F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

28.03.2024

Steiner: Haas popełnił błąd obniżając oczekiwania na sezon 2024

Vettel: Powrót do Formuły 1 nie jest w tej chwili moim zmartwieniem

Vasseur: Tytuł wśród konstruktorów celem Ferrari w 2024

Vowles pewien startu Sargeanta w Grand Prix Japonii

27.03.2024

Marko: Ricciardo nie otrzymał żadnego ultimatum

Wolff: Relacje Verstappena z Mercedesem będą musiały nastąpić

26.03.2024

F1-Insider: Horner prowadzi zaawansowane rozmowy z Alonso

New Zeland Herald: Ricciardo otrzymał ultimatum od RB do GP Chin

25.03.2024

Iwasa zastąpi Ricciardo w pierwszym treningu do GP Japonii

Bottas: Mogliśmy zdobyć punkty w Melbourne

Marko chwali Tsunodę po Grand Prix Australii

Vowles: Sargeantowi ciężko będzie odzyskać pewność siebie

24.03.2024

Perez: Sainz na pewno wygrałby dziś z Maksem w równej walce

Alonso rozczarowany karą za incydent z Russellem

Norris: Przegraliśmy walkę o drugie miejsce przez brak podcięcia

Alonso ukarany doliczeniem 20 sekund za niebezpieczną jazdę [Akt.]

Hamilton: To mój najgorszy początek sezonu w całej karierze

Piastri: Polecenie zespołu było całkowicie zasadne

Alonso: Miałem problemy z układem magazynowania energii

Russell nie chce oskarżać Alonso o celowe zwolnienie w T6

Więcej wiadomości

  Archiwum 2023
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Russell rozpoczyna weekend w Miami od najlepszego czasu w FP1

Sesja stała pod znakiem szybkiej ewolucji toru i kraksy Hulkenberga.
Nataniel Piórkowski, 5 maja 2023, wyświetlenia: 2482<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

George Russell uzyskał najlepszy czas w pierwszym treningu przed Grand Prix Miami. Za kierowcą Mercedesa znaleźli się Lewis Hamilton i Charles Leclerc.

Trening standardowo rozpoczął się od serii okrążeń instalacyjnych. Niedługo po wyjeździe z garażu Russell poinformował zespół o silnych wibracjach swego Mercedesa i poprosił o zmianę ustawień.

Brytyjczyk zastrzegł, że mogą one potrwać nawet pół godziny, byleby tylko właściwości jezdne uległy poprawie: „Z tym co mam teraz, niczego się nie nauczę”. Okazało się, że wpływ na układ kierowniczy miał bliżej nieokreślony element rozwojowy, który okazał się zbyt ciężki, by pozwolić na komfortową jazdę.

Na początku zajęć kierowcy często wyjeżdżali poza tor w pierwszym zakręcie – przytrafiło się to nawet Maxowi Verstappenowi. Z kolei Logan Sargeant zgłaszał problemy z systemem HANS, który odpowiada za stabilizację głowy.

Nieco ponad dziesięć minut po rozpoczęciu sesji, Nyck de Vries obrócił bolid pokonując dwunasty zakręt, ale uniknął uderzenia o betonowe ściany. Po kwadransie najlepszy czas należał do Verstappena, za którym plasowali się Lewis Hamilton, Carlos Sainz, Sergio Perez i Fernando Alonso.

O ile sam tor zyskał nową nawierzchnię, to warunki na nim pozostawały typowe dla ulicznych obiektów w pierwszym treningu – aleja serwisowa była zakurzona a przyczepność niezwykle niska, na co w komunikacji z inżynierem zwracał uwagę Verstappen.

Dynamiczna ewolucja sprawiła, że na półmetku FP1 dość niespodziewanym liderem był Nico Hulkenberg z Haasa, który jako jeden z pierwszych wyjechał na tor na miękkich oponach. Kolejne dwie pozycje zajmowali Verstappen i Kevin Magnussen.

Sytuacja ta nie utrzymała się jednak przesadnie długo, gdyż Verstappen poprawił osobisty rekord, uzyskując tym samym nieco lepszy czas niż wynik z z ubiegłorocznego pierwszego treningu na Miami Autodrome.

Tuż po tym sesja została wstrzymana ze względu na kraksę Hulkenberga, który stracił przyczepność na wyjściu z trzeciego zakrętu i uderzył w betonowe bariery. Po uprzątnięciu wraku Haasa VF-23, kierowcom pozostało 18 minut na realizację programu.

Verstappen natychmiast podkręcił tempo, schodząc do poziomu 1:30,5s. Chwilę poźniej postępów dokonał także Leclerc, jednak jego strata do lidera mistrzostw świata wynosiła ponad pół sekundy. Dość ciekawą taktykę stosował Mercedes – zarówno Russell jak i Hamilton mieli w swych bolidach pośrednie opony. To z kolei wpływało na ich miejsca w tabeli – odpowiednio szesnaste i siedemnaste.

Carlos Sainz z powodzeniem odpowiedział na wynik Leclerca i awansował na drugą pozycję, przy czym Verstappen nadal cieszył się solidną przewagą w granicach czterech dziesiątych sekundy.

W ostatnich minutach nad torem dwukrotnie powiewały żółte flagi – Pierre Gasly stracił panowanie nad kierownicą wpadając z wysoką prędkością w siódmy zakręt a Alex Albon wykonał niegroźny piruet w wirażu numer siedemnaście.

Kolejne szybkie okrążenie pozwoliło Leclercowi urwać kolejne części sekundym zbliżając się do Verstappena na 0.253s. Na czwartym miejscu, w bezpośrednim towarzystwie reprezentantów Scuderii, trening kończył Alonso. Piąte miejsce utrzymywał Hulkenberg.

Wszystko zmieniło się w ostatniej minucie – gdy do konstrukcji W13 założono miękkie opony, Russell i Hamilton zgotowali wielką niespodziankę i wskoczyli na dwie pierwsze pozycje. Trzeci wynik sesji odnotował ostatecznie Leclerc a TOP5 uzupełnili Verstappen i Sainz. Przed Alonso awansował z kolei Gasly.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 50°C
Temperatura powietrza: 30°C
Prędkość wiatru: 7,9 km/h
Wilgotność powietrza: 45%
Sucho
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.63George RussellMercedes F1 W14 E Performance1:30,125--18
2.44Lewis HamiltonMercedes F1 W14 E Performance1:30,3370,2120,21225
3.16Charles LeclercFerrari SF-231:30,4490,3240,11223
4.1Max VerstappenRed Bull RB191:30,5490,4240,10022
5.55Carlos SainzFerrari SF-231:30,7240,5990,17523
6.10Pierre GaslyAlpine A5231:31,1040,9790,38020
7.14Fernando AlonsoAston Martin AMR231:31,2311,1060,12724
8.18Lance StrollAston Martin AMR231:31,3371,2120,10624
9.27Nico HulkenbergHaas VF-231:31,3921,2670,05514
10.31Esteban OconAlpine A5231:31,5421,4170,15027
11.11Sergio PerezRed Bull RB191:31,5661,4410,02422
12.81Oscar PiastriMcLaren MCL601:31,8101,6850,24424
13.20Kevin MagnussenHaas VF-231:31,8531,7280,04325
14.77Valtteri BottasAlfa Romeo C431:31,9021,7770,04924
15.23Alexander Albon Williams FW451:31,9031,7780,00125
16.4Lando NorrisMcLaren MCL601:31,9971,8720,09423
17.24Guanyu ZhouAlfa Romeo C431:32,1342,0090,13722
18.22Yuki TsunodaAlphaTauri AT041:32,1692,0440,03528
19.2Logan Sargeant Williams FW451:32,6192,4940,45027
20.21Nyck de VriesAlphaTauri AT041:34,6374,5122,01810
107% najlepszego czasu: 1:36,434

Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
24.03.2024  GP Australii: najszybsze okrążenia w wyścigu
24.03.2024  GP Australii: wyniki wyścigu
24.03.2024  Carlos Sainz dominuje w Grand Prix Australii
23.03.2024  GP Australii: wyniki kwalifikacji
23.03.2024  Verstappen zdobywcą pole position do Grand Prix Australii
Tagi:
Grand Prix F1
Miami

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca