F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Hamilton: Nigdy przedtem nie odczuwałem takiej podsterowności

Mercedes pokłada nadzieję w poprawkach na GP Miami

Leclerc zawiedziony tempem Ferrari na twardych oponach

Verstappen: Bolid jechał jak po szynach

Norris: Założyłem się, że dojedziemy do mety 35 sekund za Ferrari

Stroll: Kolizja z nawrotu była wynikiem splotu zdarzeń

Ricciardo wściekły na Strolla po kraksie w GP Chin

Więcej wiadomości

  Archiwum 2023
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Porsche nie dołączy do Formuły 1

Rozmowy z obecnymi zespołami nie znalazły pozytywnego zakończenia.
Łukasz Godula, 22 marca 2023, wyświetlenia: 1640<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images
Porsche nie dołączy do stawki Formuły 1 od 2026 roku. Mówi się, że firma zakończyła badanie programu pomimo dalszego zainteresowania ze strony mistrzostw. Marka posiadana przez Volkswagen Group zamierzała dołączyć do stawki wraz z siostrzaną firmą Audi, jako efekt nowych regulacji dotyczących silników.

Podczas gdy Audi zdecydowało się stworzyć swój silnik F1 i dopięło transakcji zakupu Saubera, rozmowy Porsche z Red Bullem i McLarenem spłonęły na panewce, ponieważ Porsche chciało wykupić w tych ekipach znaczne udziały, a nawet je kontrolować. Na chwilę obecną perspektywy dołączenia do stawki w 2026 roku wyglądają na wyczerpane, a Porsche ma się skupić na istniejących programach w sportach motorowych.

Wchodzi w to fabryczny zespół w Formule E i powrót do najwyższej klasy w Le Mans 24 wraz z projektem samochodu 963. Porsche w dalszym ciągu jest zainteresowane F1, jednak nie dołączy do żadnego zespołu, ani go nie stworzy w średniej perspektywie czasowej.

Na tym zakończyła się najlepsza okazja dla F1, by przywrócić do sportu Porsche pierwszy raz od czasu nieudanego partnerstwa z Footwork w 1991 roku. Pomimo faktu, że formalnie firma nie zakończyła poszukiwania partnera w F1 to wydaje się wysoce nieprawdopodobne, by udało się nawiązać jakąkolwiek współpracę do 2026 roku.

Wtedy też do sportu wchodzą nowe regulacje dotyczące samochodów oraz silników. Jednostka napędowa nie będzie już posiadała skomplikowanego układu MGU-H, co daje nowym uczestnikom szansę na podjęcie walki z istniejącymi zespołami i dostawcami silników. Gdy przedstawiono w zespołym roku chęć wejścia do F1, dyrektor wykonawczy Volkswagena, Herbert Diess przyznał, że jest to ostatnia szansa w tej dekadzie na dołączenie do stawki.

„Nie da się dogonić stawki gdy dołączasz do niej jako nowy zespół” – powiedział Diess. „Potrzeba pięciu, a nawet dziesięciu lat, by dołączyć do czołówki. Inaczej mówiąc, wskoczyć się da tylko gdy mamy znaczącą zmianę przepisów. To oznacza, że o dołączeniu do F1 możesz zadecydować teraz, a później następna okazja pojawi się może za dziesięć lat”.

Najbardziej zaawansowane rozmowy toczyły się z Red Bullem, gdzie chciano wykupić 50% udziałów w firmie projektującej samochody – Red Bull Racing. Dałoby to Porsche możliwość tworzenia własnych silników, gdyż Red Bull stworzył wydział Powertrains, by zbudować swoją pierwszą jednostkę napędową.

Gdy rozmowy upadły zeszłego lata, Porsche dalej szukało opcji na dołączenie do stawki, ale jedynie poprzez wykupienie udziałów w istniejącej ekipie, gdyż brakuje im infrastruktury, by stworzyć samodzielnie silnik.

Dlatego też Porsche nie pojawiło się wśród producentów oficjalnie zarejestrowanych jako zainteresowani przepisami na 2026 rok. Po rozmowach z Red Bullem jakiekolwiek zaangażowanie w F1 oznaczałoby używanie silników Audi, które planuje budowę swojej jednostki. Prawdopodobnie zespół zmieniłby też nazwę na Porsche.

Nie jest jasne z jak wieloma ekipami toczono rozmowy. McLaren bezpośrednio odzywał się zarówno do Porsche jak i Audi, jednak nie był zainteresowany oddaniem kontroli nad ekipą lub zmianą nazwy, co uniemożliwiło kontynuowanie rozmów. Stworzenie własnego zespołu od zera, gdyż FIA prowadzi również proces rekrutacyjny dla dwóch nowych ekip, również nie wchodził w grę ze względu na koszty i kwestię infrastruktury.

VW osiągnęło połowę swojego celu, gdyż Audi będzie posiadało w pełni fabryczny zespół od 2026 roku. Obecnie posiada 25% udziałów w Sauberze, a zaangażowanie wzrośnie do 75%. Obecny większościowy udziałowiec, Finn Rausing stanie się wtedy udziałowcem mniejszościowym. Cały proces jest rozłożony w czasie, ponieważ obecnie Sauber ściga się pod barwami Alfy Romeo. Dodatkowo dostawy silników Ferrari przewidziane są do końca 2025 roku.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
16.04.2024  Porsche oczekuje na decyzję Vettela w sprawie startów w WEC
22.03.2024  Sebastian Vettel przetestuje prototyp Porsche 963
19.01.2024  Dreiser: Formuła 1 nie jest w planach Porsche na najbliższe lata
16.01.2024  Jakub Maciejewski mistrzem PESCP
10.01.2024  Finał PESCP już dzisiaj!
Tagi:
Porsche

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca