F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

23.04.2024

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Hamilton: Nigdy przedtem nie odczuwałem takiej podsterowności

Mercedes pokłada nadzieję w poprawkach na GP Miami

Leclerc zawiedziony tempem Ferrari na twardych oponach

Verstappen: Bolid jechał jak po szynach

Norris: Założyłem się, że dojedziemy do mety 35 sekund za Ferrari

Stroll: Kolizja z nawrotu była wynikiem splotu zdarzeń

Ricciardo wściekły na Strolla po kraksie w GP Chin

Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym

GP Chin: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Chin: wyniki wyścigu

Verstappen bezkonkurencyjny w Grand Prix Chin

20.04.2024

Horner: Perez jest zrelaksowany i nie skupia się już na Maksie

Więcej wiadomości

  Archiwum 2023
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Horner: Obawy Pereza były normalne

Szef Red Bulla tłumaczy komunikaty radiowe do swoich kierowców.
Łukasz Godula, 23 marca 2023, wyświetlenia: 1656<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images
Christian Horner przyznał, że obawy Sergio Pereza co do tempa Maxa Verstappena w końcówce Grand Prix Arabii Saudyjskiej były normalne.

Liderujący Perez i jego partner zespołowy mocno naciskali na ostatnich okrążeniach i Meksykaninowi udało się utrzymać prowadzenie do mety. Jednakże Verstappen na tym etapie słyszał dziwne odgłosy dochodzące z tylnej osi samochodu, co zmusiły ekipę do sprawdzenia danych, czy nie dojdzie do powtórki z kwalifikacji. Perez narzekał za to na wpadający w podłogę pedał hamulca.

W tym momencie Perez dostał informację o zwolnieniu tempa, ale chciał się dowiedzieć, czy Verstappen robi to samo. Ostatecznie zespół pozwolił naciskać obu kierowcom do momentu aż stało się jasne, że Verstappen nie dogoni Pereza. Jednakże Holender na ostatnim okrążeniu wydarł rywalowi punkt za najszybsze okrążenie.

„Gdy doszliśmy do ostatnich pięciu okrążeń i jasne było, że Max nie dogoni Sergio to tempo zostało uspokojone” – powiedział Horner. „Największą obawą były komunikaty Maxa, który donosił przez radio, że słyszy dziwne odgłosy przy wysokich prędkościach. Od razu zamarliśmy myśląc o potencjalnej powtórce awarii z kwalifikacji. Jednak sprawdziliśmy dane, które mamy dostępne na torze i w Milton Keynes. Wszystko wyglądało dobrze. Wtedy oczywiście znowu mogli naciskać”.

W kwestii polecenia z pitlane do Pereza, by jechał wolniej, Horner wyjaśnił: „Był to moment gdy myśleliśmy, że mamy problem z wałem napędowym, chodziło więc o danie sobie marginesu”.

W tym samym czasie Perez zapytał czy Verstappen robi to samo, dodając, że naciskają bez powodu biorąc pod uwagę obawy o niezawodność. Horner powiedział, że rozumie dlaczego Perez był zaniepokojony.

"Zawsze tak będzie gdy prowadzisz w wyścigu" – przyznał. „Zawsze chcesz wiedzieć, że samochód za tobą pierwszy zastosował się do polecenia. To zupełnie normalne. W zespole byliśmy zaniepokojeni co do tego, jak poradzić sobie z ewentualną awarią. Gdy widzieliśmy, że nie ma żadnego problemu to pozwoliliśmy im jechać jak chcą, a ostatnie pięć okrążeń było już kontrolowaniem tempa”.

Horner podkreślił, ze kierowcy mogli się ścigać: „Jedynym momentem, gdy zastanawialiśmy się nad ograniczeniem tempa była chwila, gdy baliśmy się o awarię napędu. W takim momencie myśli prowadzą do ograniczenia tempa obu samochodów. Jednak tuż po analizie danych pozwoliliśmy się ścigać. Doszliśmy do wniosku, że jeśli przyśpieszą to trudno. Max doszedł do tej konkluzji samemu. Obaj kierowcy mieli informację o najszybszym okrążeniu. Checo był na tym etapie najszybszy i zapytał o dokładny wynik”.

„Oczywistym było, że zapyta. Wiedział, że Max będzie chciał je zgarnąć. Checo odpuścił po kilku zakrętach, był w nich wolniejszy o jedną dziesiątą, tak więc odpuścił. Nam chodziło tylko o maksymalizowanie wyniku na wypadek awarii. Nie mieliśmy jednak powodu, by zabronić walki o najszybsze okrążenie”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
22.04.2024  Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena
20.04.2024  Horner: Perez jest zrelaksowany i nie skupia się już na Maksie
12.04.2024  Horner: Ricciardo odbije się po nieudanym starcie sezonu
26.03.2024  F1-Insider: Horner prowadzi zaawansowane rozmowy z Alonso
26.03.2024  New Zeland Herald: Ricciardo otrzymał ultimatum od RB do GP Chin
Tagi:
Horner C.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca