znów – kara doliczenia dziesięciu sekund była w tym wypadku zbyt surowa”.

Zdaniem Russella kary nałożone na Alonso są kolejnym w ostatnim czasie przykładem na niepewność dotyczącą przepisów odnośnie limitów toru i innych procedur, które powodują tarcia pomiędzy kierowcami a FIA.

„Robi się to trochę frustrujące dla nas wszystkich” – kontynuuje Russell. „Mnóstwo rozmawialiśmy na temat tych linii, które można dotykać i tych, których nie można, szczególnie tych na wjeździe i wyjeździe z pit lane”.

„W kwalifikacjach widzieliśmy wiele skasowanych czasów za lekkie dotknięcie czerwonej farby pod koniec okrążenia. Moim zdaniem było to bez sensu. Uważam więc, że musimy się zebrać razem i znaleźć kompromis”.

Kierowca Mercedesa odniósł się do incydentu związanego z ustawieniem na starcie podkreślając przy tym, że ot już druga taka sytuacja w ostatnich tygodniach – w Bahrajnie karę za złe ustawienie na starcie otrzymał Esteban Ocon. „Niezwykle ciężko jest dojrzeć z kokpitu oznaczenia na torze” – powiedział Russell.

„Siedzimy bardzo nisko. Z naszej perspektywy widzimy może cztery czy pięć cali opon, więc nie widzimy tego, co znajduje się na ziemi”.

„Mamy te duże żółte linie ale nawet ich nie widać, nie mówiąc już o białych liniach wyznaczających pozycję po bokach. Jest naprawdę ciężko, dlatego musimy to wziąć pod uwagę i wykazać się zdrowym rozsądkiem”.

Sam Alonso wezwał z kolei FIA do szybszego podejmowania decyzji dodając, że to niesprawiedliwe, iż George Russell nie mógł uczestniczyć w ceremonii na podium. „To niesprawiedliwe dla George'a, ponieważ sądzę, że sponsorzy Mercedesa bardzo ucieszyliby się z podium” – stwierdził Hiszpan.

„Dla nas jednak to dobrze. Mamy Aramco, mamy zdjęcia. To jednak niesprawiedliwe dla George'a, ponieważ jeśli rzeczywiście zajął trzecie miejsce, to właśnie on powinien cieszyć się z podium, a nie ja” – dodał Alonso.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
16.05.2023  Russell: Poprawki na Imolę nie odwrócą przebiegu naszego sezonu
08.05.2023  Kierowcy krytykują prezentację sprzed wyścigu w Miami
06.05.2023  Perez: Czułem się tak, jakbym jechał na przejściowych oponach
05.05.2023  Russell: Moje relacje z Verstappenem pozostają w porządku
02.05.2023  Russell: Nie oczekuję przeprosin od Verstappena
Tagi:
Russell G.
Alonso F.
FIA

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca