F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

28.03.2024

Steiner: Haas popełnił błąd obniżając oczekiwania na sezon 2024

Vettel: Powrót do Formuły 1 nie jest w tej chwili moim zmartwieniem

Vasseur: Tytuł wśród konstruktorów celem Ferrari w 2024

Vowles pewien startu Sargeanta w Grand Prix Japonii

27.03.2024

Marko: Ricciardo nie otrzymał żadnego ultimatum

Wolff: Relacje Verstappena z Mercedesem będą musiały nastąpić

26.03.2024

F1-Insider: Horner prowadzi zaawansowane rozmowy z Alonso

New Zeland Herald: Ricciardo otrzymał ultimatum od RB do GP Chin

25.03.2024

Iwasa zastąpi Ricciardo w pierwszym treningu do GP Japonii

Bottas: Mogliśmy zdobyć punkty w Melbourne

Marko chwali Tsunodę po Grand Prix Australii

Vowles: Sargeantowi ciężko będzie odzyskać pewność siebie

24.03.2024

Perez: Sainz na pewno wygrałby dziś z Maksem w równej walce

Alonso rozczarowany karą za incydent z Russellem

Norris: Przegraliśmy walkę o drugie miejsce przez brak podcięcia

Alonso ukarany doliczeniem 20 sekund za niebezpieczną jazdę [Akt.]

Hamilton: To mój najgorszy początek sezonu w całej karierze

Piastri: Polecenie zespołu było całkowicie zasadne

Alonso: Miałem problemy z układem magazynowania energii

Russell nie chce oskarżać Alonso o celowe zwolnienie w T6

Więcej wiadomości

  Archiwum 2023
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Bearman zwycięża także w głównym wyścigu F2 w Baku [akt.]

Brytyjczyk nie dał większych szans rywalom. Na podium także Fittipaldi i Pourchaire.
Maciej Wróbel, 30 kwietnia 2023, wyświetlenia: 866<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Oliver Bearman odniósł bardzo pewne zwycięstwo w głównym wyścigu F2 w Baku. Kierowca Premy wywozi zatem z Azerbejdżanu niemal komplet punktów. Obok Bearmana na podium ustawili się Enzo Fittipaldi i Theo Pourchaire, który objął prowadzenie w klasyfikacji generalnej. Warto podkreślić, że były to bardzo spokojne zawody, których nie ukończył tylko jeden kierowca.

Start do niedzielnych zmagań był niezwykle spokojny jak na standardy Formuły 2 i obiektu w Baku. Ruszający z pierwszych czterech pól Bearman, Fittipaldi, Pourchaire i Vesti bez większych problemów utrzymali swoje pozycje, a na pierwszym kółku nie doszło do żadnego incydentu. Jedyną istotną zmianą w czołówce był awans Victora Martinsa, który po świetnym starcie z ósmego miejsca wskoczył na piąte, wyprzedzając Haugera, Crawforda i Daruvalę.

Na pierwsze przetasowania w ścisłej czołówce nie trzeba było jednak długo czekać. Trzecia pozycja nie zadowalała Theo Pourchaire'a, który już na drugim kółku uporał się z Enzo Fittipaldim. Na kolejnym okrążeniu Francuz został nowym liderem wyścigu po przeprowadzeniu udanego ataku na Olivera Bearmana w pierwszym zakręcie. Brytyjczyk nie dał jednak odjechać Pourchaire'owi i już na kolejnym okrążeniu odzyskał pozycję lidera w tym samym miejscu, w którym stracił ją chwilę wcześniej.

Wkrótce po odzyskaniu prowadzenia Bearman odskoczył od drugiego Pourchaire'a na ponad 1,2 sekundy. Francuz znalazł się natomiast pod presją ze strony Enzo Fittipaldiego, który zdołał złapać odpowiedni rytm po nieudanych pierwszych okrążeniach i oddalił się od Frederika Vestiego. Duńczyk na siódmym okrążeniu został pierwszym kierowcą w stawce, który zjechał do alei serwisowej po pośrednie opony. Wraz z nim na taki krok zdecydowali się Daruvala, Leclerc i Boschung. Okrążenie później do boksów zawitali Fittipaldi, Martins i Crawford.

Pozostali kierowcy z czołowej dziesiątki, w tym prowadzący Bearman, Pourchaire i Hauger, zjechali do boksów na dziewiątym okrążeniu. Wtedy też na moment pojawiły się – co ciekawe dopiero pierwszy raz w tym wyścigu – żółte flagi, a sprawcą zamieszania był Brad Benavides, który przestrzelił dohamowanie do 15. zakrętu. Po krótkiej chwili Amerykanin powrócił na tor, lecz – jak się okazało – nie na długo. Na dziesiątym kierowca PHM Racing nie zmieścił się w czwartym zakręcie i w dość kuriozalny sposób uszkodził samochód podczas próby powrotu na tor. Dyrekcja wyścigu ogłosiła wirtualną neutralizację, która potrwała jedno okrążenie.

Na prowadzeniu znalazła się tymczasem dwójka kierowców realizujących alternatywną strategię – Hadjar i Iwasa. Japończyk, który przyjechał do Baku jako lider mistrzostw, notował w Azerbejdżanie fatalny weekend i na domiar złego, na 13. okrążeniu otrzymał karę doliczenia pięciu sekund za zbyt szybką jazdę podczas wirtualnej neutralizacji. Trzynaście sekund za Hadjarem i Iwasą znajdował się "rzeczywisty" lider wyścigu, czyli Bearman. Za Brytyjczykiem podążali Pourchaire, Fittipaldi, Martins, Maini, Vesti, Hauger i Verschoor.

Kolejne okrążenia były niezwykle spokojne, a różnice pomiędzy kierowcami w większości przekraczały sekundę. Na pięć kółek przed końcem tempo dość niespodziewanie podkręcił Enzo Fittipaldi, który zaczął naciskać na Theo Pourchaire'a. Po krótkiej walce Brazylijczyk zdołał wyprzedzić kierowcę ART na dojeździe do 4. zakrętu. Chwilę potem na swój jedyny pit stop zjechał dotychczasowy lider, Isack Hadjar, a okrążenie później zrobił to także Ayumu Iwasa i sytuacja na czele stawki wróciła "do normy". Prowadził Bearman przed Fittipaldim i Pourchaire'em. Hadjar i Iwasa powrócili na tor odpowiednio na 8. i 14. miejscu.

Bearman dysponował komfortowym, czterosekundowym prowadzeniem i pewnie zmierzał po drugie w ten weekend zwycięstwo. Pourchaire nie zamierzał natomiast odpuszczać Fittipaldiemu i trzymał się w zasięgu DRS za Brazylijczykiem. Blisko tej dwójki trzymał się także czwarty Victor Martins, który na przedostatnim okrążeniu przyspieszył i zaczął niepokoić Theo Pourchaire'a. Ten ostatni zaczął w tym samym czasie tracić dystans do Fittipaldiego i musiał skupić się na obronie pozycji przed Martinsem.

Ostatecznie czołowa czwórka dojechała do mety w niezmienionej kolejności. Bearman, który dopiero za nieco ponad tydzień kończy 18 lat, powtórzył zatem wyczyn Juriego Vipsa z sezonu 2021 i sięgnął po dwa zwycięstwa w Baku w jeden weekend. Fittipaldi finiszował jako drugi, natomiast Pourchaire zdołał utrzymać trzecią pozycję. Tuż za podium znalazł się Martins, natomiast kolejne punktowane pozycje wywalczyli Vesti, Maini, Hauger, Hadjar, Verschoor i Crawford.

Dopiero 13. miejsce zajął Ayumu Iwasa, który stracił prowadzenie w klasyfikacji generalnej na rzecz Theo Pourchaire'a. Francuz uzbierał jak dotąd 65 punktów i ma pięć oczek przewagi nad drugim Frederikiem Vestim. Iwasa spada na trzecią pozycję, a na czwarte miejsce awansuje Bearman, który po świetnej rundzie w Baku włącza się do walki o czołowe lokaty. Za Brytyjczykiem plasują się Victor Martins i Kush Maini, którzy uzbierali po 39 punktów.

Aktualizacja:
Sędziowie podjęli po wyścigu decyzję o zdyskwalifikowaniu czwartego na mecie Victora Martinsa – bolid Francuza nie przeszedł pomyślnie kontroli technicznej. Na czwarte miejsce awansował zatem Frederik Vesti. Punkty zyskali także Maini, Hauger, Hadjar, Verschoor i Crawford, a do punktowanej strefy awansuje Arthur Leclerc.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
24.03.2024  Hadjar wygrywa główny wyścig F2 w Melbourne
23.03.2024  Isack Hadjar z karą czasową za kolizję z Martim i Bortoleto
23.03.2024  Isack Hadjar najszybszy w ekscytującym sprincie
22.03.2024  Dennis Hauger wygrywa chaotyczne kwalifikacje w Australii
09.03.2024  Enzo Fittipaldi zwycięża w głównym wyścigu w Dżuddzie
Tagi:
F2
Baku

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca