F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

19.04.2024

Ricciardo: czternaste pole nie jest złe

Verstappen: W SQ3 czułem się tak, jakbym jechał po lodzie

Norris: dałem z siebie wszystko na ostatnim okrążeniu

Stella: Byliśmy gotowi walczyć o uwzględnienie czasu Norrisa

Hamilton: Bolid ożył w deszczowych warunkach

GP Chin: wyniki kwalifikacji do sprintu

Lando Norris wygrywa kwalifikacje do sprintu

Stroll najszybszy w jedynym treningu w Chinach

18.04.2024

AMuS: Mercedes oferował Alonso roczną umowę z opcją

Antonelli ukończył pierwszy prywatny test z Mercedesem

Ricciardo: Nowe podwozie na GP Chin zapewni mi spokojną głowę

Sainz: Moje najlepsze opcje na sezon 2025 pozostają otwarte

Alonso: Stroll jest bardziej wrażliwy na niedoskonałości AMR24

Norris: McLarena stać na zwycięstwa w sezonie 2024

Marko: Audi oferuje Sainzowi pieniądze poza zasięgiem Red Bulla

17.04.2024

F1 Racing Confidential - książka o kulisach Formuły 1

AMuS: Newey w ostatnim czasie złożył wizytę we Włoszech

Verstappen: Sprint w Chinach nie jest dobrym pomysłem

16.04.2024

The Race: Audi traktuje Ocona jako alternatywę dla Sainza

Watanabe: Celem Hondy i Astona są tytuły w sezonie 2026

Więcej wiadomości

  Archiwum 2023
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Leclerc najszybszy w kwalifikacjach do sprintu

Monakijczyk wystartuje pierwszy mimo wypadku w końcówce sesji.
Jakub Ziółkowski, 29 kwietnia 2023, wyświetlenia: 821<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Charles Leclerc wygrał kwalifikacje do sprintu na ulicach Baku! Mimo uderzenia w ścianę na ostatnim okrążeniu Monakijczyk okazał się szybszy od Pereza i Verstappena.

SQ1

Wyśmienita pogoda w Baku zapowiadała dzień pełen ścigania. Dwunastominutowa sesja rozpoczęła się zgodnie z planem, czyli o 12:30 czasu lokalnego. Zgodnie z regułami nowego formatu, wszyscy kierowcy musieli korzystać wyłącznie z pośrednich opon. Kierowcy nie zwlekali z wyjazdem z nieznane.

Format sesji zapowiadał, iż kierowcy nie planowali zjeżdżać do swoich garaży aż do końca sesji. Zaledwie dwanaście minut na wejście do drugiej części eksperymentalnej czasówki, a także wymóg korzystania z opon pośrednich oznaczał, iż kierowcy musieli rozważnie zarządzać swoim ogumieniem.

Pierwsze przejazdy wielu kierowców zostały zrujnowane przez Oscara Piastriego, który szeroko wyjechał w pierwszym sektorze. Po pierwszych kółkach Leclerc był pierwszy, przed Verstappenem, Sainzem i Perezem.
Mercedes zastosował ciekawą strategię. Russell poświęcił swoje pierwsze okrążenie, aby dać cień aerodynamiczny Hamiltonowi. Siedmiokrotny mistrz świata wskoczył tym samym na trzecią lokatę. Po chwili Russell poprawił się i awansował na siódmą pozycję.

Na pięć minut przed końcem w czoło stawki wskoczył duet Aston Martina — Stroll był trzeci, Alonso — czwarty. Ocon również przejechał dobre okrążenie, awansując na piątą lokatę. Po chwili, ku zaskoczeniu wszystkich, duet Williamsa wskoczył na trzecie i czwarte miejsce — Albon przed Sargeantem. W międzyczasie de Vries również wyjechał szeroko w pierwszym sektorze. Problemy nie opuszczały Pierre'a Gasly'ego, który musiał zjechać do swoich mechaników, gdzie zakończył swoją sesję.

Leclerc ponownie poprawił swoje okrążenie i umocnił się na pierwszej lokacie. Chwilowo zagrożony był Russell, który szybko pożegnał się z czternastym czasem, awansując do pierwszej piątki. Świetne tempo prezentowali obaj kierowcy Williamsa. Sargeant jechał jednak delikatnie zbyt szybko... na 25 sekund przed zakończeniem sesji, Amerykanin uderzył w ścianę na wyjściu z piętnastego zakrętu. Sargeant natychmiast zatrzymał swój bolid, jednak sesja musiała zostać wstrzymana. Ze względu na krótki czas do jej końca, sędziowie ogłosili, iż SQ1 nie zostanie wznowione. To oznaczało, że mimo wypadku, Sargeant awansował do drugiej części czasówki.

W SQ1 z sesji odpadli: Zhou, Bottas, Tsunoda, Gasly i de Vries.

SQ2

Porządkowi szybko poradzili sobie z uprzątnięciem bałaganu spowodowanego przez Sargeanta, dzięki czemu dziesięciominutowe SQ2 rozpoczęło się o 12:53 czasu lokalnego. Kierowcy musieli ponownie skorzystać z pośrednich opon.

Pierwsze przejazdy przebiegały bez problemów, do czasu aż Nico Hulkenberg musiał wyjechać na pobocze w siódmym zakręcie. Żółta flaga szybko jednak zniknęła z toru. Powtórki pokazały, że Niemiec bardzo zniszczył swoje opony.

Pierwszy czas padł łupem Verstappena, który był przed Leclerkiem. Trzeci był Perez przed Sainzem, Hamiltonem i Russellem. Po kilku minutach na czwartą lokatę wskoczył Alonso. Siódmy był Norris, przed Strollem, Albonem i Piastrim. Na trzy minuty do końca w strefie zagrożenia znajdował się Russell, Ocon, Magnussen, Hulkenberg oraz Sargeant, który oczywiście nie miał szans na wyjazd na tor.

Interesujące ryzyko podjął Max Verstappen, który szybko zakończył sesję, zjeżdżając do garażu na trzy minuty przed końcem sesji. Russell awansował na siódmą lokatę, a do pracy zabrał się duet Ferrari. Leclerc poprawił swój czas, zostając jednak na drugim miejscu. Carlos Sainz wyjechał jednak za szeroko w piętnastym zakręcie, kończąc swój udział w SQ2 na piątym miejscu. Piastri chwilowo zepchnął Strolla na jedenastą pozycję, jednak Kanadyjczyk skorzystał z aerodynamicznej pomocy ze strony Alonso i awansował na ósmą pozycję. Dziewiąty sesję zakończył Albon, a dziesiąty — Norris. W SQ2 z sesją pożegnali się: Piastri, Hulkenberg, Ocon, Magnussen i Sargeant.

SQ3

Środkowy segment nowego formatu kwalifikacji ledwo zdążył się zakończyć, a kierowcy Red Bulla już ustawili się na końcu alei serwisowej. W SQ3, które miało trwać osiem minut, tym razem kierowcy musieli korzystać z nowych, miękkich opon. Ten przepis sprawił, iż Lando Norris nie mógł wyjechać na tor — kierowca McLarena zużył już swoje ogumienie w treningu.

Pierwsi linie mety przejechali obaj kierowcy Red Bulla. Szybszy o ćwierć sekundy okazał się Perez. Za nimi w klasyfikacji ustawili się obaj kierowcy Mercedesa. Po chwili jednak na prowizoryczne pole position awansował Charles Leclerc. Jego kolega zespołowy, Carlos Sainz, był czwarty.

Na dwie minuty przed końcem kierowcy grzecznie ustawili się w kolejce do przejazdu ostatniego okrążenia. Perez przewodził reszcie stawki. Meksykanin był na bardzo szybkim okrążeniu, jednak nie udało mu się pobić Leclerca. Tymczasem Monakijczyk uderzył w ścianę w piątym zakręcie! Leclerc jednak przeszkodził tylko Carlosowi Sainzowi, dlatego sędziowie nie przerwali sesji.

Żaden kierowca nie był jednak w stanie pobić czasu Leclerca, który zdobył pierwsze pole do sobotniego sprintu! Uszkodzenia w jego bolidzie wydawały się minimalne, tym samym Monakijczyk nie musiał się martwić problemami w sprincie. Drugi był Perez przed Verstappenem. Czwarty był Russell, a za nim: Sainz, Hamilton, Albon, Alonso, Stroll i Norris.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 50°
Temperatura powietrza: 23°C
Prędkość wiatru: 0,6 m/s
Wilgotność powietrza: 63%
Sucho
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
19.04.2024  Ricciardo: czternaste pole nie jest złe
19.04.2024  Norris: dałem z siebie wszystko na ostatnim okrążeniu
19.04.2024  GP Chin: wyniki kwalifikacji do sprintu
19.04.2024  Lando Norris wygrywa kwalifikacje do sprintu
19.04.2024  Stroll najszybszy w jedynym treningu w Chinach
Tagi:
Grand Prix F1
Baku
Sprint

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca