|
|
|
|
|
|
Perez: Musieliśmy mocno naciskać, by obronić się przed Maxem |
Verstappen przyznaje, że miał pecha z momentem wyjazdu na tor samochodu bezpieczeństwa. |
|
•Nataniel Piórkowski, 30 kwietnia 2023, wyświetlenia: 702 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Embed from Getty Images
Sergio Perez potwierdził, że błąd w piętnastym zakręcie o mały włos nie kosztował go zwycięstwa w Grand Prix Azerbejdżanu.
Meksykanin objął prowadzenie w wyścigu po wyjeździe na tor samochodu bezpieczeństwa, który miał za zadanie zbić stawkę i umożliwić bezpieczne usunięcie z pobocza uszkodzonego bolidu Nycka de Vriesa.
Perez zjechał na swój pit stop na samym początku neutralizacji, zyskując cenny czas względem zespołowego partnera – Maxa Verstappena. Holender zameldował się u mechaników okrążenie wcześniej.
„Myślę, że byliśmy dzisiaj bardzo blisko siebie. Naciskaliśmy tak mocno, jak tylko się dało” – stwierdził Perez. „Obaj kilkukrotnie uderzaliśmy o ściany. Naprawdę dawaliśmy z siebie wszystko. To, jak mocną Max wywierał na mnie presję, nie pomagało, ale udało nam się utrzymać wszystko pod kontrolą”.
„Dzisiaj wiele elementów ułożyło się po naszej myśli. Najpierw udało nam się utrzymać blisko Maxa, dzięki czemu mogliśmy korzystać z DRS. Wydaje mi się także, że w trakcie pierwszego stintu nieco lepiej radziliśmy sobie z degradacją opon”.
Verstappen uważa z kolei, że decydującym momentem, który przesądził o jego występie w Baku, była neutralizacja po incydencie de Vriesa.
„Mieliśmy trochę pecha z samochodem bezpieczeństwa. Musiałem mocno naciskać, aby pozostać w strefie aktywacji DRS za Checo. Próbowałem jak najlepiej wykorzystywać możliwości bolidu – dziesięć ostatnich kółek było naprawdę mocne, ale było już za późno, by coś zmienić”.
„Wiele się dzisiaj nauczyliśmy i koniec końców dublet jest wspaniałym wynikiem z perspektywy zespołu. Musimy wyciągać lekcje – nie można być cały czas perfekcyjnym. Zawsze są rzeczy, których można się nauczyć. Sezon jest długi a Baku to zupełnie inny tor niż Miami. Z kolei Miami różni się od innych obiektów w kalendarzu”.
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|