F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

16.04.2024

The Race: Audi traktuje Ocona jako alternatywę dla Sainza

Watanabe: Celem Hondy i Astona są tytuły w sezonie 2026

Porsche oczekuje na decyzję Vettela w sprawie startów w WEC

Schumacher łączony z przejściem do IndyCar od sezonu 2025

15.04.2024

Gunther Steiner łączony z przejęciem zespołu RB

Sainz podpisał kontrakt na starty w Mercedesie?

12.04.2024

Horner: Ricciardo odbije się po nieudanym starcie sezonu

Formuła 1 potwierdziła kalendarz na sezon 2025

Watanabe: Honda nie wetowała nowego kontraktu Astona z Alonso

Sainz: Nadal nie wiem dla kogo będę startował w sezonie 2025

Sanchez zostanie dyrektorem technicznym Alpine?

11.04.2024

Alonso: Perspektywa współpracy z Hondą działa na mnie motywująco

Lista startowa na sezon 2025

Alonso: Starty dla Astona są moim życiowym projektem

Fernando Alonso pozostanie kierowcą Astona do 2026 roku

10.04.2024

Andretti dokonał oficjalnego otwarcia europejskiej siedziby

Bayer: Tsunoda mentalnie jest w tym roku na innym poziomie

Autosport: Plan aktywnej aerodynamiki będzie wymagał zmian

Autosport: Renault rozważa sprzedaż zespołu Alpine

Plan spalony na panewce - powrót Vettela z emerytury

Więcej wiadomości

  Archiwum 2023
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Verstappen oczekuje wyjaśnień od Red Bulla ws. decyzji o postoju

Holender ujawnił też, że przez dłuższy czas zmagał się z nadsterownością bolidu.
Maciej Wróbel, 30 kwietnia 2023, wyświetlenia: 1561<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Max Verstappen oczekuje od zespołu Red Bull „przeglądu” decyzji o jego zjeździe do pit lane, która kosztowała go prowadzenie i w konsekwencji wygraną w wyścigu w Baku.

Dwukrotny mistrz świata przewodził stawce w wyścigu o Grand Prix Azerbejdżanu, gdy doszło do wypadku z udziałem jego rodaka z zespołu AlphaTauri, Nycka de Vriesa. Było to dziesiąte okrążenie wyścigu, pod koniec którego zespół Red Bulla zdecydował się ściągnąć swojego lidera do boksów na zmianę opon.

Jednakże w momencie, gdy Holender opuszczał stanowisko serwisowe, dyrekcja wyścigu podjęła decyzję o wyjeździe samochodu bezpieczeństwa. Podczas neutralizacji do alei serwisowej zawitali Sergio Perez i Charles Leclerc, którzy dzięki temu po powrocie na tor znaleźli się przed Verstappenem.

Verstappen szybko uporał się z Leclerkiem, lecz pozostał na drugim miejscu, za Perezem, już do samego końca zmagań. Po wyścigu Holender zasugerował, że moment podjęcia decyzji o zjeździe wpłynął niekorzystnie na jego wyścig i jest to coś, czemu jego zespół powinien się przyjrzeć.

„Zauważyłem samochód, który zatrzymał się na torze i myślałem, że może po prostu zblokował koła” – powiedział Verstappen. „Z perspektywy czasu wydaje mi się, że nie widziałem tego dokładnie, ale jest to coś, czemu trzeba się przyjrzeć. Na pewno inni widzieli, że jedno koło jest uszkodzone i nie zanosiło się na to, by mógł w ogóle wrócić do pit lane, nawet gdyby wycofał”.

„Jest to coś, czemu trzeba się przyjrzeć, ponieważ właśnie to zaszkodziło mojemu wyścigowi”.

„Widzisz to na ekranie, ale nie jesteś w stanie dostrzec szczegółów, jak choćby to, czy koło jest odpowiednio przymocowane do samochodu. Oczywiście zespół ma nieco większy wgląd w to wszystko. Tak czy inaczej, sprawdzimy, czy było coś, co mogliśmy zrobić inaczej”.

„Nie wiem też, kiedy dokładnie zapadła decyzja o postoju, więc ciężko więcej powiedzieć w tej chwili”.

Kierowca Red Bulla zdradził również, że próbował naciskać wkrótce po restarcie na Pereza i znaleźć się w zasięgu działania systemu DRS za samochodem Meksykanina, lecz zbyt duże zużycie opon uniemożliwiło mu nawiązanie bezpośredniej walki. Wówczas Verstappen podjął decyzję o odpuszczeniu i przejściu w tryb zarządzania oponami.

„Po zjeździe samochodu bezpieczeństwa starałem się wywrzeć presję na Checo, by spróbować skorzystać z DRS-u. Był taki moment, że byłem całkiem blisko, ale ostatecznie skończyło się na tym, że po prostu próbowałem nadążyć. Prawdopodobnie za bardzo zniszczyłem opony na początku tego długiego stintu. W pewnym momencie po prostu odpuściłem, by nie zniszczyć ich do końca”.

„Naprawdę ciężko było mi jednak znaleźć odpowiedni balans przy wchodzeniu w zakręty, a tutaj wiele czasu poświęca się na odpowiednie wchodzenie w zakręty, by zrobić to dobrze. Po prostu męczyłem się z nadsterownością, a potem też z podsterownością, więc cały wyścig próbowałem wielu rzeczy na swojej kierownicy, by spróbować złapać lepsze czucie i balans w samochodzie”.

„Wydaje mi się, że udało mi się znaleźć dobre rozwiązanie pod koniec wyścigu, ponieważ sądzę, że ostatnie dziesięć kółek było o wiele mocniejszych i byłem dużo bardziej zadowolony z samochodu i tego, jak się zachowywał” – zakończył Verstappen.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
07.04.2024  Verstappen: To Grand Prix nie mogło ułożyć się dla nas lepiej
06.04.2024  Alonso sugeruje dalsze starty z Astonem w sezonie 2025
06.04.2024  Verstappen: Moje okrążenie nie było perfekcyjne
04.04.2024  Alonso: Szanse na odejście Verstappena z Red Bulla są zerowe
27.03.2024  Wolff: Relacje Verstappena z Mercedesem będą musiały nastąpić
Tagi:
Verstappen M.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca